Gå til innhold

Fyfaen så lei jeg er av været!!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg kjøper gjerne litt sol og varme fra deg. Men regner med det er dyrt? Er jo mangelvare, så må vel være selgers marked. Har massevis av regn og 15 grader å tilby da, om du er interessert i en byttehandel. 

Anonymkode: 38bcf...c51

Ja, takk 😃

Anonymkode: 152ff...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det 25 grader kl 08:00, og jeg måtte kle på meg langbukse og skjorte for at det var kaldt når jeg sto opp. 🥶

Anonymkode: 05f02...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ankom sørlandet i går ettermiddag. Satt opp et outwell 8-mannstelt midt i den jævligste regnbygen. Fant da ut at teltet lakk, akkurat i soveromsdelen. Gøy! 💩

Drittsommer både 2023 og 2024. Jeg har ikke bikiniskille en plass, og d-vitaminlageret er lavt. Det blir sydenturist av meg i oktober. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Sommer i Norge er ustabilt,en kan ikke forvente sol fra skyfri himmel og 25 grader i ukevis.

Anonymkode: 22bb4...f2b

Men man kan, historisk sett, forvente at det ikke regner og er 10-15 grader to mnd sammenhengende i sør.. 

Da jeg vokste opp ved sjøen regnet det gjerne mye på natt/tidlig morgen i juli, og gjerne med lyn og torden også, så klarnet det opp og ble fint strandvær på dagen. Perfekt sommervær. 

Anonymkode: 0f176...864

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 15.43):

Mai var jo helt nydelig, så da tåler jeg litt regn og vind. Det var full sommervarme i mai hos oss, så det var slett ikke «bare vår».

Anonymkode: 713e6...4de

I mai hadde de fleste ikke ferie. 

Anonymkode: 80121...9b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker said:

Men man kan, historisk sett, forvente at det ikke regner og er 10-15 grader to mnd sammenhengende i sør.. 

Da jeg vokste opp ved sjøen regnet det gjerne mye på natt/tidlig morgen i juli, og gjerne med lyn og torden også, så klarnet det opp og ble fint strandvær på dagen. Perfekt sommervær. 

Anonymkode: 0f176...864

Historisk sett ja men klimaendringene påvirker naturlig nok også somrene, og for Norge betyr klimaendringer mer regn. 😫

Anonymkode: 7b7ec...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bør leve litt etter dagen, ikke etter værmeldinga! Dvs at selv om det meldes litt regn så avlyser man ikke en tur, for mest sannsynlig blir mesteparten av dagen fin. Rapport fra turisthytter i fjellet går på at folk ser seg blind på værmelding og går glipp av fine dager i fjellet. I de fleste tilfeller er det mye bedre vær enn det som meldes. 

Dessuten er været veldig lokalt, man kan flytte seg hundre meter og så er det oppholds. 

Anonymkode: c92cc...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Her og. Men jeg har kommet dit at jeg stoler ikke helt på det. Tror det ikke før jeg får se det. Man får jo trust issues av slike somre 😂 

Anonymkode: 38bcf...c51

For såvidt enig med deg, det skulle bli sol i dag men er overskyet da. Men, men jeg er happy uansett så lenge det ikke er kaldt og det ikke regner. :) 

Anonymkode: 1b9e2...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebbeliten skrev (13 timer siden):

Vi ankom sørlandet i går ettermiddag. Satt opp et outwell 8-mannstelt midt i den jævligste regnbygen. Fant da ut at teltet lakk, akkurat i soveromsdelen. Gøy! 💩

Drittsommer både 2023 og 2024. Jeg har ikke bikiniskille en plass, og d-vitaminlageret er lavt. Det blir sydenturist av meg i oktober. 

Jeg har både bikiniskille og fylt d-vitaminlager. Har vært i Trøndelag hele sommeren.

Anonymkode: a08f4...ca9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Her er det 25 grader kl 08:00, og jeg måtte kle på meg langbukse og skjorte for at det var kaldt når jeg sto opp. 🥶

Anonymkode: 05f02...4c1

håper du mener 2,5 ?? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Historisk sett ja men klimaendringene påvirker naturlig nok også somrene, og for Norge betyr klimaendringer mer regn. 😫

Anonymkode: 7b7ec...50c

tydeligvis ikke i Nord Norge

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi bør leve litt etter dagen, ikke etter værmeldinga! Dvs at selv om det meldes litt regn så avlyser man ikke en tur, for mest sannsynlig blir mesteparten av dagen fin. Rapport fra turisthytter i fjellet går på at folk ser seg blind på værmelding og går glipp av fine dager i fjellet. I de fleste tilfeller er det mye bedre vær enn det som meldes. 

Dessuten er været veldig lokalt, man kan flytte seg hundre meter og så er det oppholds. 

Så er det forskjell på hva man ander som bra nok vær. Turisthytte-mannen i artikkelen mener kanskje at turen blir fin selv om det regner litt, og at litt regn ikke er så ille. Jeg er uenig, og vil heller være hjemme og inne om det er fare for regn. Jeg mistrives intenst med fuktighet, regn og å være kald. Ustabilt vær betyr at det KAn bli fint, men det er ikke nok til å kaste bort tid og penger på å dra dit. 

Du kan få booke bord på en restaurant det tar to timer å kjøre til, det vil koste 2000 kroner per person, og kanskje du får mat, eller kanskje ikke, vi får se når du dukker opp. For tiden er det vanligvis ikke mat å få, men det KAN skje. Betaler du de 2000 kronene og kjører den lange turen dit?

Anonymkode: 46e78...347

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en dag med sol i sommer på Østlandet.

Anonymkode: 83852...0a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært sol og ca. 25 grader i halvannen uke her vi bor nord i landet. Meldt likt vær hele neste uke også 🌞

Anonymkode: dbd1a...3fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Håper august blir bedre enn juli, altså masse sol og varme 🤞🏽☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høsten er kommet 😡😩😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var meldt bra vær denne helgen, så dro med godt mot på hytta. Her sitter jeg ute (på trass) med ulljakke og joggebukser på, under pleddet… småhutrer når det kommer vindkast 🥶😣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fjugur skrev (1 time siden):

Det var meldt bra vær denne helgen, så dro med godt mot på hytta. Her sitter jeg ute (på trass) med ulljakke og joggebukser på, under pleddet… småhutrer når det kommer vindkast 🥶😣

Ja, det skulle bli fint, «liksom» 🙄 Det blåser og det er kaldt. Jeg har for lenge sluttet å følge med på værmeldinga, de har ikke peiling.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er skikkelig høst på Østlandet. Vært det i hele august også. 😥

Anonymkode: b17a9...7df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det er skikkelig høst på Østlandet. Vært det i hele august også. 😥

Anonymkode: b17a9...7df

Nei på Østlandet er det fint sommervær, vært det lenge. Herlig!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei på Østlandet er det fint sommervær, vært det lenge. Herlig!

Hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...