Gå til innhold

Fyfaen så lei jeg er av været!!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Bromance
Rucula skrev (42 minutter siden):

Typisk Norsk sommer

Gleder meg til 3,5 uker i utlandet denne sommeren. 🤩

4 uker her, stikker neste uke, er meldt 34 grader 🏖🏜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Hoppetaujenta skrev (På 14.6.2024 den 7.57):

Jeg er fornøyd og vil gjerne ha litt mer regn, så slipper vi skogbrannfaren. :) 

Med tanke på hvor mye det har regnet i det siste, så kommer det til å kreve noen uker med opphold før det blir skogbrannfare, altså. Bakken er god og våt nå, for å si det forsiktig.

Denne mengden nedbør er negativ for planter, og kan føre til at avlinger råtner. Det gir også vanskelige tider for insekter, som igjen kan føre til at fugler som spiser insekter ikke får nok mat. Litt regn trenger vi, men alt med måte.

Anonymkode: 38bcf...c51

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når nord-norge har hatt en finere vår og sålangt sommer, enn de sør for trondheim 🤭🌞 

Anonymkode: 56995...89d

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 7.50):

Flere av de fine sommerblomstene og grønnsaksplantene mine har strøket med, ene natten var det så lite som 2-3 grader. Alf det arbeidet for ingenting, jeg plantet dem selv. :(

det er lov å være skuffet når det nærmer seg frostnetter i juni, det regner og blåser kaldt halve dagen, faktisk. På samme måte som det er lov å være skuffet over at det ikke snør på julaften feks. 

Anonymkode: 850ef...7e9

Kjipt. Jeg elsker hagen min, men dessverre er det ca ti dager i året det er temperatur til å nyte planter og hagestell, og som regel er jeg opptatt eller på jobb minst halvparten av de dagene. Det er lite som er så trist som å se plantebabyene man har dyrka fram med kjærlighet dukke under pga drittvær.Føler med deg❤️

Anonymkode: 9f32f...914

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Folk klagde allerede i mai. Da var det for varmt…

Anonymkode: 7bffb...3e7

Jepp, typisk nordmenn 😄 Blir aldri fornøyd med været 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mardina skrev (På 9.6.2024 den 15.43):

Sommeren er såvidt begynnt og man klager allerede? 😄

Fordi sommerårstiden har begynt men ikke sommerværet. Vi har to-tre måneder sommer i Norge, da er det miserabelt når mye av selv de få levelige månedene er sure og kalde.

AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 15.44):

Du lever én gang. Det er helt absurd å la noe så trivielt som været, som du forøvrig ikke styrer, påvirke hvor godt du har det i livet. Herregud, Get a grip.

Anonymkode: 00533...df7

Det er helt absurd å la noe så trivielt som dårlig helse, ufrivillig barnløshet, fullstendig mangel på venner, eller dårlig økonomi påvirke hvor godt du har det i livet…

Vær er det som påvirker mest hvor godt jeg har det. Fint vær = lykke, dårlig vær = alt er tungt og trist og meningsløst.

Anonymkode: 46e78...347

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Når nord-norge har hatt en finere vår og sålangt sommer, enn de sør for trondheim 🤭🌞 

Anonymkode: 56995...89d

Jada. Det vet vi, takk til deg.

Norgeskartet er snudd på hodet. Var samme greia i fjor også. 

Anonymkode: 57a85...7ff

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Fordi sommerårstiden har begynt men ikke sommerværet. Vi har to-tre måneder sommer i Norge, da er det miserabelt når mye av selv de få levelige månedene er sure og kalde.

Det er helt absurd å la noe så trivielt som dårlig helse, ufrivillig barnløshet, fullstendig mangel på venner, eller dårlig økonomi påvirke hvor godt du har det i livet…

Vær er det som påvirker mest hvor godt jeg har det. Fint vær = lykke, dårlig vær = alt er tungt og trist og meningsløst.

Anonymkode: 46e78...347

Du er ironisk - jeg er enig i det du sier (på en ikke-ironisk måte). Hvis du ikke får gjort noe med det er det absurd å la det ødelegge livet ditt. Uansett om det er manglende venner, dårlig økonomi eller dårlig vær. Vi får bare én sjanse, grip den. Seriøst, det er meningsløst å gå sutrende gjennom livet. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tusler rundt i to joggedresser om dagen, kan ikke huske at jeg har gjort det i juni før. 

Anonymkode: 0b4ad...95a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Med tanke på hvor mye det har regnet i det siste, så kommer det til å kreve noen uker med opphold før det blir skogbrannfare, altså. Bakken er god og våt nå, for å si det forsiktig.

Denne mengden nedbør er negativ for planter, og kan føre til at avlinger råtner. Det gir også vanskelige tider for insekter, som igjen kan føre til at fugler som spiser insekter ikke får nok mat. Litt regn trenger vi, men alt med måte.

:D  Det kommer jo litt an på hvor i geografien man bor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Om du liker å bli våt og kald, så er det sikkert fint. Om man synes sol og varme er en fin ting, så er det rett ut begredelig. Kjapp titt på langtidsvarselet tyder på at det blir mer utevær for deg fremover da. For oss andre er det om å gjøre å komme seg ut av landet, ser det ut til. 

Jeg har ikke vært hverken våt eller kald disse dagene, har vært ute i hagen og på tur og kosa meg. 

Anonymkode: c92cc...b5a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, AnonymBruker said:

Du er ironisk - jeg er enig i det du sier (på en ikke-ironisk måte). Hvis du ikke får gjort noe med det er det absurd å la det ødelegge livet ditt. Uansett om det er manglende venner, dårlig økonomi eller dårlig vær. Vi får bare én sjanse, grip den. Seriøst, det er meningsløst å gå sutrende gjennom livet. 

Det er ikke noe man har kontroll over, dessverre. Man kan ikke velge å være glad/i godt humør..

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Folk klagde allerede i mai. Da var det for varmt…

Anonymkode: 7bffb...3e7

Det var ikke for varmt i mai. Det var herlig.

Anonymkode: 83852...0a2

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Så gjør det beste ut av det, eller mugne om du vil. Altså, jeg forstår frustrasjonen, men det at vi mennesker frustreres over noe man VET man har *nada* kontroll over, er jo litt komisk. Se yndlingsserien din enda en gang. Tren med en lydbok på øret. 

Eller heng med oss andre på KG. 👍

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 minutter siden, AnonymBruker said:

helt enig.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Enig, mai var nydelig 🥰

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, klarinetta said:

Se yndlingsserien din enda en gang. Tren med en lydbok på øret. 

Eller heng med oss andre på KG. 👍

Vi har omtrent 8 vinter måneder til å gjøre akkurat dette. ...

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sjekke mitt langtidsvarsel, så er det helt grå sky eller med litt antydning til sol, litt regn eller et par døgn med mye...og jeg kjenner i mitt hjerte at jeg er velsignet som slipper denne hele, store, knallvarme gule tingen på himmelen. Denne sommeren er midt i blinken for meg og jeg sier det ikke for å tirre noen altså. ;) 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...