Gå til innhold

Taco til baby

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Til en baby : nei. Men til et barn på 1.år - absolutt.

La bare alt på asjetten også plukket de derifra.

Anonymkode: e0735...6ca

Baby på 8 mnd kan da fint spise taco. Nyfødt nei, men baby ja 

Anonymkode: ee029...2c8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gir kjøtt og grønnsaker hver for seg på en tallerken. Steker tortillalefser med ost i mellom og skjærer disse i strimler og serverer til.

Lager tacokrydder selv, så er det lettere å kontrollere salt og sukker mengden

Anonymkode: c39ac...472

Er det ikke fare for at tortillalefseke kladder seg og fare for å sette i halsen?

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gir/gav dere taco til baby på 1 år? Min er nettopp blitt 1 år og vi tenkte å prøve å gi litt taco, hvordan gjør/gjorde dere det når baby var 1 år?😊

Anonymkode: 00c0f...9c4

min spiste taco fra han var 10 mnd,men fikk ikke tozilla, taco saus eller krydder før han var 3

Anonymkode: 4f420...e0b

AnonymBruker
Skrevet

Så nå skal smaksløkene til barn ødelegges også... 🙄

Anonymkode: 1bcdd...fc2

• Nyttig 1
Skrevet

Hva mener du?

Du vet at "taco" er et ganske vidt begrep og at mange av grønnsakene og tilbehøret passer perfekt som introduksjon for et lite barn. Rene og enkle smaker.

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, Maleficenta said:

Er det ikke fare for at tortillalefseke kladder seg og fare for å sette i halsen?

Vet ikke hva slags lefser dere bruker men vi kjøper vanligvis de gule fra Old El Paso og de kladder seg iallfall ikke og barnet klarte å spise det ganske tidlig.

Her slet hun litt med smeltet ost i starten da det ble fort en klump i munnen så jeg var alltid litt forsiktig med smeltet ost, ikke tykt lag smeltet ost til barnet :)

Anonymkode: 52642...1d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hensatt skrev (37 minutter siden):

Hva mener du?

Du vet at "taco" er et ganske vidt begrep og at mange av grønnsakene og tilbehøret passer perfekt som introduksjon for et lite barn. Rene og enkle smaker.

Det er sterkt krydret.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er sterkt krydret.

Ja, for man må jo gi kjøttdeig som er krydret. Helt umulig å servere uten krydder

Anonymkode: 106d6...85b

AnonymBruker
Skrevet

Lag kjøttdeig med eget krydder! Småbarn tåler godt krydderne, tilogmed chili, i riktig mengde. Bare reduser saltet.

Anonymkode: 88bad...10c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gi kjøttdeig uten det krydderet, våre barns kultur er ikke vant med krydderet

Anonymkode: 95c6b...e1d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så smaksløker ødelegges av krydder? 😂 den var ny. 

Anonymkode: 435f3...bb2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

min har spist vanlig mat, (dog mindre tacokrydder på hans del) siden han var ca 1 år. 

Anonymkode: 8fce7...93b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gi kjøttdeig uten det krydderet, våre barns kultur er ikke vant med krydderet

Anonymkode: 95c6b...e1d

Det er hva man venner de til da😅 Ungen min har spist både tacokrydder og tacosaus fra han var 1 år.

Spiser også rå løk, chili i maten/ chili krydder oppå, hvitløk (de som ligger i lake), oliven (ikke for mye siden det er veldig salt). 

Anonymkode: 86822...9ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, det burde gå fint med kjøttdeig til en ettåring😊

Barna våre legger seg kl 19, så da begynner en på middag mens den andre legger. De er ganske lette å legge, så det går fort. Middagen til barna serveres til "vanlig tid", rundt 17/17.30. Gjerne noe enkelt, men som de synes er godt. Yngste er ett år.

Synes det er koselig sånn. De spiser, prater, trenger hjelp, og vi har tid til å møte alle behov🥰

Anonymkode: 61cde...818

Gjør dere det slik en gang i blant, eller ved hver middag? 

Anonymkode: 36083...478

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er hva man venner de til da😅 Ungen min har spist både tacokrydder og tacosaus fra han var 1 år.

Spiser også rå løk, chili i maten/ chili krydder oppå, hvitløk (de som ligger i lake), oliven (ikke for mye siden det er veldig salt). 

Anonymkode: 86822...9ae

Enig! 

jeg hadde hvitløk, løk og alt mulig i den hjemmelagde babymaten 😄 Mine 4 barn spiser alt  i varierende grad nå som de er store. 

yngste på 4 år har spist det samme som oss med mindre tilpasninger siden hun var under et år. 

Når han blir litt større tar du bare en slik poseklype nederst på tortillaen så den holder seg sammen😄 det er kjempe bra for barnet å få sitte sammen med dere å spise å få plukke i maten og smake på forskjellig og kose seg med maten❤️ 

Anonymkode: 626ba...eb3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Gjør dere det slik en gang i blant, eller ved hver middag? 

Anonymkode: 36083...478

Håper ikke  noen gjør det slik hver dag, middagen er jo en fin tid for familien å samles for et felles måltid og prate sammen om dagen. 

da barna var små gjorde vi det av og til i helgene. Nå når de eldste er tenåringer spiser vi middag sammen hver dag. I helgene blir middagen kveldsmat

Anonymkode: 626ba...eb3

AnonymBruker
Skrevet

Lefsene er ofte ultraprosseserte, så jeg hadde bare gitt kjøtt, ost og grønnsaker.

Anonymkode: 1e56a...887

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er sterkt krydret.

"Norsk" taco er ganske lite krydret. Større problem at de fleste velger kryddermix med mye salt. 

Anonymkode: ee029...2c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er sterkt krydret.

Det velger man jo selv. Det er forøvrig ingenting i veien for at små barn kan spise sterkt krydret mat.

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Lefsene er ofte ultraprosseserte, så jeg hadde bare gitt kjøtt, ost og grønnsaker.

Anonymkode: 1e56a...887

Alt du finner etter at du har passert frukt- og grøntdisken er ultraprosessert i følge Kvinneguiden...

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...