AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #41 Del Skrevet 10. juni 2024 Hvis dere er enige i hvor det skjedde, så vil skadene på bilen din ganske tydelig fortelle at han har kjørt uforsiktig. Han treffer deg i siden når du allerede er ute i veien, i tillegg til at han har vikeplikt fra høyre. I verste fall kunne det blitt skylddeling, men da tror jeg dere måtte ha truffet hverandre mer sidefront mot sidefront. Med de skadene du beskriver, kan jeg ikke helt se hvordan han ikke skal få skylda her. Kanskje derfor han klikka også. Noen blir sinte når de skjønner at de har driti seg ut. Anonymkode: c3be4...513 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #42 Del Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Å legge ut denne saken på nettet slik du her har gjort, taler ikke til din fordel. Du har en forsikring på bilen, vil jeg anta? Da ringer du til forsikringsselskapet og rådfører deg med dem. De har både jurister og erfaring med denne typen saker. Håper du har tatt bilder før du flyttet egen bil? Ser motparten dette kan du i verste fall bli anmeldt for å henge vedkommende ut på nette. Var jeg deg ville jeg bedt mod. Om hjelp med å slette innlegget og i alle fall bildet du har lagt inn. Anonymkode: 5dc9e...1a0 Makan til overdramatisering. Det er snakk om et trafikkuhell, ikke en overgrepssak. Nå må folk roe ned hysteriet rundt "uthenging" på nettet. Anonymkode: c3be4...513 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 10. juni 2024 #43 Del Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, det er ikke slik at dere er enige om hvem som har skyld selv om dere skriver under sammen. Dette skal alltid gjøres! Anonymkode: e68a6...585 Man kan fylle ut sammen men man signerer aldri på motpartens del av skademeldingen for da signerer du også på det motparten gjør av tilføyelser senere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #44 Del Skrevet 10. juni 2024 bvp skrev (1 minutt siden): Man kan fylle ut sammen men man signerer aldri på motpartens del av skademeldingen for da signerer du også på det motparten gjør av tilføyelser senere. Skademeldingsskjema med gjennomslagspapir gir jo samme informasjon til alle, inkludert signatur. Blir vanskelig å føre til noe etterpå når begge parter har skrevet den sammen og signert og fått med seg hver sin kopi. Og så kan man selvfølgelig ta bilde av motpartens del i tillegg hvis man ønsker det. Anonymkode: a513f...cb2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 10. juni 2024 #45 Del Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette engasjerte meg faktisk litt, for jeg holder på å ta lappen nå og skal ta teorien straks. Fant frem et street view bilde hvor veiene er markert. Så jeg tipper motpart så på sin strekning som vei, og din lokasjon som at du var på vei ut fra parkeringsplass. Han mener derfor du har vikeplikt, da den som kommer ut fra parkeringsplass alltid har vikeplikt som jeg har skjønt det? Så spørsmålet blir vel om forsikringsselskapet anser dette som vei eller ikke, men i følge google, er den hvertfall markert som vei, men den har ikke veinavn... Men så har jo han og kjørt uaktsomt, om du stod i ro enda han var langt unna, og han likevel greide å deise inn i deg. Haha dette blir skikkelig tekstbok-begrep, men sitter med teori appen denne morgenen 😂🤭 Anonymkode: e45dc...419 Så du mener altså at det er kun det området man setter bilen og forlater den er parkeringsplass? Google maps skal man heller ikke ta så veldig alvorlig, jeg bor i en blindvei som er stengt med bom 300 meter lenger bort men Google sender trafikken den veien likevel når det er stor trafikk på hovedveien for Google mener fortsatt det er fylkesvei, onsdag kom det 2 semi-trailere som måtte snu i enden av veien, både torsdag og fredag var det en som måtte snu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 10. juni 2024 #46 Del Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skademeldingsskjema med gjennomslagspapir gir jo samme informasjon til alle, inkludert signatur. Blir vanskelig å føre til noe etterpå når begge parter har skrevet den sammen og signert og fått med seg hver sin kopi. Og så kan man selvfølgelig ta bilde av motpartens del i tillegg hvis man ønsker det. Anonymkode: a513f...cb2 Nå fyller mange ut digitalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 10. juni 2024 #47 Del Skrevet 10. juni 2024 (endret) Her er det bare å bli enige om hendelsesforløpet og la forsikringsselskapene avgjøre skyldspørsmålet. Enhver diskusjon om skyld med motparten bør du unngå. Det er en gylden regel at du ALDRI skal påta deg skyld i en forsikringssak, annet enn å rapportere hva som har hendt. Innrømmelse av skyld kan forkludre saken forsikringsmessig . . . . Endret 10. juni 2024 av senior 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 10. juni 2024 #48 Del Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Skademeldingsskjema med gjennomslagspapir gir jo samme informasjon til alle, inkludert signatur. Blir vanskelig å føre til noe etterpå når begge