Gå til innhold

Tror min søster har en annen far, bør jeg si noe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Litt på siden: Når man bestiller fra MyHeritage vær oppmerksom på at man samtidig bestiller et årsabonnement på kr 1500. Vi ble trukket penger, til og med min datter på 16 som hadde kjøpt testen i gave til seg og sin bestemor (som ønsket å teste seg selv) men vi klarte heldigvis å få refundert alt. Ikke alle klarer å stoppe det. 

Anonymkode: e9f4a...1f9

Da må dette være ganske nytt. Jeg og flere i familien min har brukt dna test fra myheritage og vi ble ikke prakket på et årsabonnement. Vi betalte kun for dna testen. Vi har ikke annet enn god erfaring med myheritage...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville sporet opp denne ungdomskjæresten til moren din og snakket med han. 

Vist han bilder av søsteren din og sønnen hennes. Så får det være opp til han å ta kontakt. 

Anonymkode: 71e7d...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.6.2024 den 18.22):

Vi er en voksen søskenflokk på 5 stk. 4 av vi søsknene er like, både i utseende og oppførsel. 

Men min eldste søster er helt ulik oss, både av utseende og oppførsel. 

Jeg har nå i voksen alder sett bilde av min mor og en ungdomskjæreste, og min søster er utrolig lik han på bildet. Jeg er nesten sikker på at det må være hennes far.

Foreldrene våre er døde, så det nytter ikke å høre med de. 

Min søster hadde ikke noe kjærlig og varmt forhold til foreldrene våre, heller ikke til oss søsken. Hun har liksom ikke passet helt inn, eller funnet sin plass i familien. Tror hun har strevd mye med det. 

Nå lurer jeg på om jeg burde nevnt noe til henne?

Er redd for å rote til noe og gjøre det vanskelig for henne. Samtidig så tenker jeg på at hun kanskje har en fars-familie som er lik henne, og som gjør at hun hadde følt mer tilknytning til de.

Jeg har foreslått at alle vi søsknene skulle ta en DNA-test i forhold til slektgransking (MyHeritage), men dessverre var det bare 1 av søsknene mine som var interessert i det. 

Noen gode råd? 

Anonymkode: 76252...d78

Kjøp tester på myheritage så ser du fort det om dere slår ut som hel eller halv søsken :)

Anonymkode: 4b253...945

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.6.2024 den 18.38):

Nei, hun viser ingen interesse for dette, for hun har ikke sett det bildet og har ingen grunn til å mistenkte noe. 

For meg har det absolutt ingen betydning, jeg tenker mest på henne. Hun har ikke hatt det så greit, og tenkt om hun hadde funnet "flokken sin". 

Takker for innspill. 

Anonymkode: 76252...d78

Kanskje du skulle presentert saken på en fin måte? Og ha en test med i lommen fra myheritage.

Anonymkode: 4b253...945

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange merkelige bastante svar her om at du ikke bør si noe. Jeg tipper de fleste er sikker på hvem som er sin mor og far og ikke vært i den stuasjonen hvor man føler man ikke passer inn og at man mangler en form for en bit av sin identitet. 

Jeg er uenig med mange, og sier KLART AT DU SKAL SI HVA DU TENKER men på en fin måte. Vis henne bildet og la henne se sin likhet og sønnen sin likhet. Jada verden raser sammen der og da, men sakte men sikkert så faller bitene på plass. 

Skjønner ikke alle dem som mener du skal holde det skjult hvis det ikke utelukkende er en positiv overaskelse. Det er ikke slik verden fungerer. 

Regner med alle dem som mener du skal holde kjeft hadde likt å få vite om mannen deres var utro ... selv om det ikke bar med seg noe positivt, og at det var best hun levde lykkelig uviten, fordi hun er jo lykkelig sammen med ham uten å vite om sidespranget. jada satt litt på spissen, men går i samme bane. 

 

Si det! men med andakt. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok test på myheritage forleden. Fikk opp treff på en helt ukjent etnisitet og det poppet opp med slektninger på en annen kant av verden.

Viste seg at min mor ble utsatt for en overfallsvoldtekt og at han jeg kjenner som min far da giftet seg med henne. De hadde allerede vært sammen en stund

Anonymkode: e5dea...165

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kanskje du skulle presentert saken på en fin måte? Og ha en test med i lommen fra myheritage.

Anonymkode: 4b253...945

Det tror jeg ikke jeg ville gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/11/2024 at 4:31 PM, AnonymBruker said:

Hvorfor tror du søstera går rundt og føler at hun har blitt løyet til opp igjennom oppveksten, bare fordi hun har følt seg anderledes?

Anonymkode: 6f9d2...da8

Hvis hun har følt seg annerledes fra de andre, kan det jo tenkes at hun har lurt på opphavet sitt? Det er vel derfor ts kommer med den opplysningen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.6.2024 den 18.22):

Vi er en voksen søskenflokk på 5 stk. 4 av vi søsknene er like, både i utseende og oppførsel. 

Men min eldste søster er helt ulik oss, både av utseende og oppførsel. 

Jeg har nå i voksen alder sett bilde av min mor og en ungdomskjæreste, og min søster er utrolig lik han på bildet. Jeg er nesten sikker på at det må være hennes far.

Foreldrene våre er døde, så det nytter ikke å høre med de. 

Min søster hadde ikke noe kjærlig og varmt forhold til foreldrene våre, heller ikke til oss søsken. Hun har liksom ikke passet helt inn, eller funnet sin plass i familien. Tror hun har strevd mye med det. 

Nå lurer jeg på om jeg burde nevnt noe til henne?

Er redd for å rote til noe og gjøre det vanskelig for henne. Samtidig så tenker jeg på at hun kanskje har en fars-familie som er lik henne, og som gjør at hun hadde følt mer tilknytning til de.

Jeg har foreslått at alle vi søsknene skulle ta en DNA-test i forhold til slektgransking (MyHeritage), men dessverre var det bare 1 av søsknene mine som var interessert i det. 

Noen gode råd? 

Anonymkode: 76252...d78

du vet at søsken kan være ulike?

Anonymkode: da1fc...ad5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...