Gå til innhold

Lærergave, billig. Tips?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Spekepølse og vin er dårlig gave! 🤢🤮 

Hilsen lærer. 

Anonymkode: cf7a6...a9a

Takknemligheten selv der😅

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
jegerrinne skrev (4 timer siden):

Her så ga de opp mellom årene fra foreldregruppa: spekepølse, vin, termokopp, gavekort. I 10 klasse hadde alle elever strikket en firkant som de satte sammen til et teppe

Så herlig!

Skrevet (endret)

Jeg fikk en video med en personlig hilsen fra alle i klassen. 

Det var verdt så mye mer enn alskens pynt, dill og mat.. Jeg tar fortsatt frem den videoen hvis jeg har en dårlig dag og revurderer hele yrkesvalget mitt. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 4
  • Hjerte 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva som helst, bare ikke alkohol (man vet aldri hva folk sliter med)

Anonymkode: 7ee2f...6d2

Gaver fra barn bør aldri være alkohol uansett tenker jeg.

Jeg tenker blomster er mest egnet. Det er symbolikk og vedkommende slipper å lagre på det i lang tid. Evt noe spiselig.

• Liker 2
Skrevet
4 hours ago, jegerrinne said:

I 10 klasse hadde alle elever strikket en firkant som de satte sammen til et teppe

Litt sent ute kanskje.

Bok er en god ide 🙂 

Gjest jegerrinne
Skrevet
Sinsiew skrev (4 minutter siden):

Så herlig!

Læreren sa rett ut det var den gaven han likte best. For viste at elevene hadde lagt ned litt for en gave

AnonymBruker
Skrevet

Vin! Folk som sliter får tak i alkohol uansett. Og den kan byttes på polet. Eller gis videre. 

Alt av gavekort er håpløst.

Anonymkode: 2646b...e21

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gjerne hatt en stor Hortensia eller blomsterbukett, ev gavekort. Ikke kopp/krus. 
Hilsen lærer 

Anonymkode: 6a67b...c74

AnonymBruker
Skrevet

Nei, en kopp, seriøst, skal du ha skapet fullt av forskjellige kopper? 

Skrevet

Holder med et kort :) evt en uteplante. Hilsen lærer

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir vin til lærere og barnehage-lærere og annet og de blir alltid veldig glade!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De beste gavene jeg har fått fra mine klasser, er minnebøker med bilder og hilsener fra alle elevene. Disse tar jeg frem innimellom, og det er helt nydelig å få. Jeg har ellers fått blomster og slikt, og det er koselig med en oppmerksomhet, men det er slettes ikke nødvendig. Konfekt spises av ungene. 

Andre ting jeg har fått som har vært helt supert, er kopp med tegning fra en kreativ elev, et saueskinn med gravering på innsiden, en fotballskjorte med et artig print på. Noe som er kreativt passer meg utmerket. 

Anonymkode: 0737f...cd4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forventer ikke noe, men har alltid fått en liten ting til jul og sommer. Nå har jeg hatt de samme elevene i mange år, og derfor de samme foreldrene i mange år, slik at de nok vet hva jeg liker og ikke liker. 

Jeg tenker at blomster alltid er innenfor. En nydelig bukett eller potteplante sammen med et hyggelig kort. 

Å få spekepølse hadde vært krise her siden jeg ikke spiser kjøtt, og vin er nei-nei etter min mening. Mat kan være vanskelig med andre ord, dersom man ikke kjenner læreren godt. 

Jeg liker å få kopp, og har fått en med "Verdens beste lærer på" sammen med servietter og kaffebønner. Kopp hvert år er nok derimot ikke så lurt. Også fått liten kjølebag, piknikteppe og vinglass i plast som jeg virkelig satte pris på. Potetgull har jeg også fått! Blitt glad for hver eneste lille eller store ting, for det har blitt gitt med en god mening fra elever og voksne som jeg har vært glad i. :)

Gjør det enkelt: Hva med noen poser med karameller/fancy sjokolade og en blomst? 

Anonymkode: d2a1c...d48

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nei, en kopp, seriøst, skal du ha skapet fullt av forskjellige kopper? 

Jeg elsker å fø kopper , brukes på jobb

Anonymkode: fc491...285

AnonymBruker
Skrevet

For tre år siden fikk jeg et epletre av mine elever (10.klasse). Jeg elsker å se det vokse i hagen. 🩷

Jeg har fått ting som kaffe og sjokolade tidligere, og det har jeg også satt pris på. 

Anonymkode: 6bb09...427

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte en potteplante i cellofan. Kostet 198kr/stk.

Anonymkode: 90736...a2f

AnonymBruker
Skrevet

Så mye utakknemlige folk i denne tråden, hva skjedde med takk for gaven , det var koselig.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så mye utakknemlige folk i denne tråden, hva skjedde med takk for gaven , det var koselig.

Fordi det heldigvis er mer fokus på bruk og kast. Å få en random kopp er ikke ønsket av mange. 

Ingen ville sagt at de ikke ønsket seg en kopp, men på et anonymt forum svarer folk ærlig. 

Anonymkode: f12f0...b67

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi det heldigvis er mer fokus på bruk og kast. Å få en random kopp er ikke ønsket av mange. 

Ingen ville sagt at de ikke ønsket seg en kopp, men på et anonymt forum svarer folk ærlig. 

Anonymkode: f12f0...b67

Kopper kan brukes , mere safe det enn vin 

AnonymBruker
Skrevet

Vi ga epletre til læreren da jenta gikk ut av 7.trinn. 

Anonymkode: 61243...942

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...