Gå til innhold

Hvilke «kvinnevaner» reagerte du mest på da du ble samboer?


Surpomp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Pms og mensen. Når det finnes ting som fjerner det, og hun velger å blø fremfor sex...da mister jeg respekten.

Anonymkode: bb944...9d4

Du høres ut som et glansbilde av en mann..🙄 Du kan nok med fordel lese deg opp på damekroppen, for med slike meninger virker det nesten ikke som du har vært borti en noen gang😂

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 12.6.2024 den 15.13):

Interessant!
Jeg er 50, og har aldri hørt det "alle vet".

Men som oppvaskmaskin-nazi vil jeg vurdere å innføre dette hjemme nå!

Anonymkode: 21235...03a

Haha, den tiden du sparer ved å slippe å sortere bestikk ved tømming av maskinen blir jo brukt på sortering mens du fyller maskinen. Helt meningsløst, med andre ord. 

Anonymkode: d2059...5bf

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer klager mye på hår. Jeg har ganske langt hår så han mener han finner hårene mine overalt 😅 Både på badegulvet, i sofa'n og nede i bokseren sin (skjønner egentlig ikke helt hvordan akkurat det skjer, men han klager stadig vekk på at han har hårene mine enten i ræva eller under forhuden) 🫣😕

Anonymkode: 95668...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.6.2024 den 15.16):

Overraskende at humørsvingninger fortsatt, i 2024, overrasker menn. Vi trenger mer opplæring. Anbefaler for eksempel Kvinnemanualen, hun har mye bra info om både dette og mye annet som er praktisk å vite når man har kvinner i livet sitt på en eller annen måte. :) 

Anonymkode: 65135...c90

Det overrasker fortsatt meg, å jeg er hun med pms'en. Fant nettop ut at det til å med går an å ha humørsvingninger etter mensen også, å det har jeg ofte 😅😭 Men det å vite at verden føles tom for håp på grunn av hormonene mine og ikke faktiske problemer, gjør det bedre. Eller problemene er der, men ja, det er lite motstandsdyktighet i hormonelle stunder. 

Anonymkode: 9d2da...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Er jo rimelig stor forskjell også da. Den mannlige delen av befolkninga står for nesten alt av drap, vold, tortur, ran og mishandling, og det uten å blø i store mengder hver mnd fra undrelivet med påfølgende smerter, søl og hormonelle endringer.

Anonymkode: b4d42...2b7

Forskjellen ligger i fysisk vs psykologisk mishandling. noe som også gjenspeiles i naturens forutsetninger.

Hvis «dragen» hadde forstått hvordan uanmeldte humørsvingninger og infame kommentarer kan ødelegge relasjoner, livskvalitet, vennskap og generell hygge, ville hun nok hatt en annen tilnæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha, den tiden du sparer ved å slippe å sortere bestikk ved tømming av maskinen blir jo brukt på sortering mens du fyller maskinen. Helt meningsløst, med andre ord. 

Anonymkode: d2059...5bf

Nja, nå legger man stort inn en og en i maskinen, men tar ut alle på en gang. Så sorteringa går mer av seg selv når man fyller maskinen. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 6.31):

Pms og mensen. Når det finnes ting som fjerner det, og hun velger å blø fremfor sex...da mister jeg respekten.

Anonymkode: bb944...9d4

Du har veldig enkel tankegang, og burde lære deg litt om det du snakker om. De tingene som «fjerner» det har masse bivirkninger, og mange av dem er alvorlige. Jeg har fått flere veldig alvorlige bivirkninger, og jeg skulle ønske jeg aldri hadde begynt med prevensjon. Blødninger kan også skje uansett om man går på prevensjon eller ikke. Du bør lære deg å ikke hate kvinner og kvinnekroppen. Du vil bare ha sex koste hva det koste vil. Det er menn som deg som ikke fortjener respekt. 

Anonymkode: d2d09...2b8

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (2 timer siden):

Forskjellen ligger i fysisk vs psykologisk mishandling. noe som også gjenspeiles i naturens forutsetninger.

Hvis «dragen» hadde forstått hvordan uanmeldte humørsvingninger og infame kommentarer kan ødelegge relasjoner, livskvalitet, vennskap og generell hygge, ville hun nok hatt en annen tilnæring.

Hvis "dusten" hadde orket å lest seg litt opp om hormoner og syklus, hadde han nok hatt en annen tilnærming.

Dersom menn hadde hatt samme nedgang i testosteron, samt kramper og blødninger fra penis, hadde man garantert innført fri med dobbel lønn.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotwife skrev (4 minutter siden):

Hvis "dusten" hadde orket å lest seg litt opp om hormoner og syklus, hadde han nok hatt en annen tilnærming.

Dersom menn hadde hatt samme nedgang i testosteron, samt kramper og blødninger fra penis, hadde man garantert innført fri med dobbel lønn.

«Dragen og dusten» hadde nok blitt et fint par 🙂

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å svare HI. 
 

Hennes rot og ustrukturerte måte  å legge ting på riktig plass har alltid en unnskyldning og kan forklares av at hun har så mye å gjøre. News Flash… Hun jobber nesten ikke og barna er såpass store at de børde/skal rydde etter seg selv. I tillegg skal så lite til å hun blir såret og lei seg og hun er alltid den sårende part når det kommer til konflikt. Sjalu er hun også. 

Anonymkode: 3336b...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.6.2024 den 15.11):

Mulig du ikke er klar over det, men en del kvinner kan finne på å mase selv om man gjør mer enn nok hjemme

Anonymkode: b78a6...841

Hva er mer enn nok da?

AnonymBruker skrev (På 11.6.2024 den 15.19):

Der ser du, nå begynner du og å "mase".   Skravla gikk i et rett og slett, et satans mas om ubetydelige detaljer.

 

Ikke sant vel....  Livet er beintøft til tider  😜

Nei seriøst, var ingenting i veien med min arb.innsats.  Men er man ei masekjerring, så er man det.  Case closed, tråden handler ikke om mitt tidl. samliv.

Anonymkode: 12d44...bbf

Hva som var mas med det? Jeg får en følelse av at du vil kalle alt mas, og at du kanskje ikke passer sammen med noe annet enn en underdanig kvinne som bare nikker og smiler og gjør som hun får beskjed om?

Anonymkode: 6a01f...380

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 6.31):

Pms og mensen. Når det finnes ting som fjerner det, og hun velger å blø fremfor sex...da mister jeg respekten.

Anonymkode: bb944...9d4

Ting som fjerner pms? Nå er jeg spent…

Anonymkode: 61dfb...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 6.31):

Pms og mensen. Når det finnes ting som fjerner det, og hun velger å blø fremfor sex...da mister jeg respekten.

Anonymkode: bb944...9d4

Du, jeg kom på noe -  kanskje hun bare ikke har så lyst på deg? Når hun velger å blø liksom. 

Finnes det forresten en lillefinger-emoji? 🧐

Anonymkode: 61dfb...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.6.2024 den 15.02):

Ofte tar jeg meg selv i å gjøre ting som det irriterer meg når han gjør - det irriterer nok sikkert han en del!

Andre typiske ting mannen min (sikkert) irriterer seg over er:
- At jeg bruker for lang tid på badet på morgenen og på å kle meg
- At det blir sminkerester på dørkarmer, håndtak, håndklær, sengetøy og servant
- At sminke/hårbørste/hårføner ikke alltid blir ryddet vekk fra servanten etter bruk
- Hår i slukene
- tamponger eller bind ikke tilstrekkelig "kamuflert" i søpla, evt sånne små tampongplastikkinnpakking som havner utenfor søpla
- At jeg må spørre han om hver minste løse skrue / alt som nærmer seg tradisjonelle "manneting" men likevel forventer at han skal gjøre sin del av å gjøre innkjøp, lage mat, passe barn og husarbeid
- At jeg bruker mye mer oppbevaringsplass i skapene på badet og til jakker/sko enn ham
- At jeg sparker av meg sokkene ila natta så de blir liggende ved fotenden av sengen
- At han alltid må vente på meg når han skal hente meg
- At jeg bruker altfor lang tid på å pakke og gjøre ting klart før vi kommer oss av gårde
- At jeg bruker for mye tid på å luke og stelle med planter
- og mest av alt at jeg er for ofte korrigerer/gir beskjed om ting jeg irriterer meg over

Anonymkode: 68273...e67

Hvordan klarer du å få sminke på dørkarmer og dørhåndtak? 

Å alltid la andre måtte vente når du skal hentes er utrolig respektløst. En slik person ville jeg sluttet å hente!

AnonymBruker skrev (På 12.6.2024 den 15.18):

Å klage på andres bruk av toalettpapir må være langt opp på gjerrighetsskalaen. 

Anonymkode: 28c72...72e

Nei. Jeg blir alltid bekymret når gjester bruker mye toalettpapir fordi det kan tette doen. 

AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 6.31):

Pms og mensen. Når det finnes ting som fjerner det, og hun velger å blø fremfor sex...da mister jeg respekten.

Anonymkode: bb944...9d4

Ja, mensen kan fjernes av hormonprevensjon. Men da fjernes ofte også sexlysten og det vil du vel ikke? 

De vanligste bivirkningene av p-piller er hodepine, ømme bryster, tørrhet i skjeden, økt utflod, kvalme, humørsvingninger, kviser og mindre sexlyst. Noen kan også oppleve å bli deprimert.

Endret av Hulderen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å diskutere alt mulig av praktiske ting som hva vi skal gjøre i helgen eller hvor vi skal bo. Hun legger så mye følelser i ting og tenker så langt frem at det er slitsomt å bare slenge ut et forslag. Samtidig litt konfliktsky og blir sår og passiv-aggressiv. Mye mer rett frem å samarbeide med menn.

Det er verd det uansett 🙂

Anonymkode: becda...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...