Gå til innhold

hvordan holde stue ryddig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Nuttery skrev (1 time siden):

Oppslagsverk og spill tenker jeg ikke er noe man bruker daglig, med mindre det er snakk om f.eks en kryssord-ordbok. Hvis man har mangfoldige bøker, blader og spill fremme så må man nesten tenke seg litt om hvorfor man har det rotete i første omgang 😅 tanken «alt er nødvendig» er typisk der

Dette er oppslagsbøker jeg trenger stadig vekk, så det betyr mye for meg å ha dem der. Så jeg trenger bare litt gode system så er jeg der. 

ts

Anonymkode: f0cf6...300

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette er oppslagsbøker jeg trenger stadig vekk, så det betyr mye for meg å ha dem der. Så jeg trenger bare litt gode system så er jeg der. 

ts

Da får du deg en hylle i nærheten av der du sitter.

Anonymkode: 09ae4...006

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ts

Har du vurdert å skifte ut oppslagsbøkene med elektroniske oppslagsverk? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som i alle rom egentlig. Oppbevaring, oppbevaring, oppbevaring! 

Aviskurv av et slag er ingen dum ide for magasiner som skal være lett tilgjengelig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fjernkontrollen ligger i nærheten av tv når jeg ikke skal se på noe. Bøker som jeg leser legger jeg i en kurrvveske når jeg ikke leser. Det samme med kryssordene, de ligger også der når jeg ikke løser de. Jeg bruker Internett i stedet for oppslagsbøkene. 

Aviser er det sjeldent jeg leser i papirutgave, men om jeg gjør det så leser jeg den ferdig og legger den i papiravfallet.

Anonymkode: 0d425...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

dette er ting jeg bruker. 

Men hele tiden? 

Anonymkode: 9c52d...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fjern ubrukelige møbler og ting som samler støv og rot??? Folk stapper så utrolig mye inn overalt. Tipper du har det sånn også. Kvitt deg med det! Løft på rumpa for å finne det du ønsker å bruke!

Stua vår består av et tvbord (med lukket oppbevaring), en sofa og et stuebord. Det er 3 planter her, to bilder flotte på veggen, ett pent duftlys i krukke og 5 bordbrikker. Vi har to barn under 5 og det er veldig ryddig og rent her fordi vi har så "lite" møbler. Stua er på ca 65kvm. 

Men om du vil ha et bra triks så kan du få deg sånne lave og store skuffer med hjul som egentlig er til seng, men så bruker du det under sofaen isteden👍🏼 kjøp skuffedelere så får du også et system. Funket utmerket da gutta var veldig små og vi hadde leker og gulpekluter og nødbleier. 

Anonymkode: 434ab...c97

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har et stuebord med skuff som går under hele bordet. Veldig enkelt å rydde bort småting. Vi har ungenes tegnesaker, iPad, fjernkontroller etc. oppi skuffen. 

Anonymkode: 5dc05...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ett skap hvor "ting som brukes relativt ofte" ligger i. 
Der ligger kryssordblader, kryssordpenner, nye te-lys, lighter, neglefil, håndkrem, fjernkontroll til get-boksen, interiørblader, duftlys, batterier, og mye annet dilldall. 

På stuebordet er det kun ting som brukes omtrent hver eneste dag.
Boken jeg leser akkurat nå (hvis den ikke ligger på soverommet), kaffekopp når den er i bruk, vannflaske, fjernkontroll til tv, leppomade, flått-pinsett. 
Og to potteplanter, og ett lysfat med to lys på. 

Jeg hadde alltid oversvømt stuebord før, og rasfare i hyllen under bordet. 
Men etter jeg kjøpte bord uten hylle, og begynte fjerne alt som ikke brukes oftere enn 4-5 dager i uka fra stuebordet, så holdes det ryddig hele tiden. Skapet med diverse ting står ikke mer enn 2-3 meter fra sofaen, og for ting som brukes 1-2 dager i uken så klarer jeg gå dit å hente det. 

Anonymkode: 44d0e...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Alltid Vår skrev (5 timer siden):

Har du vurdert å skifte ut oppslagsbøkene med elektroniske oppslagsverk? 

Nei, de bøkene er lokale og finns ikke digitalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fjern ubrukelige møbler og ting som samler støv og rot??? Folk stapper så utrolig mye inn overalt. Tipper du har det sånn også. Kvitt deg med det! Løft på rumpa for å finne det du ønsker å bruke!

