Gå til innhold

Fyfaen så lei jeg er av været!!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvem luker i hagen når det er varmt? 🤔 Jeg har hage jeg også, kjempestort, men har aldri brukt å gjøre noe når det er varmt🙄 Herlighet…

Anonymkode: 1b9e2...d51

Hvis det er varmt over tid så må det jo gjøres. Herlighet...

Anonymkode: c92cc...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du får huske å ta med deg eget vann når du flytter sørover https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/befolkningen-fortviler-over-vannkrise-vi-er-ikke-i-1924/16847058/

Anonymkode: a08f4...ca9

Hva skal Norge leve av etter olja? Eksport av regn, burde være en het mulighet 😂

Anonymkode: 38bcf...c51

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva skal Norge leve av etter olja? Eksport av regn, burde være en het mulighet 😂

Evt en kald mulighet! 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis det er varmt over tid så må det jo gjøres. Herlighet...

Så heldig har vi ikke vært siden  sommer 2018. ;) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så heldig har vi ikke vært siden  sommer 2018. ;) 

Snakk for deg selv. Jeg har en hage som trenger stell daglig. Og her har det vært mye gode temperaturer. SOm i mai ; det er jo den mnd man planter ut og sår mest og da var det mye svette dager der jeg ønska meg regn og kjølig. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvor har du merket noe til oppvarming her i landet? Er det somrene i Nord-Norge du tenker på? Her jeg bor har jeg ikke merket noe til noe som minner om oppvarming siden sommeren 2018. Nå er vi på år to med kronisk kaldt drittvær. Vi har hatt to vintre som begge har vært kaldere, mer snørike og lengre enn vanlig. Og nå er vi igang med den andre sommeren som er kaldere og mer nedbørsrik enn vanlig.

Ingen tegn til oppvarming i det hele tatt hva jeg kan se. Og jeg vil gjerne ha litt. Jeg er så værsyk at jeg klikker snart, og vil nok foretrekke å dø av heteslag, fremfor å utvikle diverse mangelsykdommer fordi jeg aldri ser solen. Kanskje det er det dette er? Et forskningsprosjekt for å se hvor lang tid man kan gå uten sol før man blir syk av det 😅

Selv om enkelte synes det er kaldt, betyr det ikke at vi ikke får golfstrømmen. Det hadde vært minusgrader hele året hvis vi ikke hadde den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lei jeg og. Her i Oslo er det bare regn, klamt og kjipt. De dagene det faktisk har vært sol og varmt har jeg vært på jobb. I går satt jeg her med ulljakke, ullteppe og varmeflaske og frøs. Hadde egentlig ikke planer om å reise utenlands i sommer, men tror jammen meg jeg må dra et sted med bedre vær. Vinteren blir så lang om jeg ikke får noe sol :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor har du merket noe til oppvarming her i landet? Er det somrene i Nord-Norge du tenker på? Her jeg bor har jeg ikke merket noe til noe som minner om oppvarming siden sommeren 2018. Nå er vi på år to med kronisk kaldt drittvær. Vi har hatt to vintre som begge har vært kaldere, mer snørike og lengre enn vanlig. Og nå er vi igang med den andre sommeren som er kaldere og mer nedbørsrik enn vanlig.

Ingen tegn til oppvarming i det hele tatt hva jeg kan se. Og jeg vil gjerne ha litt. Jeg er så værsyk at jeg klikker snart, og vil nok foretrekke å dø av heteslag, fremfor å utvikle diverse mangelsykdommer fordi jeg aldri ser solen. Kanskje det er det dette er? Et forskningsprosjekt for å se hvor lang tid man kan gå uten sol før man blir syk av det 😅

Jeg skjønner at du bor under en stein men det får da være måte på... At du ikke har fått med deg at det i Norge blir mindre og mindre vanlig med hvit jul, at stadig flere skisteder må til med kunstig snø, at reindrifta sliter enormt pga mildere vintere, at skisesongen blir kortere, at snømengden er mindre er jo intet mindre enn imponerende! Hva med å studere litt mer enn sin egen navle og egne behov? 

https://www.met.no/nyhetsarkiv/vinteren-blir-kortere-i-hele-landet

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/17948450/alle-norges-fylker-merker-klimaendringene?publisherId=17846853

https://www.nina.no/english/About-NINA/News/article/er-det-klima-for-framtidens-reindrift

https://www.miljodirektoratet.no/ansvarsomrader/klima/for-myndigheter/klimatilpasning/klimatilpasning-krever-kunnskap/dagens-og-framtidens-klima/

Klimaendringer og temperaturøkninger måles faktisk ikke ved hvordan enkeltindivider opplever sommeren. Jeg opplever forøvrig denne sommeren som varm jeg. Det bare hjelper så lite når det pissregner samtidig. Men det er nå konsekvensen av klimaendringer så bare å venne seg til det! 

Anonymkode: 7b7ec...50c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Snakk for deg selv. Jeg har en hage som trenger stell daglig. Og her har det vært mye gode temperaturer. SOm i mai ; det er jo den mnd man planter ut og sår mest og da var det mye svette dager der jeg ønska meg regn og kjølig. 

Nå for du mer enn nok, masse regn og kjølig så kos deg i hagen, med å bli skikkelig møkkete ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg også å bli lei av været. Klarer ikke å fungere når det er bortimot 30 grader både ute og inne over lang tid. Ikke noe bedring en uke framover. Sånn var det i fjor sommer også. Indre Troms.

Anonymkode: 152ff...6f9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, nå skal vi få 26 grader på Sørlandet i noen dager, og omsider sooool.....så gleder meg.

Ellers reiser jeg til Syden såpass ofte hele året at jeg egentlig ikke bryr meg så veldig om været her hjemme, men dette siste året på Sørlandet har virkelig vært helt fryktelig....vinteren var grusom og nå dette?

Kan ikke huske dårligere sommer noensinne......ikke min mor på 84 år heller....

Anonymkode: 3634a...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå begynner jeg også å bli lei av været. Klarer ikke å fungere når det er bortimot 30 grader både ute og inne over lang tid. Ikke noe bedring en uke framover. Sånn var det i fjor sommer også. Indre Troms.

Anonymkode: 152ff...6f9

Jeg kjøper gjerne litt sol og varme fra deg. Men regner med det er dyrt? Er jo mangelvare, så må vel være selgers marked. Har massevis av regn og 15 grader å tilby da, om du er interessert i en byttehandel. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sender hilsner fra Frankrike. 

God mat, blå himmel, sol og 29 grader. 

Jeg nekter å tilbringe sommeren i Norge! Nekter! 

Anonymkode: e83f9...b6f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yr i lufta, grått og ganske vindstille, men luftfuktigheten er høy. Kjempefint. :D 

Anonymkode: 5421c...061

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nå for du mer enn nok, masse regn og kjølig så kos deg i hagen, med å bli skikkelig møkkete ;) 

Kjølig men godt, og lite regn her. Ja,jeg koser meg, takk 😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 16.7.2024 den 7.38):

Du får huske å ta med deg eget vann når du flytter sørover https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/befolkningen-fortviler-over-vannkrise-vi-er-ikke-i-1924/16847058/

Anonymkode: a08f4...ca9

Kort dusj et par ganger i uka, forbrenningsdo eller kretsløpbasert toalettsystem https://www.forskning.no/hus-og-hjem/nye-avlopssystemer-sparer-vann-og-resirkulerer-naering/1275016

https://www.forskning.no/nmbu-norges-miljo-og-biovitenskapelige-universitet-partner-teknologi/kretslop-for-vann-mat-og-avlop-kan-lose-miljoproblemer/1190733

(å skylle ned i do med vann er en helt latterlig og miljøskadelig løsning, helt sykt at hele verden gjør dette).  
Vi må tilpasse oss klimaendringene i stedet for å kaste bort ressurser på å prøve å stoppe eller reversere dem.

AnonymBruker skrev (På 16.7.2024 den 10.27):

Så.... flytt?

Man kan faktisk gjøre noe med hvilket klima man bor i. Det gjorde jeg.

Anonymkode: 3cc49...afc

Men det har jeg jo allerede gjort da jeg flyttet fra Bergen til Oslo 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meldt fint vær her i 4 dager !!!!! 😍😍😍 Åååå som jeg gleder meg🥳🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer i Norge er ustabilt,en kan ikke forvente sol fra skyfri himmel og 25 grader i ukevis.

Anonymkode: 22bb4...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er meldt fint vær her i 4 dager !!!!! 😍😍😍 Åååå som jeg gleder meg🥳🥳

Her og. Men jeg har kommet dit at jeg stoler ikke helt på det. Tror det ikke før jeg får se det. Man får jo trust issues av slike somre 😂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...