Gå til innhold

hvordan holde stue ryddig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså , jeg har ikke et sterilt hjem men det vises at det bor folk her. Likevel kunne jeg tenkt meg en litt ryddigere stue. Hvordan klarer dere det? Jeg leser og lesestoffet kan jo ikke settes bort mellom hver gang, et kryssord bruker jeg i ledige stunder, dagens avis og en kaffekopp er jo der. Fjernkontroller må jo være i praktisk nærhet og litt bilder og nips må jeg ha. 

Men trenger praktiske tips som kan brukes uten å kvitte meg med tingene jeg liker. For jeg har minimert likevel er det rot og ikke lett å holde ryddig samtidig som man lever og bor. Så kom med gode tips! 

Anonymkode: f0cf6...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ikke på det du ramser opp som rot, så det lar jeg bare ligge :)

Anonymkode: ff0c1...ac2

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips for de tingene du nevner er å ha et stuebord med hylle under. Det har jeg, og der er det en oppbevaringskurv hvor alt av fjernkontroller, lesestoff etc havner. Ellers synes jeg det er effektivt å ha lukkede møbler, dvs som jeg kan kaste rotet inn i og lukke :)

Nips har jeg ikke så mye av; har noen faste interiørting som står fremme. Bilder prøver jeg å holde på veggene.

Endret av Nuttery
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuttery skrev (1 minutt siden):

Et tips for de tingene du nevner er å ha et stuebord med hylle under. Det har jeg, og der er det en oppbevaringskurv hvor alt av fjernkontroller, lesestoff etc havner. Ellers synes jeg det er effektivt å ha lukkede møbler, dvs som jeg kan kaste rotet inn i og lukke :)

Har sånn stuebord og deg bugner der :P Men kurver der kanskje var en god ide :) ts

Anonymkode: f0cf6...300

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har sånn stuebord og deg bugner der :P Men kurver der kanskje var en god ide :) ts

Anonymkode: f0cf6...300

Hvis det bugner der er det sikkert noe du kan kvitte deg med 😂

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge bordflatene er noenlunde ryddig, så ser det greit ut. 

Vi har stativ på veggen som fjernkontrollen er utenom bruk. 

Masse ting på border og hyller ser fort rotete ut. 

Anonymkode: 61a9d...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nuttery skrev (1 minutt siden):

Hvis det bugner der er det sikkert noe du kan kvitte deg med 😂

Er ikke det. Er bøker jeg slår opp i og leser mye, spill, kryssord osv. Slik jeg har glede av. 

Anonymkode: f0cf6...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslaget med et salongbord med en hylle under. Evt kan man ha et sidebord med en avishylle/korg under. Vet at det også selges slike armlenebrett som man kan tre over enden på sofa og lenestol, altså over armlenet. Der man kan plassere både aviser, kryssord, bøker og eventuelle fjernkontroller. Google holder for fjernkontroll og aviser så kommer det opp mange forslag.

 

 

Anonymkode: 1512a...62b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må alt dette ligge fremme da? Rydde bort npr du ikke bruker tingene. 

Anonymkode: 9c52d...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten pen pen bokserier eske på stuebordet som man kan slenge småting i, som leppepomade, fyrstikker eller hva det skulle være

Anonymkode: 579a6...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*mente boks eller eske

Anonymkode: 579a6...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke det. Er bøker jeg slår opp i og leser mye, spill, kryssord osv. Slik jeg har glede av. 

Anonymkode: f0cf6...300

Bøker og spill kan legges bak skapdører eller i skuffer, du bruker sikkert ikke alt flere ganger om dagen.

Kaffekopp er uansett hyggelig å ta ny hver gang man drikker, så den kan i oppvaskmaskinen.

Avis, kryssord og bok kan legges i hylle under stuebord, på sidebord eller på en liten dedikert hylle.

Anonymkode: c0080...77e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Må alt dette ligge fremme da? Rydde bort npr du ikke bruker tingene. 

Anonymkode: 9c52d...9aa

dette er ting jeg bruker. 

Anonymkode: f0cf6...300

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Bøker og spill kan legges bak skapdører eller i skuffer, du bruker sikkert ikke alt flere ganger om dagen.

Kaffekopp er uansett hyggelig å ta ny hver gang man drikker, så den kan i oppvaskmaskinen.

Avis, kryssord og bok kan legges i hylle under stuebord, på sidebord eller på en liten dedikert hylle.