parter har skrevet den sammen og signert og fått med seg hver sin kopi. Og så kan man selvfølgelig ta bilde av motpartens del i tillegg hvis man ønsker det. Anonymkode: a513f...cb2 Man lager skissen i fellesskap men partenes del av skademeldingen skriver man senere, ikke bare fordi det kan gjøres endringer men også fordi man kanskje ikke tenker klart rett etter en hendelse og man bør få det litt på avstand før man fyller ut mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #49 Del Skrevet 10. juni 2024 TS, du må ihvertfall oppdatere om hvordan det gikk Anonymkode: c447a...056 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #50 Del Skrevet 10. juni 2024 Jeg har jobbet med bilforsikring, og så lenge du sto stille er det uansett ikke din feil. Anonymkode: 34d6f...885 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #51 Del Skrevet 10. juni 2024 Just now, AnonymBruker said: Jeg har jobbet med bilforsikring, og så lenge du sto stille er det uansett ikke din feil. Anonymkode: 34d6f...885 Men hvordan beviser man det uten kameraopptak? Den andre kan jo si at TS freste ut.. Anonymkode: d0e9e...927 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #52 Del Skrevet 10. juni 2024 I utgangspunktet høyreregel. Det at han traff så langt bak på bilen styrker også din sak, så du bør få med akseleringen i forklaringen din. Anonymkode: 4531f...a21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #53 Del Skrevet 10. juni 2024 bvp skrev (1 time siden): Man lager skissen i fellesskap men partenes del av skademeldingen skriver man senere, ikke bare fordi det kan gjøres endringer men også fordi man kanskje ikke tenker klart rett etter en hendelse og man bør få det litt på avstand før man fyller ut mer. Det skal fylles ut av hver enkelt, hendelsesforløpet. Det fikk jeg kritikk for en gang, da motparten forlangte nettopp det du hevder. Anonymkode: d1466...587 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 10. juni 2024 #54 Del Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det skal fylles ut av hver enkelt, hendelsesforløpet. Det fikk jeg kritikk for en gang, da motparten forlangte nettopp det du hevder. Anonymkode: d1466...587 Hm, det er jo nettopp det jeg sier, hver enkelt skal forklare hendelsesforløpet eller så kan det ende med at man bare blir stående og krangle om hva som har skjedd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyGrey Skrevet 10. juni 2024 #55 Del Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Takk for alle svar, ut fra de fleste her så virker det som jeg har rett i det med høyreregel. jeg kjørte veldig sakte og så meg for, han var et godt stykke borte når jeg kjørte ut, jeg stoppet også når jeg så han kom ikke stoppet. Jeg sto altså i ro i selve kollisjonsøyeblikket mens han hadde stor fart. For meg virket det som han ga mer gass, men kan jo være feil, men det som er sikkert er at han ikke bremset og kom i høy fart. skal ringe forsikringsselskapet i morgen tidlig, forhåpentligvis er det overvåkning der som fanget situasjonen. Anonymkode: fb399...976 Hvis du stod i ro med bilen er det iallefall ikke din feil. "Hovedvei" på parkeringsplass, den var god 🤣🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #56 Del Skrevet 13. juni 2024 Bilen min er levert til verksted for reparasjon, digital skademelding er sendt og forklart situasjonen. Da er det bare å vente på hvordan saken ender, skal oppdatere dere Anonymkode: fb399...976 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 13. juni 2024 #57 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 16.46): hvorfor bruker du ikke øynene, ser at det kommer en bil og senker farten? Hva er det folk som bare tenker "min rett!!" og durer på? Jeg ville sagt det var din skyld, det er du som kommer fra langt inni parkeringen et sted der det kan være vanskelig å ha oversikt. Når dere ikke er enig er det opp til forsikringen, og da blir det meste sannsynlig skylddeling. Anonymkode: 7e5ec...730 For en aggressivitet! Hvis det har vært fullt på den parkeringsplassen, har det vært uoversiktlig og vanskelig å se om det kommer noen eller ikke. En annen ting er at TS forteller at motparten akselererte og kjørte inn i TS, ikke motsatt, så det er vanskelig å forstå hvordan du mener det er TS sin skyld. Hvis motparten hadde hatt lavere fart, ville dette mest sannsynlig ikke ha skjedd. For hvis den ene (i dette tilfellet motparten) gir bånn gass og driter i alt og alle andre, er det vanskelig/umulig for andre å sikre seg mot at noe skjer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #58 Del Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Bilen min er levert til verksted for reparasjon, digital skademelding er sendt og forklart situasjonen. Da er det bare å vente på hvordan saken ender, skal oppdatere dere Anonymkode: fb399...976 Lykke til! Den mannen der burde jo virkelig ikke kjøre fritt på veiene. Jeg ville også hørt med kjøpesenteret om de har kameraopptak, hvis jeg var deg. Anonymkode: af006...c35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå