Gå til innhold

Svigermor

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Kristin70 skrev (4 timer siden):

Vi fikk svigermor involvert ved at mannen ba henne om enkle tjenester, og når hun kunne hjelpe til ble hun mer avslappet og praten ble hyggeligere. 

Det er mange svigermødre som er redd for å tråkke svigerdatter på tærne i forhold til det å bidra med noe. Kanskje du kan spørre henne om hjelp til noe hun er flink til eller noe som er enkelt og ikke koster penger? Jeg spør alltid svigermor om hjelp til noe som krever symaskin "du som er så flink til å sy, kan du reparere denne buksen?" Eller andre kjedelige ting som hun fikser og som heller ikke koster penger, som for eksempel rydde i kjøkkenskuffer.

Jeg aner ikke om dette kan funke for dere, men det kan være verdt et forsøk. 

Dere så løsninger , så bra👏

Anonymkode: d176f...546

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ser virkelig ikke problemet . 

Godt vi er ulike. 

Anonymkode: 2a73e...eef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Sjarmerende og vel du forsterket bare inntrykket jeg hadde av deg

Du vet ingenting om meg og mine, men du står fritt til å bruke energi på å komme med negative kommentarer som ikke hjelper noen. 

Anonymkode: 2b8e9...0af

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Å holdt kjeft, du leser innlegget med surkjærringbriller, og ikke særlig nøye. Jeg OG mannen vet godt hvordan hun er og er enige om dette, hun ER egoistisk og ser kyn egne behov.

Vi handler inn til og lager middag når vi er der fordi hun mener middag er spekeskinke, ost og vin kl 23. Og ja, hun har gitt oss utgått mat i "gave". 

Anonymkode: 2b8e9...0af

Preach, sister! Det er irriterende når svigermødrene invaderer slike tråder og kun ønsker å spre kvalme og vil si at svigerdøtrene bare er vanskelige. TS ber bare om råd, ikke ekle kommentar fra sarte svigermødre som tror alt handler om dem. 

AnonymBruker
Skrevet
cthulhu'lhu skrev (2 minutter siden):

Preach, sister! Det er irriterende når svigermødrene invaderer slike tråder og kun ønsker å spre kvalme og vil si at svigerdøtrene bare er vanskelige. TS ber bare om råd, ikke ekle kommentar fra sarte svigermødre som tror alt handler om dem. 

Takk! Akkurat poenget mitt, og tenk så mange kameler vi svelger opp gjennom årene. På et eller annet tidspunkt må man bare sette ned foten. 

TS

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
cthulhu'lhu skrev (4 minutter siden):

Min svigermor er slik ts beskriver, tenker kun på seg selv og skal «lasse» over bekymringene sine på sønnen sin. Veldig selvsentrert og alt skal handle om henne, og penger. Får man seg noe nytt, så huff.. det er dyrt , kan hun hvertfall ikke kjøpe, men bruker penger på seg selv og det hun har lyst på… 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Min svigermor er slik ts beskriver, tenker kun på seg selv og skal «lasse» over bekymringene sine på sønnen sin. Veldig selvsentrert og alt skal handle om henne, og penger. Får man seg noe nytt, så huff.. det er dyrt , kan hun hvertfall ikke kjøpe, men bruker penger på seg selv og det hun har lyst på… 

Ja, må være lettvint når man kun har seg selv å tenke på. Er det mulig………?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere så løsninger , så bra👏

Er ikke alltid det finnes en løsning, uansett hvor mye man ser løsninger. Sånn til info. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde også en slik svigermor.  Jeg pleide å svare" Det er sånn din sønn og jeg liker å ha det".  Ferdig med den saken. Hun elsket sitt barnebarn. Som voksen tåler jeg at folk er ulike, jeg lukker ørene,  eller svarer avvæpnende. Man kan ikke endre andre, men man kan endre hvordan man håndterer dem. Er svigermor selv nå. Klart jeg ser mye jeg ville gjort annerledes,  og det vil du også oppleve en dag. Husk at da må du også tåle at folk velger annerledes enn deg. Å tie, la dem styre eget liv, men bidra når det er ønsket. Ikke ødelegg relasjon mellom besteforeldre og barnebarn fordi du blir lei av hennes snakk om penger. Hun kan likevel bety mye for ditt barn.

Anonymkode: fb1e9...09a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hadde også en slik svigermor.  Jeg pleide å svare" Det er sånn din sønn og jeg liker å ha det".  Ferdig med den saken. Hun elsket sitt barnebarn. Som voksen tåler jeg at folk er ulike, jeg lukker ørene,  eller svarer avvæpnende. Man kan ikke endre andre, men man kan endre hvordan man håndterer dem. Er svigermor selv nå. Klart jeg ser mye jeg ville gjort annerledes,  og det vil du også oppleve en dag. Husk at da må du også tåle at folk velger annerledes enn deg. Å tie, la dem styre eget liv, men bidra når det er ønsket. Ikke ødelegg relasjon mellom besteforeldre og barnebarn fordi du blir lei av hennes snakk om penger. Hun kan likevel bety mye for ditt barn.

Anonymkode: fb1e9...09a

Det har du helt rett i , men om man ønsker en god relasjon med barnebarn sitt, må man nesten gjøre en innsats. Negative og selvsentrerte personer får man ikke endret, men man kan selv velge om man vil omgås negative personer som skaper dårlig stemning.  Og i lengden vil jo den negativiteten smitte over på barnebarnet .. H

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skjønner hva du mener, har prøvd på det, men hun er ikke interessert i å bidra med noe, dessverre. Vil gjerne treffe barnebarnet ofte, men utover det ønsker hun ikke å hjelpe. 

Send barnebarnet til henne?

Anonymkode: 6c023...b4f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Godt vi er ulike. 

Ja ikke sant . H

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er ikke alltid det finnes en løsning, uansett hvor mye man ser løsninger. Sånn til info. 

Nei vil man være negativ til andre så finner man ikke løsninger uansett 

AnonymBruker
Skrevet
cthulhu'lhu skrev (2 timer siden):

Eh om du mener jeg er svigermor så er jeg ikke set🙄 om nan ikke takler kommentarer på innlegg så får man droppe å skrive innlegg 

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Eh om du mener jeg er svigermor så er jeg ikke set🙄 om nan ikke takler kommentarer på innlegg så får man droppe å skrive innlegg 

Syns man burde forvente en viss folkeskikk, og at folk skriver konstruktive, nyttige svar, ikke bare skriver at TS eller andre som deler er vanskelige/dumme osv. det er så destruktivt og kjipt å lese. 

AnonymBruker
Skrevet
cthulhu'lhu skrev (5 timer siden):

Syns man burde forvente en viss folkeskikk, og at folk skriver konstruktive, nyttige svar, ikke bare skriver at TS eller andre som deler er vanskelige/dumme osv. det er så destruktivt og kjipt å lese. 

Takk! Har tross alt holdt ut med henne, og ikke sagt noe på noen år. Fått mange konstruktive og fornuftige svar, heldigvis.. og takknemlig for det. Skal prøve å styre samtalen over på noe annet hver gang, og negativiteten får jeg nok ikke gjort så mye med. 

TS

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
cthulhu'lhu skrev (5 timer siden):

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei vil man være negativ til andre så finner man ikke løsninger uansett 

Prøv en uke med min svigermor, så kan vi se om du mener det du skriver. Just sayin🫣

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.6.2024 den 8.07):

Jeg er bare nødt til å blåse av litt frustrasjon her..Jeg blir så trigget og har problemer med å takle svigermor. Hun er veldig opptatt av penger og i overkant negativ til det meste. Hun skal hele tiden kommentere at ting er dyrt, og det er rett og slett ikke hyggelig å ha henne på besøk.  Alt handler om penger hele tiden under hvert bidige besøk.

Jeg har prøvd å la det gå inn det ene øret og ut det andre, men nå kjenner jeg at jeg er skikkelig lei. Blir sliten av å ha henne på besøk når hun holder på sånn. 

I tillegg bidrar hun svært lite og vi blir f.eks aldri invitert hjem til henne på middag osv. Vi inviterer alltid , men det er aldri noe innsats fra hennes side. 

Jeg vil gjerne komme overens, men jeg blir bare irritert og lei meg av negativiteten hennes. Hva kan jeg si, eller gjøre??

Hva du skal gjøre?

Be den tafatte mannen din si till moren sin, at hun må sjerpe seg, da oppførselen hennes forsurer alt samvær. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...