AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #41 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (På 7.6.2024 den 23.33): Problemet er at han ikke har gjort jobben sin på en god måte. Da informasjon som er hentet ut, ble brukt mot meg for å bevist fremprovosere reaksjon, for så å bare mene at det måtte være en annen diagnose enn det som er satt, istendefor å lytte til det fast behandler har uttalt, og viktigheten av å hente meg inn igjen i toleransevinduet. Når jeg som har en svært alvorlig traumatisk bakgrunn, får slengt i trynet at det er jeg som skaper konflikter, fordi jeg ikke vil ha kontakt med familie som har utsatt meg for grove overgrep. Psykologen har i tillegg til dette løyet i epikrisen (denne er allerede klaget inn, pga store mengder faktafeil). Her var det snakk om et kort opphold på døgnavdeling, hvor miljøterapi skulle stå i fokus - ikke aktiv behandling. Anonymkode: d7cc9...005 Blir lei meg av å lese dette. Hvor uprofesjonell går det an å bli, å mene at et offer skal bli venn og menge seg med sine overgripere. I tillegg å legge skylden på offeret, det er svært skadelig. Er sånt narsisiter gjør mot sine ofre. At ikke psykologen vet dette overrasker meg. Behandleren anbefaler rett og slett det motsatte av hva som er pedagisk og psykologisk riktig for å bli frisk. uansett, diagnose trenger alle forståelse. Å ikke gi forståelse gjør ikke pasienten friskere. Jeg gikk også til en psykolog som mente at jeg burde ha mer kontakt med foreldre. Dette sier mye om hvor lav kunnskapen til denne psykologen er, tenkte jeg eller hennes troverdighet til sine pasienter som har sånne skadelige råd. Jeg visste heldigvis bedre og forsto psykologien bak min egen fortid og hva som var riktig å gjøre. Anonymkode: fb9ef...fb6 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #42 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (På 20.8.2024 den 16.57): Pasienter i psykiatri blir alltid mistenkeliggjort. Anonymkode: 7db91...c93 AnonymBruker skrev (På 20.8.2024 den 18.46): Dette er en del av jobben å lese seg opp på pasienten. Også somatiske notater. Psyke og kropp henger sammen. Din reaksjon er en del av ditt psykiske sykdomsbilde Anonymkode: deede...181 Anonymkode: ad66b...050 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #43 Skrevet 22. august 2024 On 8/20/2024 at 9:11 PM, AnonymBruker said: Jo, dps er en del sv sykehuset - spesialisthelsetjeneste , felles journalsystem men varierende tilgangstyring Anonymkode: 138b2...b26 Du kan jo si det så mye du vil, det stemmer ikke av den grunn. Anonymkode: bd84f...326
Christina82 Skrevet 24. august 2024 #44 Skrevet 24. august 2024 Ryddet for persondebatt. Christina82, mod
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #45 Skrevet 25. august 2024 Han har lov til å lese journalene dine, men dette er noe av årsaken til at jeg er imot at journaler ligger tilgjengelig for så mange, og i så lang tid etter. Ting kan forandre seg, helsepersonell kan ha ulike meninger, relativt ofte skrives det noe som er feil i farten. Personen som jobbet der som du beskriver, høres veldig lite sympatisk ut. Forstår godt at dette var ubehagelig. Anonymkode: 5df4c...127
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #46 Skrevet 25. august 2024 Det er viktig for å skjønne riktig tilstandsbilde å lese seg opp på sykdomshistorie. En annen grunn er at ofte er ikke psykiatriske pasienter snakkesalige og mange hverken evner eller orker å gå igjennom alt som har vært.. Anonymkode: 461ca...4be
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #47 Skrevet 25. august 2024 On 8/20/2024 at 5:57 PM, AnonymBruker said: Pasienter i psykiatri blir alltid mistenkeliggjort. Anonymkode: 7db91...c93 Uenig. Gått til psykolog flere ganger i livet, aldri opplevd at det har gitt meg problemer andre plasser i helsevesenet. Men springer ikke ned verken legekontor eller legevakt for fillesaker. Anonymkode: ba1ec...273 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #48 Skrevet 25. august 2024 Det er helt vanlig å lese journalen til en pasient man har ansvar for. Jeg jobber selv som psykolog i det offentlige, og prøver å få lest en del før jeg treffer en ny pasient og i startfasen der. Det betyr ikke at jeg tror alt som står der må være relevant, bl.a fordi ting kan forandre seg. Men jeg tenker det gjør at pasienten slipper å fortelle alt på nytt. Men jeg pleier å si det, da, at jeg har lest og vet bl.a det og det om pasienten. Nettopp så de skal vite hva jeg vet, og både kan slippe å fortelle alt og for at ting skal være gjennomsiktig. Men en annen problemstilling, er at tidspress ofte gjør at jeg ikke syns jeg får lest meg opp nok. Jeg jobber med pasienter med lange journaler, og sliter med å finne nok tid til å lese. Hvis jeg visste at jeg kun var behandler midlertidig i en veldig kort periode, hadde jeg nok ikke prioritert å lese hele journalen. Anonymkode: 9a1ad...1d4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå