Gå til innhold

Hvorfor er det så viktig å kjøre så fort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg (kvinne, overrasket?) kjører alltid fartsgrensen, det kjennes best når man har 3 barn i bilen, men ALLTID så lager jeg kø, selv om jeg kjører 80 i 80 sonen, folk kjører forbi meg i over 100.

hvorfor må DU presse folk til å kjøre over fartsgrensa? Jeg gidder ikke kjøre mer enn fartsgrensa, vil ikke risikere å få bot

Anonymkode: 2b7e4...58f

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Macro skrev (1 minutt siden):

Ingen presser deg. Du velger selv.

Men hvorfor kødannelse når man kjører fartsgrensen? Man velger jo nesten ikke selv

Anonymkode: 2b7e4...58f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke svare på det da jeg aldri ligger i 100 i 80 sone, men jeg tenker at de fleste biler viser ca 5 for lite, så at du egentlig kjører 75 i 80-sonen når pilen viser 80. Det skapes nok da flere farlige situasjoner når folk blir irritert og kjører forbi deg i 100 enn om du da ligger i 85-90 på speedometeret (80-85 i realiteten). 

Anonymkode: b6d2d...036

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi 80 på speedometeret er egentlig 74.

Anonymkode: c0a4a...d81

  • Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor kødannelse når man kjører fartsgrensen? Man velger jo nesten ikke selv

Anonymkode: 2b7e4...58f

Det blir kø fordi andre kjører eller vil kjøre fortere enn deg. Og jo, du velger om du vil la deg påvirke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg (kvinne, overrasket?) kjører alltid fartsgrensen, det kjennes best når man har 3 barn i bilen, men ALLTID så lager jeg kø, selv om jeg kjører 80 i 80 sonen, folk kjører forbi meg i over 100.

hvorfor må DU presse folk til å kjøre over fartsgrensa? Jeg gidder ikke kjøre mer enn fartsgrensa, vil ikke risikere å få bot

Anonymkode: 2b7e4...58f

Ingen som presser deg!

Anonymkode: 0caaa...0f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg (kvinne, overrasket?) kjører alltid fartsgrensen, det kjennes best når man har 3 barn i bilen, men ALLTID så lager jeg kø, selv om jeg kjører 80 i 80 sonen, folk kjører forbi meg i over 100.

hvorfor må DU presse folk til å kjøre over fartsgrensa? Jeg gidder ikke kjøre mer enn fartsgrensa, vil ikke risikere å få bot

Anonymkode: 2b7e4...58f

Fordi du må ligge i 84 / 85 i en 80 sone. Lager du kø, så kjør heller til sides og la folk kjøre i 100. Ellers blir du et irritasjonsmoment, og skaper farlige forbikjøringer. 

Anonymkode: 31fca...089

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi du må ligge i 84 / 85 i en 80 sone. Lager du kø, så kjør heller til sides og la folk kjøre i 100. Ellers blir du et irritasjonsmoment, og skaper farlige forbikjøringer. 

Anonymkode: 31fca...089

eventuelt gå til psykolog? 

Anonymkode: eac8d...edf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er like problematisk andre veien. I gata utenfor her er det 50 (forkjørsvei), men veldig mange ligger i 30-40. Og mange ligger gjerne i 60-70 i 80-sona. Greit å kjøre etter forholdene, men det virker som veldig mange bare kjører på autopilot i kosefart.

Nå ligger jeg stort sett i fartsgrensa, og driver ikke med forbikjøring av biler som ligger rundt fartsgrensa. Synes heller ikke at mange kjører forbi når jeg ligger i fartsgrensa. Selvsagt er det noen uansvarlige tullinger der ute, men føler ikke at det er veldig mye av den uvettigekjøringa. 

Anonymkode: 44101...92c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger som regel alltid 5-10 over angitt fart. Det pleier å gå greit. Men selv da er det alltid noen som skal legge seg rett bak og prøver å presse på. Jeg nekter å la meg bli bøllet opp i fart. Men prøver å slippe folk forbi om det er mulighet for det, og det ikke vil skape noe spesielt med problemer for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fordi 80 på speedometeret er egentlig 74.

Anonymkode: c0a4a...d81

Det stemmer faktisk ikke på alle biler... Når jeg ligger i 80 med min så er det i realiteten 78. 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slipp folk forbi, så slipper du de skumle forbikjøringene 👍🏼

Anonymkode: 776bf...4f1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svisle skrev (1 minutt siden):

Det stemmer faktisk ikke på alle biler... Når jeg ligger i 80 med min så er det i realiteten 78. 

Stemmer ikke på noen bil lenge. Bare sjekk med gps.

Anonymkode: f35ff...723

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men hvorfor kødannelse når man kjører fartsgrensen? Man velger jo nesten ikke selv

Anonymkode: 2b7e4...58f

Det blir kø fordi flere vil samme vei.

Det er da ingen som kjører ut på en vei, ser en annen bil forran, stopper og tenker "Pokker, denne veien var opptatt, da får jeg vente her litt før jeg fortsetter å kjøre eller ta en annen vei.

Anonymkode: a32aa...05f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Stemmer ikke på noen bil lenge. Bare sjekk med gps.

Anonymkode: f35ff...723

Det er akkurat det jeg faktisk har gjort. Derfor vet jeg det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har alltid cruisecontrollen på 90. Det vil si ca 85. Likevel lager jeg kø...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Stemmer ikke på noen bil lenge. Bare sjekk med gps.

Anonymkode: f35ff...723

Enig. Det er superenkelt å laste ned en speedometerapp på mobilen for å sjekke feilvisningen på bilens speedometer. Alle burde gjør det, mange vil få seg en overraskelse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Fordi du må ligge i 84 / 85 i en 80 sone. Lager du kø, så kjør heller til sides og la folk kjøre i 100. Ellers blir du et irritasjonsmoment, og skaper farlige forbikjøringer. 

Anonymkode: 31fca...089

Hvis man ligger i riktig fartsgrense er man ikke et irritasjonsmoment. Da er det de bak som har problemer. Kjører man for sakte skal man selvfølgelig kjøre til siden, og har man en idiot i ræva, er det lurt å kjøre til siden, fordi de er utilregnelige og farlige bilister.

Anonymkode: 98fe4...8e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (16 minutter siden):

Har alltid cruisecontrollen på 90. Det vil si ca 85. Likevel lager jeg kø...

Mange kjører som svin, og mange som ligger bak svin, begynner å herme i øyeblikket. Plutselig har man en kø av folk som kjører for fort bak deg. Trafikk er massesuggesjon til et visst punkt.

Anonymkode: 98fe4...8e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...