Anonymkode: c0080...77e

Kaffekoppen beholder jeg minst en dag, ofte to. Har favorittkopper/krus. Og som jeg sier i ts så er det ting jeg bruker jevnlig og vil ha i nærheten men i ryddige former. ts

Anonymkode: f0cf6...300

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Altså , jeg har ikke et sterilt hjem men det vises at det bor folk her. Likevel kunne jeg tenkt meg en litt ryddigere stue. Hvordan klarer dere det? Jeg leser og lesestoffet kan jo ikke settes bort mellom hver gang, et kryssord bruker jeg i ledige stunder, dagens avis og en kaffekopp er jo der. Fjernkontroller må jo være i praktisk nærhet og litt bilder og nips må jeg ha. 

Men trenger praktiske tips som kan brukes uten å kvitte meg med tingene jeg liker. For jeg har minimert likevel er det rot og ikke lett å holde ryddig samtidig som man lever og bor. Så kom med gode tips! 

Anonymkode: f0cf6...300

Hva med å innføre en regel som gjør at det skal være litt mer ryddig og rent når du forlater stuen enn da du gikk inn ?

Da slipper du evig rot og kjedelige skippertak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

dette er ting jeg bruker. 

Anonymkode: f0cf6...300

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kaffekoppen beholder jeg minst en dag, ofte to. Har favorittkopper/krus. Og som jeg sier i ts så er det ting jeg bruker jevnlig og vil ha i nærheten men i ryddige former. ts

Anonymkode: f0cf6...300

Høres ut som du bare har bestemt deg for at alt mulig rot må ligge fremme 100 % av tiden.

Det tar tre sekunder å legge inn bokmerket og plassere boka i en skuff/hylle i stedet for å la den ligge på bordet/sofaen, men er du ikke interessert, så er det ikke noe håp

Anonymkode: 18470...60a

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Altså , jeg har ikke et sterilt hjem men det vises at det bor folk her. Likevel kunne jeg tenkt meg en litt ryddigere stue. Hvordan klarer dere det? Jeg leser og lesestoffet kan jo ikke settes bort mellom hver gang, et kryssord bruker jeg i ledige stunder, dagens avis og en kaffekopp er jo der. Fjernkontroller må jo være i praktisk nærhet og litt bilder og nips må jeg ha. 

Men trenger praktiske tips som kan brukes uten å kvitte meg med tingene jeg liker. For jeg har minimert likevel er det rot og ikke lett å holde ryddig samtidig som man lever og bor. Så kom med gode tips! 

Anonymkode: f0cf6...300

En kaffekopp, dagens avis, kryssordet du holder på med og en bok er ikke rot.

Tre brukte kaffekopper, avisene fra forrige uke og bøker du ikke bruker - er rot.

Gjennom dagen står det mye forskjellig på bordet mitt - jeg bor her og bruker ting. Men hver kveld før jeg legger meg, rydder jeg slik at bare duken, pynten og fjernkontrollene igjen. Ryddig og klart til en ny dag med levende mennesker.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er ikke det. Er bøker jeg slår opp i og leser mye, spill, kryssord osv. Slik jeg har glede av. 

Anonymkode: f0cf6...300

Oppslagsverk og spill tenker jeg ikke er noe man bruker daglig, med mindre det er snakk om f.eks en kryssord-ordbok. Hvis man har mangfoldige bøker, blader og spill fremme så må man nesten tenke seg litt om hvorfor man har det rotete i første omgang 😅 tanken «alt er nødvendig» er typisk der

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurv med strikketøy står under et sidebord. Blad(er), boka jeg holder på med, kryssordbok, penn osv ligger oppå sidebordet, ryddes vekk hvis jeg vet at det kommer gjester. Brettspill, kortstokk o.l har jeg i et skap, tas fram når det skal brukes og legges tilbake etterpå. Kopper og glass settes i oppvaskmaskinen hver kveld. Fjernkontroller ligger i ei skål på hylla under salongbordet.

Har en del nips/pyntegjenstander, men alt står ikke framme hele tida. Har et skap der jeg oppbevarer det som ikke står framme akkurat nå, og så bytter jeg ut ting når jeg føler for det. Tar f.eks bort mesteparten av annen pynt når jeg pynter til jul. Om høsten/vinteren har jeg flere lysestaker/lykter framme enn om våren/sommeren.

Anonymkode: 03e77...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

 

Høres ut som du bare har bestemt deg for at alt mulig rot må ligge fremme 100 % av tiden.

Det tar tre sekunder å legge inn bokmerket og plassere boka i en skuff/hylle i stedet for å la den ligge på bordet/sofaen, men er du ikke interessert, så er det ikke noe håp

Anonymkode: 18470...60a

Slett ikke. Jeg vil ha system der jeg er uten å måtte gå til et annet sted og hente. For jeg vet noen har ideen, bare ikke meg. 

Anonymkode: f0cf6...300

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...