AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #21 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ba om at psykologen måtte snakke med fast behandler face to face, og ikke gjøre sport i å prøve å lese mellom linjene i journalnotater, og påstå ting som ikke engang står. Anonymkode: d7cc9...005 Har du noe kontakt med denne psykologen nå? Hvis du ikke har det tror jeg det er lurt å slippe dette og fokusere på behandlingen med din faste behandler. Kanskje få hjelp til å bearbeide dette og rydde i det. Du fremstiller psykologen veldig endimensjonalt og angriper personen både for ting som er del sv jobben hans for å ivareta deg som pasient og ting som høres fra din beskrivelse ut som lite hensiktsmessig fokus i kontakten med deg. Hva er målet ditt med å fokusere på alt han gjorde galt? Hvordan hjelper det deg? Anonymkode: 8b54d...c21 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #22 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han har løyet ja. For han påstår at jeg ikke var interessert i videre samtaler. Når jeg i realiteten selv etterspurte flere ganger når neste samtale skulle være, fordi jeg ønsket å ta opp at jeg følte det var vanskelig i timen pga fremgangsmåten, og hvordan historikken ble brukt mot meg, fremfor å faktisk hjelpe meg. Anonymkode: d7cc9...005 Hvordan vet du at han forstod at det var det du ville? Jeg prøver ikke være vanskelig her, men du vet ikke hvordan han oppfattet det du sa. Misforståelser kan skje. Kommunikasjonsbrudd kan skje. Å lyve er et veldig sterkt ord, du vet ikke om han bevisst løy eller om han misforstod deg. Anonymkode: 8b54d...c21 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #23 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du noe kontakt med denne psykologen nå? Hvis du ikke har det tror jeg det er lurt å slippe dette og fokusere på behandlingen med din faste behandler. Kanskje få hjelp til å bearbeide dette og rydde i det. Du fremstiller psykologen veldig endimensjonalt og angriper personen både for ting som er del sv jobben hans for å ivareta deg som pasient og ting som høres fra din beskrivelse ut som lite hensiktsmessig fokus i kontakten med deg. Hva er målet ditt med å fokusere på alt han gjorde galt? Hvordan hjelper det deg? Anonymkode: 8b54d...c21 Ingen kontakt utover det faktum at det foreligger en epikrise som ikke er ok. Og vil følge meg videre i systemet. Skal sies at jeg var ikke den eneste pasienten på døgnavdelingen som reagerte sterkt på fremgangsmåte og oppførsel fra psykologen, og 2 hadde allerede klaget han inn personlig. En del av jobben til en psykolog er ikke destabilisere en pasient ytterligere ved hjelp av informasjon som blir tilegnet. Anonymkode: d7cc9...005 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #24 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan vet du at han forstod at det var det du ville? Jeg prøver ikke være vanskelig her, men du vet ikke hvordan han oppfattet det du sa. Misforståelser kan skje. Kommunikasjonsbrudd kan skje. Å lyve er et veldig sterkt ord, du vet ikke om han bevisst løy eller om han misforstod deg. Anonymkode: 8b54d...c21 Fordi måten det er skrevet på. Det er ingen misforståelse som ligger til grunn, men også bekreftet fra miljøpersonell som var med at det var tydelig at jeg ikke var innenfor toleransevinduet, og han fortsatte like fult. Anonymkode: d7cc9...005
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #25 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ingen kontakt utover det faktum at det foreligger en epikrise som ikke er ok. Og vil følge meg videre i systemet. Skal sies at jeg var ikke den eneste pasienten på døgnavdelingen som reagerte sterkt på fremgangsmåte og oppførsel fra psykologen, og 2 hadde allerede klaget han inn personlig. En del av jobben til en psykolog er ikke destabilisere en pasient ytterligere ved hjelp av informasjon som blir tilegnet. Anonymkode: d7cc9...005 Du kan sperre epikrisen for helsepersonell. Da slipper den å bli lest av noen. Anonymkode: 8b54d...c21 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #26 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (På 7.6.2024 den 23.34): Det er vanlig for psykologer og leger å lese seg opp på pasienten og lese gjennom journalen på forhånd. Jeg har hatt akuttime hos øyelege på sykehus, han leste journalen min fra dps. Det hadde ingenting med øyet mitt å gjøre, men han gjorde likevel jobben sin og gjorde ikke noe han ikke hadde rett til å gjøre. Da jeg hadde lungeemboli og ble akuttinnlagt leste de og dps journalen min. Det synes jeg var unødvendig, men igjen, de gjorde det fordi de hadde behandleransvar for meg. jeg skjønner at det føles vanskelig, men det er ikke journalsnoking. Det høres ikke ut som han bruker informasjonen han har lest seg til på en god måte, men det handler om noe annet enn snoking. Kan du kontakte den vanlige behandleren din og be om at denne psykologen og den faste behandleren din snakker sammen? Anonymkode: 8b54d...c21 Da hadde jeg bitt forbannet. hva har DPS med øyelegen å gjøre. Anonymkode: fb9ef...fb6
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #27 Skrevet 20. august 2024 Hvorfor er det galt å lese seg opp på sin egen pasient? Behandleren din ønsker tydeligvis å gjøre en så grundig jobb som mulig! En behandler leser så mye journal og hører så mye, at det skal mye til for at man leser gjennom en journal pga "nysgjerrighet". Anonymkode: d3fec...de1 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #28 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (På 7.6.2024 den 23.34): Det er vanlig for psykologer og leger å lese seg opp på pasienten og lese gjennom journalen på forhånd. Jeg har hatt akuttime hos øyelege på sykehus, han leste journalen min fra dps. Det hadde ingenting med øyet mitt å gjøre, men han gjorde likevel jobben sin og gjorde ikke noe han ikke hadde rett til å gjøre. Da jeg hadde lungeemboli og ble akuttinnlagt leste de og dps journalen min. Det synes jeg var unødvendig, men igjen, de gjorde det fordi de hadde behandleransvar for meg. jeg skjønner at det føles vanskelig, men det er ikke journalsnoking. Det høres ikke ut som han bruker informasjonen han har lest seg til på en god måte, men det handler om noe annet enn snoking. Kan du kontakte den vanlige behandleren din og be om at denne psykologen og den faste behandleren din snakker sammen? Anonymkode: 8b54d...c21 AnonymBruker skrev (På 7.6.2024 den 23.34): Det er vanlig for psykologer og leger å lese seg opp på pasienten og lese gjennom journalen på forhånd. Jeg har hatt akuttime hos øyelege på sykehus, han leste journalen min fra dps. Det hadde ingenting med øyet mitt å gjøre, men han gjorde likevel jobben sin og gjorde ikke noe han ikke hadde rett til å gjøre. Da jeg hadde lungeemboli og ble akuttinnlagt leste de og dps journalen min. Det synes jeg var unødvendig, men igjen, de gjorde det fordi de hadde behandleransvar for meg. jeg skjønner at det føles vanskelig, men det er ikke journalsnoking. Det høres ikke ut som han bruker informasjonen han har lest seg til på en god måte, men det handler om noe annet enn snoking. Kan du kontakte den vanlige behandleren din og be om at denne psykologen og den faste behandleren din snakker sammen? Anonymkode: 8b54d...c21 Jeg er ikke ts, men har sykehuset tilgang til dps journal? Anonymkode: 1cf28...6c9
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #29 Skrevet 20. august 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke ts, men har sykehuset tilgang til dps journal? Anonymkode: 1cf28...6c9 Ja. Anonymkode: 7db91...c93 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #30 Skrevet 20. august 2024 On 6/7/2024 at 11:44 PM, AnonymBruker said: Hvordan vet du at han forstod at det var det du ville? Jeg prøver ikke være vanskelig her, men du vet ikke hvordan han oppfattet det du sa. Misforståelser kan skje. Kommunikasjonsbrudd kan skje. Å lyve er et veldig sterkt ord, du vet ikke om han bevisst løy eller om han misforstod deg. Anonymkode: 8b54d...c21 Pasienter i psykiatri blir alltid mistenkeliggjort. Anonymkode: 7db91...c93 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #31 Skrevet 20. august 2024 Dette er gjort for å tilby deg forsvarlig helsehjelp JF helsepersonelloven paragraf 4, hvorfor vil du ikke ha best mulig hjelp? Anonymkode: 138b2...b26 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #32 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (På 7.6.2024 den 23.24): TS her. Psykolog er ikke under noe tilsyn. Har ikke noen omdiskuterte diagnoser, har en KPTSD som er ganske bankers og vurdert av flere spesialister. Men denne "nye" midlertidige psykologen er fast bestemt på at jeg både er narsissit, og div annet. Jeg var innlagt utelukkende for stabilisering, og ikke terapi. Dvs jeg skulle kun hjelpes til å hente meg selv inn igjen, og få reagere i trygge rammer. Derfor jeg stiller spørsmål ved nødvendigheten av å lese seg opp på absolutt alt av notater, inkludert fra andre avdelinger som er helt urelevant for behandlingen jeg skulle ha. Jeg hadde ikke reagert på om en overlege ved døgn-avdelingen f.eks hadde lest dette, da det er ren medisinsk info. Men overlege og ansvarlig spesialist har kun lest et eneste dokument, som var uttalelse fra min faste psykolog. Det jeg reagerer på, er måten infoen er brukt. For psykologen brukte informasjonen han fikk, til å bevist holde meg utenfor toleransevinduet en hel økt, ved å stille spørsmål!! ved tidligere samtaler jeg har hatt med faste behandler, og ting jeg har fortalt i fortrolighet. Anonymkode: d7cc9...005 Jeg hadde klikket. Rapporter gjerne. Det er ikke sikkert du kommer noen vei, men vis motstand om du orker. Jeg oppdaget nylig at min fastlege hadde vært i kjernejournalen min og åpnet og delt syv dokumenter og sensitiv informasjon. Dette skal jeg konfrontere ham med. Anonymkode: 1503d...e20 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #33 Skrevet 20. august 2024 Dette er en del av jobben å lese seg opp på pasienten. Også somatiske notater. Psyke og kropp henger sammen. Din reaksjon er en del av ditt psykiske sykdomsbilde Anonymkode: deede...181 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #34 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (På 7.6.2024 den 23.10): Jeg har en liten case jeg vil løfte. Jeg har vært i psykisk helsevern pga traumebehandling i noen år. For en stund siden så måtte jeg ha en innleggelse grunnet destabilisering. I den forbindelse på døgnavdelingen så fikk jeg en midlertidig psykolog. Det jeg reagerer på, er at denne psykolog har lest absolutt hele journalen min, inkludert svært sensitiv info som er delt med fast behandler i fortrolighet. Han har også lest journalnotater fra helt andre avdelinger (nevrologisk og ØNH). Jeg vet at loven sier at de har tilgang til journal og kan lese det som er nødvendig for å yte helsehjelpen. Men, når man er innlagt, og det foreligger også info til døgnavdeling i et eget journalnotat som det er spesifisert at de skal lese, og som inneholder alt de trenger! å vite om. Er det da kritikkverdig at noen har lest absolutt alt? Føler at det er et enormt tillitsbrudd, og det blir ikke bedre når psykologen som kun møtte meg 2 ganger, valgte å bruke info fra disse fortrolige samtalene mot meg, og stiller spørsmål ved både diagnoser, og annet. Er det bare jeg som er rar når jeg reagerer på dette? Anonymkode: d7cc9...005 I fortrolighet eksisterer ikke når du forteller noe til noen på et sykehus. Da kommer det i journalen din, og blir tilgjengelig for alle som har ett berettiget behov for å lese journalen. Noe denne behandleren har følt behov for. Tillitsbrudd eksisterer heller ikke å sykehusjournaler. Skal du være sikker på at fortrolige forhold forblir mest mulig fortrolig så er en privat psykolog bede enn en sykehusansatt. Men når journaler fra private arkiveres utenfor praksisen, så havner alt i arkiver der forskere senere kan lese alt. Behandleren har ikke gjort noe galt, heller ikke hen som har ført journal. Så at du føler svik er normalt på den ene siden, på den andre siden så føler du svik fordi du 8kke har forstått systemet før du deler personlig informasjon. (Noe alle pasienter burde fått grundig informasjon om for å unngå denne typen opplevelser). På den annen side, hadde du visst at informasjonen ble delt slik, ville du da latt være å fortelle noe i fortrolighet og dermed ikke fått best mulig behandling? Anonymkode: 68323...de8 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #35 Skrevet 20. august 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er ikke ts, men har sykehuset tilgang til dps journal? Anonymkode: 1cf28...6c9 Ikke på mitt sykehus nei. Anonymkode: bd84f...326
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #36 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke på mitt sykehus nei. Anonymkode: bd84f...326 Jo, dps er en del sv sykehuset - spesialisthelsetjeneste , felles journalsystem men varierende tilgangstyring Anonymkode: 138b2...b26 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #37 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (På 20.8.2024 den 16.57): Pasienter i psykiatri blir alltid mistenkeliggjort. Anonymkode: 7db91...c93 Det er dette som er så trist, det gjør folk syke ikke friske. Anonymkode: fb9ef...fb6 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #38 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (På 20.8.2024 den 19.04): I fortrolighet eksisterer ikke når du forteller noe til noen på et sykehus. Da kommer det i journalen din, og blir tilgjengelig for alle som har ett berettiget behov for å lese journalen. Noe denne behandleren har følt behov for. Tillitsbrudd eksisterer heller ikke å sykehusjournaler. Skal du være sikker på at fortrolige forhold forblir mest mulig fortrolig så er en privat psykolog bede enn en sykehusansatt. Men når journaler fra private arkiveres utenfor praksisen, så havner alt i arkiver der forskere senere kan lese alt. Behandleren har ikke gjort noe galt, heller ikke hen som har ført journal. Så at du føler svik er normalt på den ene siden, på den andre siden så føler du svik fordi du 8kke har forstått systemet før du deler personlig informasjon. (Noe alle pasienter burde fått grundig informasjon om for å unngå denne typen opplevelser). På den annen side, hadde du visst at informasjonen ble delt slik, ville du da latt være å fortelle noe i fortrolighet og dermed ikke fått best mulig behandling? Anonymkode: 68323...de8 Pasienter burde virkelig få grundigere opplysning om dette som du sier. Jeg har til og med blitt løyet til av en helsepersonell som sa at hun bare skulle skrive er personlig notat om jeg ville det. I deres system. Da sa jeg at jeg ikke ville ha noe i offentlige systemer… plutselig ser jeg at hun har skrevet i journalen min i tillegg. Det som er synd, er at hun kan sikkert ikke straffes for å lyve eller for å ikke å ha oppgitt at hun skulle det. Selvom jeg leser at de egentlig skal gjøre det. Anonymkode: fb9ef...fb6 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #39 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Pasienter burde virkelig få grundigere opplysning om dette som du sier. Jeg har til og med blitt løyet til av en helsepersonell som sa at hun bare skulle skrive er personlig notat om jeg ville det. I deres system. Da sa jeg at jeg ikke ville ha noe i offentlige systemer… plutselig ser jeg at hun har skrevet i journalen min i tillegg. Det som er synd, er at hun kan sikkert ikke straffes for å lyve eller for å ikke å ha oppgitt at hun skulle det. Selvom jeg leser at de egentlig skal gjøre det. Anonymkode: fb9ef...fb6 Dette var bare en telefonsamtale med en helsepersonell på et sykehus, som lekte psykolog. Anonymkode: fb9ef...fb6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #40 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (På 7.6.2024 den 23.24): TS her. Psykolog er ikke under noe tilsyn. Har ikke noen omdiskuterte diagnoser, har en KPTSD som er ganske bankers og vurdert av flere spesialister. Men denne "nye" midlertidige psykologen er fast bestemt på at jeg både er narsissit, og div annet. Jeg var innlagt utelukkende for stabilisering, og ikke terapi. Dvs jeg skulle kun hjelpes til å hente meg selv inn igjen, og få reagere i trygge rammer. Derfor jeg stiller spørsmål ved nødvendigheten av å lese seg opp på absolutt alt av notater, inkludert fra andre avdelinger som er helt urelevant for behandlingen jeg skulle ha. Jeg hadde ikke reagert på om en overlege ved døgn-avdelingen f.eks hadde lest dette, da det er ren medisinsk info. Men overlege og ansvarlig spesialist har kun lest et eneste dokument, som var uttalelse fra min faste psykolog. Det jeg reagerer på, er måten infoen er brukt. For psykologen brukte informasjonen han fikk, til å bevist holde meg utenfor toleransevinduet en hel økt, ved å stille spørsmål!! ved tidligere samtaler jeg har hatt med faste behandler, og ting jeg har fortalt i fortrolighet. Anonymkode: d7cc9...005 Jeg hadde meldt dette inn og skrevet personlig klage på psykologer om du kjenner at det blir riktig i forhold til din situasjon. Søke om retting og sletting av skrevne dokumenter. Det kan hjelpe å gjøre motstand. Anonymkode: fb9ef...fb6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå