AnonymBruker Skrevet 10. juni #1 Del Skrevet 10. juni Hei, jeg skal ha oppkjøring på onsdagen som kommer og er altså så nervøs. vet godt fra tidligere kjøretimer at når jeg blir stresset gjør jeg slurvete feil. Er veldig dårlig på og "holde hodet kaldt". Er kjempe nervøs for spesielt den delen med plassering i rundkjøringer i by delen av kjøringen og høyreregler. Blir bare så stresset av tanken på hele opplegget. så jo nærmere timene går mot oppkjøringen jo mer nervøs blir jeg. Noen med gode råd fra oppkjøringen sin? Alle sier bare ta det med ro men har skikkelig prestasjonsangst. Hjelper ikke på stresset at det er 4/5 tusen rett i dass og altfor mange jeg evt må fortelle jeg har stryket til... Anonymkode: a28ed...396 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handerrefyren Skrevet 10. juni #2 Del Skrevet 10. juni sett deg ned i ro og fred. Visualiser alt du skal igjennom, fra du kommer til oppkjøringen, at du hilser på vedkommende som er din sensor, se for deg at du starter opp bilen og kjører dit sensor ber deg om, slik forbereder de hjernen på det du skal igjennom, kjør (med noen) i nærheten av trafikkstasjonen, kjør inn og ut fra stasjonen slik at det sitter. kjør noen ruter på 30 til 40 min omkring, gjør deg kjent. lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni #3 Del Skrevet 10. juni Handerrefyren skrev (1 minutt siden): sett deg ned i ro og fred. Visualiser alt du skal igjennom, fra du kommer til oppkjøringen, at du hilser på vedkommende som er din sensor, se for deg at du starter opp bilen og kjører dit sensor ber deg om, slik forbereder de hjernen på det du skal igjennom, kjør (med noen) i nærheten av trafikkstasjonen, kjør inn og ut fra stasjonen slik at det sitter. kjør noen ruter på 30 til 40 min omkring, gjør deg kjent. lykke til! Glemte legge til at mye av grunnen til at jeg er nervøs er at vi kun har manuell bil i hustanden akk nå og jeg tar på automat. Så får ikke trent noenting oppimot oppkjøring og det er ikke noe særlig gunstig. Har heldigvis vært smart nok til og sette opp en dobbel kjøretime i morgen men en og en halv time kjøring. Det er langt i fra nok da. Men håper dobbeltimen hjelper roe meg ned litt. For er sikkert ekstra nervøs nå fordi jeg ikke har kjørt på 2/3 uker. Anonymkode: a28ed...396 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni #4 Del Skrevet 10. juni Nå er det mange år siden jeg kjørte opp, men husker at nervøsiteten forsvant på grunn av en meget hyggelig sensor. Hvorfor ikke fortelle den du kjører opp med, at du er uvanlig nervøs. Kanskje ender det opp med en hyggelig samtale som roer deg ned? Anonymkode: 1f318...fb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 11. juni #5 Del Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, jeg skal ha oppkjøring på onsdagen som kommer og er altså så nervøs. vet godt fra tidligere kjøretimer at når jeg blir stresset gjør jeg slurvete feil. Er veldig dårlig på og "holde hodet kaldt". Er kjempe nervøs for spesielt den delen med plassering i rundkjøringer i by delen av kjøringen og høyreregler. Blir bare så stresset av tanken på hele opplegget. så jo nærmere timene går mot oppkjøringen jo mer nervøs blir jeg. Noen med gode råd fra oppkjøringen sin? Alle sier bare ta det med ro men har skikkelig prestasjonsangst. Hjelper ikke på stresset at det er 4/5 tusen rett i dass og altfor mange jeg evt må fortelle jeg har stryket til... Anonymkode: a28ed...396 tips nr 1 er å fortelle det til ingen siden da slipper du å stresse, men det toget er gått for din del 🤪 Neida fra spøk til alvor, vær forbredt, men ikke tenk det ihjel. Spis litt mat og drikk litt drikke i forkant å prøv å puste med magen. min opplevelse er at en oppkjøring kan sjelden planlegges, du må må go with the flow (både mentalt og på veien 😜) og det er det eneste du kan gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni #6 Del Skrevet 11. juni Husker det som roet meg mest var og tenke at det ikke er en test. De skal se at du er trygg i trafikken sånn at du kan kjøre uten noen andre som observerer deg mens du kjører. Bruk god tid og ikke stress det er ikke noe tidspress Anonymkode: 8809f...f86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni #7 Del Skrevet 11. juni Slapp av og sørg for at sete er rett innstilt. Anonymkode: af121...5c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 11. juni #8 Del Skrevet 11. juni (endret) Masse lykke til ❤️ Har en på samme alder som nettopp tok lappen. Prøv å gå inn i det med ro. Ha som mål å gi deg selv fri frem til du skal kjøre opp. Den gruingen og krisemaksimeringen, har null for seg. Det bygger kun opp til ennå mer uro. Ta litt ekstra vare på deg selv. Spis noe du liker, finn en serie du kan koble av med. Fokusèr på å sove godt. Og husk ; evt stryk er bittert, men ikke verdens undergang Jeg forstår at det føles som om alt er på spill, men du har dette. Du trenger å tro på deg selv, finne balanse og fornuft. Tvi tvi 🤞 ❤️ 🤞 Endret 11. juni av Tradegy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni #9 Del Skrevet 11. juni Mitt beste tips er faktisk: om det ikke går så kan du ta det om igjen. Da kan du slippe litt av presset. Var så nervøs da jeg kjørte med kjørerlærer en halvtimes tid før oppkjøringen at han var sjokkert over at jeg glemte alt jeg skulle. Realiteten var bare at jeg var så nervøs at hodet mitt skrudde seg helt av. På oppkjøringen bestod jeg med glans, fikk til og med ekstra skryt. Gråt da jeg var ferdig parkert i oppkjøringstimen foran øvelseslærer da jeg hadde samlet opp så mange nerver at det bare måtte komme ut. heldigvis var hun forståelsesfull, og jeg forklarte det med at jeg har ekstrem presentasjonsangst. Gikk fint. I ettertid ser jeg som ingen problem om jeg hadde måtte tatt oppkjøringen igjen Anonymkode: d97b3...127 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni #10 Del Skrevet 12. juni Masse lykke til i dag!! Håper du skriver hvordan det gikk. Jeg skal kjøre opp på fredag. Er drit nervøs 🫣 Anonymkode: 61c80...118 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni #11 Del Skrevet 12. juni Dumt av deg at du ikke øvelseskjørte med den manuelle bilen. En ting mindre å tenke på under oppkjøringen…men men. Dersom du strøk, øvelseskjør med den manuelle! Anonymkode: 2af4d...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni #12 Del Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Masse lykke til i dag!! Håper du skriver hvordan det gikk. Jeg skal kjøre opp på fredag. Er drit nervøs 🫣 Anonymkode: 61c80...118 Hei, kan oppdatere at det dessverre ikke gikk min vei. Brukte masse fine råd jeg har fått her og var helt rolig og avslappet helt fram til jeg kom opp på trafikkstasjonen.... Fikk helt panikk og totalt tunnelsyn og gjorde noen grove feil jeg absolutt ellers ikke ville ha gjort dessverre. La meg selvsagt flat og sa meg enig med sensor at jeg har full forståelse for at jeg ikke fikk førerkortet i dag. Kjørelæreren trøsta med at han har sett elever som er mer en gode nok til og kjøre opp men dessverre ødelegger pga nerver. men fikk beskjed at dem som er så nervøse at det ødela for dem stort sett står 2 oppkjøring for da vet man hva man kommer til og da er det ikke like skummelt. Da blir det bare og vente en måned og prøve ikke henge seg opp i at man feilet og tenke at da blir det ikke så skummelt neste gang. vet hvertfall at neste oppkjøring skal kun absolutt nærmeste informeres. For lagde et kjempe press med at jeg hadde fortalt for mange. Sikkert derfor jeg fikk panikk. En god blanding av prisen og alle jeg måtte fortelle om jeg strøyk. Anonymkode: a28ed...396 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayer Skrevet 12. juni #13 Del Skrevet 12. juni (endret) Jeg strøk to ganger på oppkjøring, bestod ved tredje forsøk. I det store bildet spiller det ingen rolle om du må ta den på nytt. For min del var det fort glemt etter jeg bestod, og nå har jeg hatt lappen i 7 år. Så bare senk skuldrene, dette ordner seg. Endret 12. juni av Mayer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #14 Del Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei, kan oppdatere at det dessverre ikke gikk min vei. Brukte masse fine råd jeg har fått her og var helt rolig og avslappet helt fram til jeg kom opp på trafikkstasjonen.... Fikk helt panikk og totalt tunnelsyn og gjorde noen grove feil jeg absolutt ellers ikke ville ha gjort dessverre. La meg selvsagt flat og sa meg enig med sensor at jeg har full forståelse for at jeg ikke fikk førerkortet i dag. Kjørelæreren trøsta med at han har sett elever som er mer en gode nok til og kjøre opp men dessverre ødelegger pga nerver. men fikk beskjed at dem som er så nervøse at det ødela for dem stort sett står 2 oppkjøring for da vet man hva man kommer til og da er det ikke like skummelt. Da blir det bare og vente en måned og prøve ikke henge seg opp i at man feilet og tenke at da blir det ikke så skummelt neste gang. vet hvertfall at neste oppkjøring skal kun absolutt nærmeste informeres. For lagde et kjempe press med at jeg hadde fortalt for mange. Sikkert derfor jeg fikk panikk. En god blanding av prisen og alle jeg måtte fortelle om jeg strøyk. Anonymkode: a28ed...396 Synes du skal ha fokus på å klare oppkjøring nr 4. Tenk på neste bare som trening, som det ikke er noen katastrofe om du stryker på. Se på det som en bonus, om du klarer den. Anonymkode: 1f318...fb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #15 Del Skrevet 13. juni Neste gang du kjører opp så forteller du det ikke til noen. Skulle du stryke da også så svarer du noe svada om lange køer hos sensor når noen spør. Anonymkode: 5b5d4...f25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni #16 Del Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (På 10.6.2024 den 23.12): Hei, jeg skal ha oppkjøring på onsdagen som kommer og er altså så nervøs. vet godt fra tidligere kjøretimer at når jeg blir stresset gjør jeg slurvete feil. Er veldig dårlig på og "holde hodet kaldt". Er kjempe nervøs for spesielt den delen med plassering i rundkjøringer i by delen av kjøringen og høyreregler. Blir bare så stresset av tanken på hele opplegget. så jo nærmere timene går mot oppkjøringen jo mer nervøs blir jeg. Noen med gode råd fra oppkjøringen sin? Alle sier bare ta det med ro men har skikkelig prestasjonsangst. Hjelper ikke på stresset at det er 4/5 tusen rett i dass og altfor mange jeg evt må fortelle jeg har stryket til... Anonymkode: a28ed...396 Hvorfor er du spesielt nervøs for plassering i rundkjøring? Hvis du gir litt info her så er det nok flere som kan komme med råd. Anonymkode: ea9cd...1f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni #17 Del Skrevet 15. juni Det går så fint, så! Fokuser på å kjøre pent og forsiktig, sensorene vet at man er nervøs og gjerne kjører litt saktere og mer forsiktig enn normalt. Hvis du trenger det, be om to minutter før dere kjører for å roe nervene, fokuser på pusten og fortell deg selv at det går bra. Be gjerne kjørelærer om å ha på en radiokanal med lav musikk som kommer automatisk på når du begynner å kjøre, så slipper du å fomle med det selv dersom du ikke ønsker total stillhet mens du kjører. Hvis du kjenner du er veldig stresset, kan du også si det til sensor - de er som sagt klar over det, men det kan kanskje hjelpe litt for din egen del å vite at han/hun er klar over det? Husk på at det er fort over, plutselig er du tilbake på parkeringsplassen igjen og alt er overstått! Det går som regel fint, men dersom du skulle stryke, så er det også mange som trenger to (eller flere) forsøk før det sitter. Og det er også helt greit, og ingen skam! ❤️ Anonymkode: c5b5b...69d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå