AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #41 Skrevet 11. juni 2024 28 minutter siden, AnonymBruker said: Hun var der i starten da de ble kjent for noen år siden, men ikke vært der siden. Datteren min sier at jenta ikke vil ha besøk. Anonymkode: 21aed...a8d Det synes jeg er litt rart. Avtaler barna alltid selv eller hender det at dere foreldre avtaler på vegne av dem, feks at du ringer og hører om jenta di kan komme bort? Det er en del her på forumet som mener man aldri skal bry seg og aldri mistenke andre foreldre for noe. Men fakta er jo at det er en del barn der ute som ikke har det bra hjemme. Og det er kjempeviktig for de barna at andre voksne rundt plukker opp det og følger opp. Jeg ville iallfall gravd litt mer i det. Du kan jo også forsøke å istedet for å spørre om jenta nevner noe liknende igjen si at du er her og kan snakke med henne hvis det er noe hun vil prate om. Og at dere kan prate uten din datter om det er noe hun vil snakke med en voksen om. Bare vis at du er der, kanskje hun tør å betro seg HVIS det er noe som er galt. Anonymkode: 1035c...3c7 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #42 Skrevet 11. juni 2024 Prøv å legg tilrette for samtale med denne venninnen, plutselig vil det løsne og hun forteller det hun har på hjertet uten at du en gang spør. Du kan også invitere familien på middag? Eventuelt legg fram forslaget å se om de inviterer dere? Har barnet søsken? Det kan være mye som ligger bak, det kan være ting som må tas tak i eller bare bagateller. Sover jenta over noen ganger? Isåfall, får hun hjemlengsel eller ikke? Jeg kjedet meg ofte hjemme som liten, ville helst besøke venner da jeg synes det var mye mer stas enn å være hjemme hos oss. Likevel fikk jeg hjemlengsel når natten kom og jeg var på overnatting. Anonymkode: 608f9...082
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #43 Skrevet 11. juni 2024 Jeg var et sånt barn. Eneste «problemet» hjemme var at jeg var enebarn og syntes det var veldig spennende å leke med venners søsken. Jeg ville derfor ikke ha besøk hjemme hos meg, og tvang alltid vennene mine til å være hjemme hos dem sånn at vi kunne leke med søsknene deres.😅 Jeg synes egentlig det fortsatt er morsommere å være på jobb enn å være hjemme. Skjer mer spennende ting på jobb, mens hjemme er det mye A4 og rutiner. Anonymkode: f2dd6...d4a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå