Fjugur Skrevet 6. juli #221 Del Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor blir det av den såkalte globale oppvarmingen? Ikke vist seg i Norge i hvert fall. Skulle tro vi var på vei inn i ny istid så jævlig kaldt som det er midt på sommeren. Anonymkode: 90b7a...af9 Her har du misforstått. Det er forskjell på vær og klima. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli #222 Del Skrevet 6. juli Fjugur skrev (2 timer siden): Her har du misforstått. Det er forskjell på vær og klima. Og når går vær over til å bli klima? Her jeg bor synes jeg somrene bare blir kjipere og kjipere. Nå er det 12.2 grader og regnet har begynt å tørke litt så det er beste på en stund. Kan ikke huske at det var slik før. Selv om det er "global oppvarming" kan det godt føre til kjipere klima i Norge. Anonymkode: 96ac5...c36 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sen ve ben Skrevet 7. juli #223 Del Skrevet 7. juli 13 grader i dag og regn, skal blåse bortimot 8 i dag. Herlig sommer🙄🙄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 7. juli #224 Del Skrevet 7. juli Det er så sinnsykt demotiverende å lese om det varme nydelige været andre steder i verden mens vi selv regner vekk hver JÆVLA sommer (og høst, og vår, og fryser oss syke hver vinter) https://www.dagbladet.no/nyheter/temperaturer-over-47-grader/81649447 Men når sutrekoppene som ikke liker sol og varme visstnok skal flykte fra solskinnet blir det sikkert billigere boliger i de varme landene, og etter EØS-reglene får man ta med pensjon etc hvor som helst i EU, så bare å glede seg til å bli pensjonist så man kan rømme sørover. Jada, 30 grader er mer behagelig enn 50, men 50 og sol er myyye bedre enn 12 og regn, og det er uansett neppe 50 grader året rundt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 10. juli #225 Del Skrevet 10. juli (endret) On 7/7/2024 at 12:00 PM, velociraptor said: Det er så sinnsykt demotiverende å lese om det varme nydelige været andre steder i verden mens vi selv regner vekk hver JÆVLA sommer (og høst, og vår, og fryser oss syke hver vinter) https://www.dagbladet.no/nyheter/temperaturer-over-47-grader/81649447 Men når sutrekoppene som ikke liker sol og varme visstnok skal flykte fra solskinnet blir det sikkert billigere boliger i de varme landene, og etter EØS-reglene får man ta med pensjon etc hvor som helst i EU, så bare å glede seg til å bli pensjonist så man kan rømme sørover. Jada, 30 grader er mer behagelig enn 50, men 50 og sol er myyye bedre enn 12 og regn, og det er uansett neppe 50 grader året rundt. Det provoserer meg, rett og slett ! Aldri et ord om dritt været her, isteden får vi stadig høre om hvor varmt det er andre steder Endret 10. juli av NatNat 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli #226 Del Skrevet 14. juli Jeg er lei meg denne sommeren. Trist faktisk. Været har ødelagt for strandturer, bading og tradisjoner vi bruker å ha hver sommer. August starter jeg med ny og krevende jobb som blir å ta mye av tiden min, så da blir det minimalt med fritid og kos med familien. Jeg gruer meg til hverdagen! Håper neste sommer blir bedre. Anonymkode: 28005...718 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli #227 Del Skrevet 14. juli 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er lei meg denne sommeren. Trist faktisk. Været har ødelagt for strandturer, bading og tradisjoner vi bruker å ha hver sommer. August starter jeg med ny og krevende jobb som blir å ta mye av tiden min, så da blir det minimalt med fritid og kos med familien. Jeg gruer meg til hverdagen! Håper neste sommer blir bedre. Anonymkode: 28005...718 Samme her. Jobbet hele ferien i fjor pga ny jobb og nå har jeg første ferie på et helt år. Har gått glipp av mye gøy og hygge pga jobbing og tenkte jeg endelig skal leve