Gå til innhold

Vi må vel prøve oss på sex igjen da, men hvordan gå frem

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer har ikke hatt sex på evigheter. Dette grunnet krangling, oppussing, sykdom osv. For min del skjønner jeg jo at jeg må ha sex med han for å være i et forhold, men jeg har ikke lyst. Vi har hatt et forhold bestående av null kjæresterier og det er ikke bare for meg å legge meg i senga og så skal han putte tissen sin inni meg når vi ikje en gang gitt en klem på flere mnd. Det blir rart og fet føles feil og jeg får helt frysninger når han tar på meg i senga. Grunnen til det er jo at når han tar på meg forventes sex alltid og han beføler meg aldri hvis ikke han har det i tankene. Gang på gang på gang har jeg sagt jeg trenger noe kjæresteri i hverdagen for å tenne, men dette skjønner han tydligvis ikke…

Så nå lurer jeg på hvordan vi kan komme i gang? Med en mann jeg per nå tenner null på og som ikke har gitt meg et kjærtegn på mange mange mnd…

Anonymkode: eaeb0...bac

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må snakke med han på et språk han forstår, tenker jeg. Sammenlign sex med å tenne bål. Ja, man kan få fyr på skikkelige kubber (sex), men det er mye lettere med knusk og flis (kjærtegn og intimitet i det daglige). Og at veden må være tørr (ha tid og energi). 

At det ikke spiller noen rolle at dere er et par fra før

Anonymkode: 0fc0d...52c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan endte dette som et parforhold? Dere virker jo ikke kompatible i det hele tatt.

Anonymkode: 0a123...a3c

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dere sammen? Best å gå fra hverandre før det kommer barn inn i bildet

Anonymkode: 697f3...a35

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du må snakke med han på et språk han forstår, tenker jeg. Sammenlign sex med å tenne bål. Ja, man kan få fyr på skikkelige kubber (sex), men det er mye lettere med knusk og flis (kjærtegn og intimitet i det daglige). Og at veden må være tørr (ha tid og energi). 

At det ikke spiller noen rolle at dere er et par fra før

Så fint bilde :) Sånn er det ofte for meg. Hvis han tilnærmer seg rett så kan det flamme opp ganske fort, men iblant så er det som om han tømmer litt vann på i stedet og da er det ikke så lett 😅

Anonymkode: a3ded...3a4

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ikke er interessert i å møte deg på dette,  vilke jeg rett og slett ha vurdert å gå. Sutring om sex gjør aldri sex eller par forholdet noe godt.  

Og dette blir jo bare en evig rundans. Mulig mannen din blir litt gladere i et par dager.  Men du komner jo bare til å hate han til slutt om du skal føle deg som en tømmestasjon. Han skal være sur og krangle med hele tiden. 

Du får prøve å si det til han at du skjønner like lite av å få sexlyst uten kjærlighet i hverdagen , like lite som han  ikke skjønner at du  trenger kjærlighet for å få sexlyst. Så hvis dere ikke kan finne ut av dette sammen, ser du ikke noen annen utvei enn at dere ikke ender opp sammen.

Alle forhold har bumper og trøbbel. Men et forhold bygger eg stetkt med å komme igjennom dette sammen. Og der holder jo ikke at en jobber med forholdet. Det må begge to gjøre.

Vi har forskjellige kjærlighet språk. Noen mer fysisk enn andre. Og man kan selvsagt ikke tvinge frem noe som ikke er der. Men man må i detminste klare å være hyggelig med hverandre og gi hverandre forståelse for det som er.

Og noen ganger er man alt for langt fra hverandre , og da går det jo ikke. 

Anonymkode: 1d469...761

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Men du komner jo bare til å hate han til slutt om du skal føle deg som en tømmestasjon.

Her viser du jo bare at du/kvinner ikke forstår menns følelser i forhold til kjærlighet. For mange menn er dager med berøring og kjærlighetstegn, som et flere dagers forspill før man skal ha sex, ikke viktig i det hele tatt. 

Det betyr ikke at han ikke skal komme deg i møte, men at du skal anerkjenne at han ikke er som deg. Du er ikke en tømmestasjon fordi han kan ha sex med deg uten forspill/kjærlighet. 

