AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #21 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mange kjører som svin, og mange som ligger bak svin, begynner å herme i øyeblikket. Plutselig har man en kø av folk som kjører for fort bak deg. Trafikk er massesuggesjon til et visst punkt. Anonymkode: 98fe4...8e2 Og mange som ligger foran svin, begynner for øvrig å kjøre fortere enn fartsgrensa i stedet for å slippe galningen til side. Anonymkode: 98fe4...8e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 11. juni 2024 #22 Del Skrevet 11. juni 2024 Men føler du deg presset bare fordi de ligger bak deg, eller ligger de veldig tett bak deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #23 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Mange kjører som svin, og mange som ligger bak svin, begynner å herme i øyeblikket. Plutselig har man en kø av folk som kjører for fort bak deg. Trafikk er massesuggesjon til et visst punkt. Anonymkode: 98fe4...8e2 Uaktuelt å tilpasse seg svina, det er jo svina som på et tidspunkt må lære å tilpasse seg samfunnet. Det gjør de forhåpentligvis når de gang på gang må betale dyrt for de sekundene de sparte på å kjøre forbi en bil som lå i fartsgrensen. Anonymkode: ee07a...ed7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #24 Del Skrevet 11. juni 2024 jeg kjører uansett inntil. så får de bare kjøre i vei. er ikke interessert i slike urokråker. Anonymkode: eac8d...edf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 11. juni 2024 #25 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg (kvinne, overrasket?) kjører alltid fartsgrensen, det kjennes best når man har 3 barn i bilen, men ALLTID så lager jeg kø, selv om jeg kjører 80 i 80 sonen, folk kjører forbi meg i over 100. hvorfor må DU presse folk til å kjøre over fartsgrensa? Jeg gidder ikke kjøre mer enn fartsgrensa, vil ikke risikere å få bot Anonymkode: 2b7e4...58f Presse? Hvordan gjør dem det, med våpen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #26 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg (kvinne, overrasket?) kjører alltid fartsgrensen, det kjennes best når man har 3 barn i bilen, men ALLTID så lager jeg kø, selv om jeg kjører 80 i 80 sonen, folk kjører forbi meg i over 100. hvorfor må DU presse folk til å kjøre over fartsgrensa? Jeg gidder ikke kjøre mer enn fartsgrensa, vil ikke risikere å få bot Anonymkode: 2b7e4...58f Ingen tvinger deg men du virker nervøs og da skal du ikke kjøre bil! Anonymkode: 68fc1...8a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #27 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvorfor kødannelse når man kjører fartsgrensen? Man velger jo nesten ikke selv Anonymkode: 2b7e4...58f Fordi når speedometeret ditt viser 80 så kjører du kanskje egentlig 73 - 75. Når det er 80 grense så stiller jeg mitt inn på minimum 90, kjørt i 27 år og aldri fått en bot. Anonymkode: 0c849...caa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 11. juni 2024 #28 Del Skrevet 11. juni 2024 Jeg opplever også når jeg har på adaptiv cruisecontroll så er maks avstand jeg kan stille inn på 1-3 sekunder bak bilen foran. Er man i høy fart virker nok 3 sekunder for mange litt nærme og man oppleves kanskje som en agressiv sjåfør uten å være det. Så den unngår jeg å bruke. Kan bare snakke for meg selv, men lar meg aldri irritere over noen som kjører i 70. Da tilpasser jeg bare farten og blir liggende bak og slappe av. Kommer ikke fortere frem uansett. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 11. juni 2024 #29 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi når speedometeret ditt viser 80 så kjører du kanskje egentlig 73 - 75. Når det er 80 grense så stiller jeg mitt inn på minimum 90, kjørt i 27 år og aldri fått en bot. Anonymkode: 0c849...caa Ikke prøv det samme med en Tesla da, de har maks 1km/t feilvisning (speedometer kalibreres automatisk mot GPS over tid). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 11. juni 2024 #30 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men hvorfor kødannelse når man kjører fartsgrensen? Man velger jo nesten ikke selv Anonymkode: 2b7e4...58f Men hvorfor stresser det deg? Er kø bak meg hver morgen😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #31 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi 80 på speedometeret er egentlig 74. Anonymkode: c0a4a...d81 Nei, det er en gammel myte. Nyere biler viser korrekt fart. Anonymkode: ba7f7...72a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 11. juni 2024 #32 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det er en gammel myte. Nyere biler viser korrekt fart. Anonymkode: ba7f7...72a Ja mange lager egen regler på ting.. når min viser 80 så er det 80, har testet hos naf. Hjelper ikke om man ikke har blitt tatt, de sier ingen ting om folk som sjåfør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 11. juni 2024 #33 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, det er en gammel myte. Nyere biler viser korrekt fart. Anonymkode: ba7f7...72a Noen ja. Leafen vi solgte i 2019 viste ca. 10% for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #34 Del Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Kan ikke svare på det da jeg aldri ligger i 100 i 80 sone, men jeg tenker at de fleste biler viser ca 5 for lite, så at du egentlig kjører 75 i 80-sonen når pilen viser 80. Det skapes nok da flere farlige situasjoner når folk blir irritert og kjører forbi deg i 100 enn om du da ligger i 85-90 på speedometeret (80-85 i realiteten). Anonymkode: b6d2d...036 Gjelder ikke bare set på gamle biler? Anonymkode: 2b7e4...58f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #35 Del Skrevet 12. juni 2024 Snublefot62 skrev (18 timer siden): Men føler du deg presset bare fordi de ligger bak deg, eller ligger de veldig tett bak deg? Mange kjører tett syns jeg Anonymkode: 2b7e4...58f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #36 Del Skrevet 12. juni 2024 Blåmonster skrev (17 timer siden): Presse? Hvordan gjør dem det, med våpen? 😮 har du aldri opplevd det ??????? du må få deg bakspeil. samt følge med på hva som skjer bak. man skal sjekke i bakspeilet hvert 5 sekund. Anonymkode: eac8d...edf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #37 Del Skrevet 12. juni 2024 Blåmonster skrev (18 timer siden): Presse? Hvordan gjør dem det, med våpen? en bil kan være et potensielt våpen, så ja. Anonymkode: eac8d...edf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas John Skrevet 12. juni 2024 #38 Del Skrevet 12. juni 2024 Lav hastighet eller lovlig hastighet betyr ikke sikker hastighet. Hvis du sammenligner antall ulykker som har skjedd på Autobahn med antall ulykker på veier med fartsgrenser, vil du bli overrasket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #39 Del Skrevet 12. juni 2024 Ulovlig å kjøre tett oppi noen uansett hvilken fart det er. Mange i dette kommentarfeltet jeg skulle ønske jeg slapp å dele veien med. Slapp av! Hva er det som er så jævlig viktig at dere mååå bare spare det ene jævla minuttet dere sparer på å kjøre for fort? Anonymkode: a3258...ae7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #40 Del Skrevet 12. juni 2024 Thomas John skrev (13 minutter siden): Lav hastighet eller lovlig hastighet betyr ikke sikker hastighet. Hvis du sammenligner antall ulykker som har skjedd på Autobahn med antall ulykker på veier med fartsgrenser, vil du bli overrasket. javel, antall ulykker? men hva sier det om omfanget av ulykkene, da? Anonymkode: eac8d...edf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå