Gå til innhold

Reisen til normal BMI

Søtpotet

Anbefalte innlegg

F: 1 brødskive, 1 skive ost, 3 skiver skinke, paprika, 4 macadamianøtter og en bit kjeks (ble matet av barnet) 

L: Halvt kakestykke (var på besøk) 

Mellom: Pandy sukkerfritt godteri ca. 100 kalorier 

M: Thaisuppe, kylling, ris, paprika 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vampyrina skrev (13 timer siden):

Spennende å lese om veien din til normal bmi! Jeg er like høy som deg og ønsker det samme for min egen kropp. Jeg har litt lavere startvekt enn deg, og synes det er vanskelig å gå ned uten å være sulten! Hvilket knekkebrød spiser du?

Så hyggelig🥰 Jeg er sulten hver dag, føler det er umulig utenom. Da hadde jeg nok gått så sakte ned at jeg hadde gitt opp. 
Spiser Wasa Frukust Fullkorn🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debatterte med meg selv til morgen i dag om jeg skulle veie meg eller ikke. For: se skaden av gårdsdagen og kvelden førs kos. Mot: se skaden av gårdsdagen og kvelden førs kos. 

Ente med at jeg veide gikk på vekta, og til min overraskelse veide jeg 84,9 kg🤯Det er minus 0,8 kg. Håper dette er reelt og at kroppen ikke tuller. Eneste jeg har gjort annerledes er mye bevegelse. Dette hadde jeg ikke trodd da jeg har spist litt usunt de siste dagene, men da har det vært nettopp det da; LITT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 kg på en måned! Høres ut som at du har funnet en måte å gjøre dette på som passer deg! :highfive: det er jo det som er det viktigste. Stå på! 😄

Jeg er også blitt en knekkebrød fan! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

F: 2 brødskiver med 2 skiver ost, 2 egg, smør, ketchup 

M: 10 dumplings og 1/4 brie ost

Huff, ikke mye, men tror det er kaloritett mat.

Endret av Søtpotet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

F: 1 skive, 1 osteskive, 3 skinkeskiver, smøreost, 1 egg

M: 350 gr kjøttdeig, 50 gr spaghetti, en dæsj kokosmelk med ingefær (den var fæl) og tomater på boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

I dag har jeg kun spist et måltid😳 Dagen har gått i hundre! Først travel morgen, så bedt bort på lunsj, travel ettermiddag. Det var en veldig god lunsj da! Spiste tre store skiver med godt pålegg, noen biter oster og knasket  chorizopølse. 
Akkurat nå er jeg blitt litt småsulten, men mannen har fotball-gjester i 1 etg, og jeg er ferdig stelt for natta og ikke humør for mer sosialt i dag😅 Så å gå ned blir det ikke. 

Driver med litt uoffisielle veiinger, og det ser veldig bra ut denne uken. Ligger ann til nesten minus to kilo. Ser gleden i det, samtidig var det litt demotiverende å dele de kg jeg har igjen med to kilo i uken. Fortsatt tar det 3,5 måned å nå målet. Dette tar tid! Og jeg kommer jo ikke til å gå ned så mye hver uke heller.

Ellers har jeg VELDIG lyst på Smash. Mmm!

Og! Bevegelse orker jeg ikke enda. Har mer enn nok med å sjonglere livet og lavt kaloriinntak. 

Endret av Søtpotet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobbet! Det er bra du ikke stresser med bevegelse når du har nok å gjøre med ellers. Selv om jeg trener nå en del, i starten av prosjektet mitt trente jeg lite og hadde nok med å takle det å være i kaloriunderskudd. Etterhvert når ting faller på plass så har man ork å ta tak i andre ting også 🙂

Tiden går sakte, men også plutselig så fort. Vi får se hvor vi begge er om 3-4 mnd! Månedskift oktorber-november, det er ikke såååå lenge til. Selv om jeg skjønner hva du mener, jeg blir også i perioder veldig utålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

123qwe skrev (5 timer siden):

Godt jobbet! Det er bra du ikke stresser med bevegelse når du har nok å gjøre med ellers. Selv om jeg trener nå en del, i starten av prosjektet mitt trente jeg lite og hadde nok med å takle det å være i kaloriunderskudd. Etterhvert når ting faller på plass så har man ork å ta tak i andre ting også 🙂

Tiden går sakte, men også plutselig så fort. Vi får se hvor vi begge er om 3-4 mnd! Månedskift oktorber-november, det er ikke såååå lenge til. Selv om jeg skjønner hva du mener, jeg blir også i perioder veldig utålmodig.

Ja, heia oss til den tid🥰 Gjelder å holde ut nå, så plutselig er vi der!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går litt i ett her med ferie og alle hjemme.

I går:

F: 2 proteinpannekaker med sukrin gold 

L: 2 proteinpannekaker med sukrin gold

… og her begynte jeg å lure veldig. Hvorfor var jeg så sulten at jeg ikke klarte å la være å spise to «store»måltider etter hverandre? Fikk svaret på det fort, og det er at første mens etter fødsel har meldt seg. 

M: Sommerkoteletter, et par poteter og brokkoli. 

I dag:

F: 2 proteinpannekaker, 3 skiver ost, sukrin gold

M: Take away, kinamat 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

12.06: 90,2 kg - START

19.06: 88,2 kg -2,0 kg 

26.06: 86,7 kg -1,5 kg 

01.07 (før ferie og vi reiste bort, veiedag ble to dager før tiden): 86,1 kg  -0,6 kg 

10.07: 85,7 kg - 0,4 kg

17.07: 83,7 kg -2,0 kg

Totalt ned: -6,5 kg

Veldig fornøyd!🥰 Tenk om de to neste ukene gir like god nedgang, da når jeg første delmål og er under 80-tallet til august🫢 

Endret av Søtpotet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går det unna! Veldig bra jobbet :blomst2:

Mensen altså, jeg får også mye større appetitt rundt den tiden.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Mat

Torsdag:

F: 2 brødskiver med ost 

M: Taco

Glemte at jeg spiste to poser Pandy godteri etter middag😅

Fredag: 

M: Pastamiddag på restaurant og et par biter fryset (?) godteri. 

Tok en vekt i dag, og har bare gått ned 0,1 kg. Synes det var lite, så håper det løsner snart. Kanskje er det mensen? Kanskje har jeg spist mer energitett mat? 

Endret av Søtpotet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtpotet skrev (31 minutter siden):

Mat

Torsdag:

F: 2 brødskiver med ost 

M: Taco

Fredag: 

M: Pastamiddag på restaurant og et par biter fryset (?) godteri. 

Tok en vekt i dag, og har bare gått ned 0,1 kg. Synes det var lite, så håper det løsner snart. Kanskje er det mensen? Kanskje har jeg spist mer energitett mat? 

Du kan også ha havnet på et vektplatå, det er jo vanlig at det stagnerer lott underveis, før det går videre ned 💪🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vampyrina skrev (9 timer siden):

Du kan også ha havnet på et vektplatå, det er jo vanlig at det stagnerer lott underveis, før det går videre ned 💪🏻

Håper det bare er det😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være mensen, at du har litt mer vann i kroppen. Jeg går lett 1-2 kg opp i vann vekt rundt mensen. Tipper at du har byksa litt ned på veiing neste uke 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen måtte komme😅 Etter 5,5 uke i kaloriunderskudd ble det en dag med myyye kalorier. Mat og snacks. Jaja. Starte igjen i dag. 

Er så sliten om dagen. Er det lite mat, ferie (med barn😅), tanker eller husprosjekter. Kanskje en salig blanding. Mer mat ga hvert fall ikke mer energi, men det er kanskje vanskelig å se på etter bare en dag med flere kalorier.

Målet for neste veiing blir å gå i null. Akkurat nå ligger jeg 0,3 kg over, men det kan være pga. gårdsdagens matinntak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtpotet skrev (53 minutter siden):

Dagen måtte komme😅 Etter 5,5 uke i kaloriunderskudd ble det en dag med myyye kalorier. Mat og snacks. Jaja. Starte igjen i dag. 

Er så sliten om dagen. Er det lite mat, ferie (med barn😅), tanker eller husprosjekter. Kanskje en salig blanding. Mer mat ga hvert fall ikke mer energi, men det er kanskje vanskelig å se på etter bare en dag med flere kalorier.

Målet for neste veiing blir å gå i null. Akkurat nå ligger jeg 0,3 kg over, men det kan være pga. gårdsdagens matinntak. 

Jeg heier på deg! Helt greit med sånne dager der man skeier ut. Sånn er jo livet!! Moro å følge prosessen din ☺️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...