livet i 3 uker. Så sitter jeg bare stuck inne i leiligheten Alle venninnene mine er bortreist og det er ok, for jeg hadde planlagt badeturer, sykkelturer og div alene. Hadde jeg visst dette hadde jeg valgt ferieukene en annen periode. Anonymkode: b362e...ce9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli #228 Del Skrevet 14. juli Skjønner ikke denne tråden. Høres ut som det har vært drittvær overalt hele sommeren? Hvor er det dere bor? Jeg bor midt i Norge, og vi har hatt en strålende sommer så langt. Helt siden først i mai. Alt i hagen og naturen forøvrig har vært ca en mnd tidligere enn vanlig. Jeg er knallbrun, og har bare gått i shorts og kjole siden før 17 mai. Sommeren i fjor var også helt uvanlig varm og fin. Og neste uke starter ferien🤩 Anonymkode: 495cb...726 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #229 Del Skrevet 15. juli Det regnet hele dag i går og det regner i dag også Jeg er så drittlei av å bli innestengt pga drittværet. Anonymkode: 1b9e2...d51 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #230 Del Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Skjønner ikke denne tråden. Høres ut som det har vært drittvær overalt hele sommeren? Hvor er det dere bor? Jeg bor midt i Norge, og vi har hatt en strålende sommer så langt. Helt siden først i mai. Alt i hagen og naturen forøvrig har vært ca en mnd tidligere enn vanlig. Jeg er knallbrun, og har bare gått i shorts og kjole siden før 17 mai. Sommeren i fjor var også helt uvanlig varm og fin. Og neste uke starter ferien🤩 Anonymkode: 495cb...726 Enig, syns det har vært fint her midt i Norge. Var sydentemperaturer her på lørdag, og våknet til sol igjen i dag. Anonymkode: a08f4...ca9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #231 Del Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Samme her. Jobbet hele ferien i fjor pga ny jobb og nå har jeg første ferie på et helt år. Har gått glipp av mye gøy og hygge pga jobbing og tenkte jeg endelig skal leve livet i 3 uker. Så sitter jeg bare stuck inne i leiligheten Alle venninnene mine er bortreist og det er ok, for jeg hadde planlagt badeturer, sykkelturer og div alene. Hadde jeg visst dette hadde jeg valgt ferieukene en annen periode. Anonymkode: b362e...ce9 Sånn været har vært siste årene er det nok best å ta ferien i mai/juni. Juli er regntid Anonymkode: f8e78...a65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #232 Del Skrevet 15. juli 35 minutter siden, AnonymBruker said: Enig, syns det har vært fint her midt i Norge. Var sydentemperaturer her på lørdag, og våknet til sol igjen i dag. Anonymkode: a08f4...ca9 Hvor midt i Norge er dere?? Jeg har vært en uke i Trøndelag nå, fikk EN dag med opphold. EN. Og den hadde også trønderne ventet lenge på. Jeg føler også været ødelegger ferien. Er på bilferie og sliter med å få klærne og skoene tørre. Anonymkode: 7b7ec...50c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #233 Del Skrevet 15. juli Er glad jeg valgte 2 ukers ferie i syden selv om vi ikke får råd til mye stort neste sommer. Begynner å bli overbevist at disse klima endringer gjelder ikke Norge fordi det regner konstant her i sør øst. Jeg ville gjerne hatt bading og soling på programmet men nei... Anonymkode: f45d8...2d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #234 Del Skrevet 15. juli Juli har vært virkelig elendig i to år nå. Maks en ok dag i uka, resten ustabilt. Badevannet er kaldt selv om det er midt på sommeren, og kaldere enn det var i mai. Jeg ønsker ikke 30 grader, men 15 grader og regn gjør ferien svært kjedelig. Anonymkode: caab6...020 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #235 Del Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Skjønner ikke denne tråden. Høres ut som det har vært drittvær overalt hele sommeren? Hvor