Anonymkode: 79a0c...33d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så fint bilde :) Sånn er det ofte for meg. Hvis han tilnærmer seg rett så kan det flamme opp ganske fort, men iblant så er det som om han tømmer litt vann på i stedet og da er det ikke så lett 😅

Anonymkode: a3ded...3a4

Sørg for en passende anledning hvor dere har god tid. Sørg for at du får frem at du vil snakke om dette for at dere begge skal få det bedre og være fornøyd seksuelt. At du skjønner at det ikke kan være gøy for han heller å få de responsene han får fra deg, for det kan jeg nesten garantere deg er en stor årsak til at han ikke er mer kjærlig og intim i det daglige når han ikke legger opp til sex. Men vær åpen med han om at når han bare er fysisk kontaktsøkende i den anledning så reduserer det deg som livspartner til en fremmed (intimt sett) og forholdet deres til et bekvemmelighetsopplegg hvor man bare sparer penger på å bo sammen og får seg et nummer en gang i blant. Nå legger jeg litt ord i munnen på deg her. Jeg sier ikke det er slik for dere, men det er jo en gjennomgangsmelodi som nesten har blitt klisjeaktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg og min samboer har ikke hatt sex på evigheter. Dette grunnet krangling, oppussing, sykdom osv. For min del skjønner jeg jo at jeg må ha sex med han for å være i et forhold, men jeg har ikke lyst. Vi har hatt et forhold bestående av null kjæresterier og det er ikke bare for meg å legge meg i senga og så skal han putte tissen sin inni meg når vi ikje en gang gitt en klem på flere mnd. Det blir rart og fet føles feil og jeg får helt frysninger når han tar på meg i senga. Grunnen til det er jo at når han tar på meg forventes sex alltid og han beføler meg aldri hvis ikke han har det i tankene. Gang på gang på gang har jeg sagt jeg trenger noe kjæresteri i hverdagen for å tenne, men dette skjønner han tydligvis ikke…

Så nå lurer jeg på hvordan vi kan komme i gang? Med en mann jeg per nå tenner null på og som ikke har gitt meg et kjærtegn på mange mange mnd…

Jeg tenker at før du vurderes å ha sex med han bør du finne ut av hvorfor du faktisk er i det forholdet. Det virker jo nesten som at dere ikke liker hverandre en gang. Dersom det er unger inni bildet bør dere ta kontakt med samlivsterapeut eller noe lignende for å finne ut av det. Å ha sex bare for å please den andre parten kommer det aldri noe godt ut av over lengre tid.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

SNAKK SAMMEN, KOMMINIKASJON! La han jobbe litt for det.. Og du..

Anonymkode: 4328f...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt skjer kanskje oftere rundt om kring en vi er klar over? Det liksom visnet bort her også (etter mange år da). Til slutt ga jeg f... og slutta med å ta pillen også. Så, noen måneder etter dette skulle han plutselig prøve seg. Hvis ikke du vil bli far igjen, får du ta på en kondom sa jeg. Hva tror dere skjedde..?

Anonymkode: 6592c...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde faktisk ikke gidda det der. Jeg er ikke en tømmestasjon for så å bli ignorert i hverdagen. 

"Gang på gang på gang har jeg sagt jeg trenger noe kjæresteri i hverdagen for å tenne, men dette skjønner han tydligvis ikke…" Er han evneveik eller lettere pu??

Anonymkode: 5c31f...f00

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig er jo at du ikke føler på presset. Og at han viser at han har lyst å tilbringe tid og kjærtegn med deg, ikke bare vil ta på deg fordi han vil ha sex. 

Du bør spørre han rett ut. Liker han deg? Vil han være sammen med deg? Hvorfor tar han bare på deg når HAN vil ha sex? Hvorfor bryr han seg ikke om at du også skal være kåt? Er det egentlig likegyldig for han om du vil ha sex eller ikke, så lenge han får tilfredsstilt sitt behov? Det bør være allmenn kjent i 2024, at kvinner trenger mer tid og forspill. 

Og husk, det er ikke bare din jobb å dra lasset. 

Anonymkode: 6f9de...7a4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn og kvinner er ganske forskjellige på dette området. Du bør derfor ikke trekke slutninger av at han fungerer annerledes enn deg. Og vice versa, han bør respektere at du ikke er klar, før også det emosjonelle er mer på plass, selv om han ikke fungerer sånn. 

Når det er sagt, jeg ville ikke ha presset meg til å ha sex med ham uten å ha lyst. Det er ikke bra for deg, og kommer ikke til å hjelpe på problemet. Sannsynligvis vil bare aversjonen bli sterkere. Man bør generelt som kvinne ikke ha sex uten at kroppen er med og man er våt og klar. Sex uten lyst kan føre til smertelidelser (vestibulitt, vaginisme mv.) og seksuell dysfunksjon. (Her snakker jeg av dyrekjøpt erfaring.) 

Det er viktig for at sex skal fungere å dyrke nytelsen og leve på en slik måte at du får gode assosiasjoner til sex. Hvis du fortsatt er glad i denne mannen, og vil prøve å redde forholdet, kommunikasjonen og intimiteten, vil jeg anbefale å legge kravet om sex bort en liten stund, og fokusere på å få på plass nærheten og intimiteten (også den kroppslige). Sexologene anbefaler ofte en teknikk som kalles sensualitetstrening. Det innebærer at man ikke har sex eller berøring av kjønnsorganer mv.,men setter av tid til intimitet og kroppslig nærhet berøring ihht et program. Du kan sikkert lese mer om det på nettet. Poenget er bl.a å fjerne sexpresset og gjenoppdage intimiteten og den kroppslige nærheten.

Anonymkode: 3432c...d39

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så lenge han tar på deg og du ikke gjør noen ting med han så er det kanskje dine følelser som mangler. At du får frysninger når han tar på deg tyder på at de følelsene du har for han bare er negative. Da er det vel like greit å avslutte forholdet før det blir enda mer negativt for dere begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er om TS klarer å se for seg nøyaktig hvordan hun vil at forholdet skal være.Hvis hun ikke har en klar tanke om hvor hun vil så nytter det ikke å finne veien dit heller.

Han opplever nok forholdet som kun avvisning og har åpenbart gitt opp.  Det er vanskelig for ham å stikke frem hodet ved å lage noen romantisk aften når det lyser at hun er helt uinteressert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan identifisere meg med mannen i situasjonen, blir til at man lar være å gjøre noe som helst intimt og romantisk for alt tolkes bare som initiering til sex.

Hvis dere skal løse dette må dere nok ta en ordentlig prat om forventninger samt være klar over at begge har et ansvar for å jobbe frem en løsning som passer begge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Village skrev (2 timer siden):

Så lenge han tar på deg og du ikke gjør noen ting med han så er det kanskje dine følelser som mangler. At du får frysninger når han tar på deg tyder på at de følelsene du har for han bare er negative. Da er det vel like greit å avslutte forholdet før det blir enda mer negativt for dere begge.

Men hun sier jo at han kun tar på henne i senga når han vil ha sex. Hvor vanskelig er det å bare gi en lang go klem, kysse litt, holde litt rundt hværandre utenom soverommet? Vær litt god, lag litt stemning, det funker som regel ganske bra. Er vanskelig å tenne på noen som såvidt ser deg i hværdagen, men kun i senga når han vi ha noe

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia88 skrev (39 minutter siden):

Men hun sier jo at han kun tar på henne i senga når han vil ha sex. Hvor vanskelig er det å bare gi en lang go klem, kysse litt, holde litt rundt hværandre utenom soverommet? Vær litt god, lag litt stemning, det funker som regel ganske bra. Er vanskelig å tenne på noen som såvidt ser deg i hværdagen, men kun i senga når han vi ha noe

Er ikke det også hennes ansvar å være litt god, lage litt stemning, kysse, klemme osv? Det går begge veier i et forhold?

Anonymkode: b71ff...03c

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er ikke det også hennes ansvar å være litt god, lage litt stemning, kysse, klemme osv? Det går begge veier i et forhold?

Anonymkode: b71ff...03c

Såklart.. kan bare snakke for meg selv nå, men når man ikke får noe respons eller gjenngitt kos, kyss osv. så gir man litt opp.. da er sex nederst på lista av ting jeg vil gjøre..  men om hun har prøvd selv kan bare ts svare på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...