Stua vår består av et tvbord (med lukket oppbevaring), en sofa og et stuebord. Det er 3 planter her, to bilder flotte på veggen, ett pent duftlys i krukke og 5 bordbrikker. Vi har to barn under 5 og det er veldig ryddig og rent her fordi vi har så "lite" møbler. Stua er på ca 65kvm. 

Men om du vil ha et bra triks så kan du få deg sånne lave og store skuffer med hjul som egentlig er til seng, men så bruker du det under sofaen isteden👍🏼 kjøp skuffedelere så får du også et system. Funket utmerket da gutta var veldig små og vi hadde leker og gulpekluter og nødbleier. 

Anonymkode: 434ab...c97

Som jeg skrev i ts:jeg har ikke mer enn jeg trenger. Har kvitta meg med mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden det ikke finnes magi, så må du selvsagt rydde vekk ting som ikke er i bruk. 

Synes jeg kjenner igjen typen. Alle kjøkkenutstyr må stå fremme siden de brukes ukentlig. Det tar noen sekunder å sette de i skap og ta frem..

Anonymkode: 61a9d...3c0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Siden det ikke finnes magi, så må du selvsagt rydde vekk ting som ikke er i bruk. 

Synes jeg kjenner igjen typen. Alle kjøkkenutstyr må stå fremme siden de brukes ukentlig. Det tar noen sekunder å sette de i skap og ta frem..

Takk for god hjelp, nå kommer jeg til å få det mye bedre.. Du skal ikke sette en diagnose på meg og! Ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Takk for god hjelp, nå kommer jeg til å få det mye bedre.. Du skal ikke sette en diagnose på meg og! Ts

Jo men altså, du er jo ekstremt lite mottakelig for hjelp da. Det eneste svaret ditt er at "jeg bruker det jo". Ja, men da må det jo bare ligge framme da - legg det pent oppå hverandre eller noe - men all den tid du MÅ ha alt du nevner framme, så må det jo bare se ut som det gjør da?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Lært hjelpesløshet? Værsågod. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mezzosoprena skrev (33 minutter siden):

Jo men altså, du er jo ekstremt lite mottakelig for hjelp da. Det eneste svaret ditt er at "jeg bruker det jo". Ja, men da må det jo bare ligge framme da - legg det pent oppå hverandre eller noe - men all den tid du MÅ ha alt du nevner framme, så må det jo bare se ut som det gjør da?

Går an å finne gode løsninger som gjør at man slipper å stue det bort i et annet rom. Jeg har fått og tatt til meg flere råd her jeg. Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Du vil ha det ryddig, men er ikke villig til å rydde. Du har et stuebord med hylle under, og der bugner det angivelig med ting du bruker. Når du sier at der bugner på hyllen under bordet, så ser jeg for meg at det er stappfullt. Bruker du virkelig alt på hyllen under bordet hver dag? Det som er normalt er å reise seg å hente de tingene man skal ha når man trenger de. Man MÅ ikke ha alt man kanskje bruker gjennom en dag i umiddelbar nærhet under stuebordet. Du må nesten legge vekk dette ønsket om å ha det ryddig når du likevel ønsker å ha alt du bruker i umiddelbar tilgjengelighet og ikke er villig til å reise deg opp og hente ting fra en skuff etc. 

ser for meg at hele huset ditt er sjukt bomba forresten. 

Anonymkode: 3ef06...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du vil ha det ryddig, men er ikke villig til å rydde. Du har et stuebord med hylle under, og der bugner det angivelig med ting du bruker. Når du sier at der bugner på hyllen under bordet, så ser jeg for meg at det er stappfullt. Bruker du virkelig alt på hyllen under bordet hver dag? Det som er normalt er å reise seg å hente de tingene man skal ha når man trenger de. Man MÅ ikke ha alt man kanskje bruker gjennom en dag i umiddelbar nærhet under stuebordet. Du må nesten legge vekk dette ønsket om å ha det ryddig når du likevel ønsker å ha alt du bruker i umiddelbar tilgjengelighet og ikke er villig til å reise deg opp og hente ting fra en skuff etc. 

Enig i dette. I tillegg har kroppen godt av å reise seg fra sofaen med jevne mellomrom, selv om det bare er for å hente en kryssordbok eller et spill. 

Anonymkode: 04463...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

ser for meg at hele huset ditt er sjukt bomba forresten. 

Anonymkode: 3ef06...d85

Herlighet sp mye du antar 

Anonymkode: b5e22...f9f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, de bøkene er lokale og finns ikke digitalt. 

Men du trenger vel ikke de bøkene hele tiden? En fast plass i en hylle hvor de ligger når de ikke er i bruk. 

Anonymkode: 0d425...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...