er det dere bor? Jeg bor midt i Norge, og vi har hatt en strålende sommer så langt. Helt siden først i mai. Alt i hagen og naturen forøvrig har vært ca en mnd tidligere enn vanlig. Jeg er knallbrun, og har bare gått i shorts og kjole siden før 17 mai. Sommeren i fjor var også helt uvanlig varm og fin. Og neste uke starter ferien🤩 Anonymkode: 495cb...726 I Trøndelag? Har du i så fall funnet en hemmelig oase, eller noe? Jeg var på jobbreise nord i Trøndelag for et par uker siden, og det regnet hele tiden. Kun en dag var det varmere enn 15 grader. Jeg hadde med både ullsokker og ulltrøye, og fikk bruk for begge deler. På vei hjem var det 8 grader i Oppdal. Og det striregnet. En liten tur inn på en butikk for å kjøpe noe å drikke, var nok til at jeg måtte finne frem ullsokkene igjen. Eller er du kanskje bare mer ekte nordmann enn meg, og synes at været er fint så lenge det er opphold, selv om det er overskyet og 13 grader? Anonymkode: 38bcf...c51 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #236 Del Skrevet 15. juli 1 hour ago, AnonymBruker said: Sånn været har vært siste årene er det nok best å ta ferien i mai/juni. Juli er regntid Anonymkode: f8e78...a65 Det er sant! Selv om juni var like ille som juli i år. Anonymkode: b362e...ce9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
butterfly28 Skrevet 15. juli #237 Del Skrevet 15. juli Vær takknemlig for at du bor i Norge og har kjølig vær, når folk stryker med i hetebølger og skogbranner litt lenger ned i Europa. Du får ta deg en sydentur og håpe på det går bra. Er ikke mange årene til det blir fullstendig ulevelig der nede. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #238 Del Skrevet 15. juli 1 hour ago, butterfly28 said: Vær takknemlig for at du bor i Norge og har kjølig vær, når folk stryker med i hetebølger og skogbranner litt lenger ned i Europa. Du får ta deg en sydentur og håpe på det går bra. Er ikke mange årene til det blir fullstendig ulevelig der nede. Men det finnes en mellomting. Jeg jobber med en mann fra lengre sørover som hadde sin første vinter i Norge og han ble veldig deprimert av å være innestengt i snø og kulde fra oktober til april og sa han ikke blir værende pga det. Når det da endelig kommer sommer så er det fremdeles innevær med regn og vind hver dag. Det er jo trist når man liker å være ute og så blir man innesperret året rundt. Anonymkode: b362e...ce9 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #239 Del Skrevet 15. juli Jeg tok sjangs på en gåtur i morges, men på halvveien begynte det å regne, jeg ble møkkavåt og måtte dusje hele. Når jeg kom hjem slutta det å regne.😬😡🤬🤬Og siden da har det regnet av å på helt siden morges.😫 Gud så deprimerende🥹 Anonymkode: 1b9e2...d51 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #240 Del Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): I Trøndelag? Har du i så fall funnet en hemmelig oase, eller noe? Jeg var på jobbreise nord i Trøndelag for et par uker siden, og det regnet hele tiden. Kun en dag var det varmere enn 15 grader. Jeg hadde med både ullsokker og ulltrøye, og fikk bruk for begge deler. På vei hjem var det 8 grader i Oppdal. Og det striregnet. En liten tur inn på en butikk for å kjøpe noe å drikke, var nok til at jeg måtte finne frem ullsokkene igjen. Eller er du kanskje bare mer ekte nordmann enn meg, og synes at været er fint så lenge det er opphold, selv om det er overskyet og 13 grader? Anonymkode: 38bcf...c51 Ikke meg du siterer men det er nok litt slik at noen klager om de ikke har full sol hele ferien mens andre syns det er knall med 15 grader og overskya. Sistnevnte vær er finvær for meg; perfekt å jobbe i og man slipper å svette ihjel når man luker i hagen. Anonymkode: c92cc...b5a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå