Gå til innhold

Reisen til normal BMI

Søtpotet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Mannen skulle være snill på snacks-dagen min på søndag, så han kjøpte en stor pose med ostepop, ikke den vanlige lange/tynne. Så nå har jeg ostepop som roper på meg i skapet😅 

Endret av Søtpotet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bilder av meg selv fra helgen. Hva skal jeg si… Shit jeg er stor for meg å være😳 Kommet med ned fra fedme grad 2 til grad 1 nå, så det er fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

12.06: 90,2 kg - START

19.06: 88,2 kg -2,0 kg 

26.06: 86,7 kg -1,5 kg 

01.07 (før ferie og vi reiste bort, veiedag ble to dager før tiden): 86,1 kg  -0,6 kg 

10.07: 85,7 kg - 0,4 kg

17.07: 83,7 kg -2,0 kg

24.07: 82,7 kg - 1,0 kg

Totalt ned: -7,5 

Fornøyd! Kroppen fikk stabilisert seg, og det ble en nedgang. 

Endret av Søtpotet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

F: 2 egg, 1 kjøttpølse uten skinn 

M: 300 gr nuggets, tomat og feta-salat

Snacks: en neve paranøtter og svisker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra jobba!

Har du vurdert å prøve å få inn litt flere proteiner og fiber i kosten. I tillegg fokusere på mat med mye volum for å få mer metthetsfølelse? Kanskje det kan hjelpe til med å få litt mer overskudd, som igjen kan føre til mer bevegelse/aktivitet. 

Uansett er det bra jobbet så langt. Stå på videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

c_buk skrev (6 timer siden):

Bra jobba!

Har du vurdert å prøve å få inn litt flere proteiner og fiber i kosten. I tillegg fokusere på mat med mye volum for å få mer metthetsfølelse? Kanskje det kan hjelpe til med å få litt mer overskudd, som igjen kan føre til mer bevegelse/aktivitet. 

Uansett er det bra jobbet så langt. Stå på videre.

Jeg burde absolutt sette meg mer inn i det! Er bare så «enkelt» å gjøre det på denne måten, at jeg ikke har tenkt på noe annet. Takk for påminnelsen🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F: 2 knekkebrød, smøreost og kalkunfalukorv

M: Take away: scampi i kokos/karrisaus, 1 ss ris 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F: 1 brødskive, smør, 4 små skiver spekeskinke, 1 skive ridderost, eggehakk

M: Hjemmelaget tomatsuppe med kylling - masse grønnsaker og gode proteiner 

K: Vi testet cottage cheese og egg bakt i ovnen til en lefse. Veldig godt! Med pesto, salat og spekeskinke på.

Føler jeg har fått spist en del «fyll-mat» i dag. Forhåpentligvis er det tildels lavkalori. Har mettet godt. Får regne ut kalorier og se på det. Merker energinivået stiger med en gang, men det er ikke så rart da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F: Cottage cheese og egg bakt i ovnen til en lefse, smøreost, 5 skiver spekeskinke 

M: 3 1/2 lompepizza med 3 1/2 osteskive, kalkunskinke og spekeskinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips til kalorifattig "vomfyll" er woket brokkoli med (saltredusert) soyasaus. Jeg synes helt seriøst det er så godt at det nærmest er som snacks🤩 Spiser det til middag nesten hver dag, og det metter utrolig bra også😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow for en sommer du har da! Gøy å komme inn her og lese hvor flink du er. Velfortjent og super vektnedgang! Må føles kjempebra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Satansopp skrev (På 27.7.2024 den 22.50):

Mitt beste tips til kalorifattig "vomfyll" er woket brokkoli med (saltredusert) soyasaus. Jeg synes helt seriøst det er så godt at det nærmest er som snacks🤩 Spiser det til middag nesten hver dag, og det metter utrolig bra også😊

Takk for tips🥰 Må prøves! Høres godt ut. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (8 timer siden):

Wow for en sommer du har da! Gøy å komme inn her og lese hvor flink du er. Velfortjent og super vektnedgang! Må føles kjempebra :D

Takk for det🥰 Er veldig gøy at det går, men jobber med å ikke tenke på hvor strevsomt det er🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra i matveien om dagen. De to siste dagene har det (ufrivillig) kun blitt et måltid per dag. Til gjengjeld har dette vært store måltider. 
Ellers går livet i ett, hus, litt oppussing, barn og livet generelt suser forbi. Prøver å legge vekk tanken om sult, da jeg er så nære å nå første delmål. Har et sikkelig hårete mål om å muligens nå målet neste onsdag (ikke denne som komme). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må legge til at craving på godteri nesten er helt borte. Det er utrolig befriende. Håper så veldig på at jeg en dag kan bli en som tar et par biter og er fornøyd, uten å spise med to hender av skåla. Hvis ikke må jeg vel bare holde meg unna… Har gått bra når det har blitt servert dessert, å kun spise litt. Så det lover jo godt!🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går: 

F: Halv cottage cheese lefse med smøreost og 3 skiver spekeskinke 

M: Lapskaus på boks 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12.06: 90,2 kg - START

19.06: 88,2 kg -2,0 kg

26.06: 86,7 kg -1,5 kg 

01.07 (før ferie og vi reiste bort, veiedag ble to dager før tiden): 86,1 kg  -0,6 kg 

10.07: 85,7 kg - 0,4 kg

17.07: 83,7 kg -2,0 kg

24.07: 82,7 kg - 1,0 kg

31.07: 80.8 kg -1,9 kg

Totalt ned: -9,4 kg

God vektnedgang denne uken! Nå er jeg så nærme første delmål! Satser på at jeg når det neste uke. 
Har helt glemt å måle midjemål. Tanken var å måle det hvis kg gikk sakte, for å se noe endring. Men nå har jeg jo faktisk gått ned i vekt så det har kokt litt bort. Og jeg skulle egentlig ha veiedag på fredager, men det har blitt på onsdager, siden jeg startet dette livsstilsprodjektet på en onsdag. 

Så bilde av meg selv i går igjen. Kjenner ikke igjen henne på bilde🫣 Godt jeg endelig tok litt tak. Skulle bare ønske det hadde blitt gjort litt tidligere, så jeg hadde følt meg mer vel i sommer. Har tom. sagt nei til å være med på enkelte ting fordi jeg vet det er veldig kroppsbevisste mennesker der. Ikke helt bra, men sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...