AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #61 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 23.31): Du er også et eksempel på lite opplyst person innenfor musikkverden, synes jeg da. Som at rap bare er rap. Det blir som å si at du ikke liker vin fordi du har prøvd Black Tower en gang på 90-tallet. Som skrevet over, jeg har andre forum for interessante musikkdiskusjoner. Jeg har hørt alle album som regnes som de 500 beste (omdiskutert liste, men likevel). Da holder ikke Kvinneguiden mål. Anonymkode: 47d55...17e Hva album som regnes som "de beste" er bare svada. Det ser man bare på at Taylor Swift er genierklært. Dem som fant ut dette må ha fått i seg hysteriske mengder alkohol. Anonymkode: 38f28...e8d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #62 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva album som regnes som "de beste" er bare svada. Det ser man bare på at Taylor Swift er genierklært. Dem som fant ut dette må ha fått i seg hysteriske mengder alkohol. Anonymkode: 38f28...e8d Det var for å vise at jeg har hørt svært mye forskjellig musikk. Men kom gjerne med en begrunnet kritikk av en artistene og plassering. Så kan vi ha en faktisk ha en interessant diskusjon. Anonymkode: 47d55...17e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #63 Del Skrevet 6. juni 2024 Underholdning er også kultur. Anonymkode: 21485...dec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #64 Del Skrevet 6. juni 2024 10 hours ago, AnonymBruker said: Hva album som regnes som "de beste" er bare svada. Det ser man bare på at Taylor Swift er genierklært. Dem som fant ut dette må ha fått i seg hysteriske mengder alkohol. Anonymkode: 38f28...e8d Som om eg skulle ha sagt det sjølv. 5 hours ago, AnonymBruker said: Underholdning er også kultur. Anonymkode: 21485...dec Underhaldning er underhaldning, og kultur er kultur. Ein kan ikkje samanlikna Ole Ivars med Prokofiev, ein kan ikkje samenligna Donald Pocket med Ibsen, og ein kan ikkje samenligna Taylor Swift eller Eurovision med nokon som lagar musikalsk kunst. Anonymkode: 07d49...49a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 6. juni 2024 #65 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 1.58): I forhold til alle trådane som tek for seg lett underhaldning, eller ikkje har samanheng med kultur i det heile? Eller har det å smugla inn ei flaske vin på ein konsert vorte eit kulturemne? Eg er samd i at kultur kan vera mykje og vil ikkje vera nokon snobb, men interessenivået minner ofte meir om ein skuleklasse i ungdomsskulen enn vaksne menneske som er interesserte i kultur. Anonymkode: 07d49...49a LOL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #66 Del Skrevet 6. juni 2024 Snobberi fra folk som leser bøker uten bilder i. Her i landet er kultur grasrota og føling i fjæra. Anonymkode: 96136...3f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 6. juni 2024 #67 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 4.28): Det er stor forskjell på å laga kunst for å selja dette, og å laga noko utan kvalitet berre for å selja dette; alle dei klassiske komponistane laga musikk for å ha noko å leva av, men det betyr ikkje at musikken deira var dårleg. Bestefar din var kunstnar. Ein "kunstnar" som stiller ut eit blankt ark papir og trur han er genial, er ikkje det. Anonymkode: 07d49...49a Dersom de klassiske komponistene lagde musikk for å ha noe og leve av vil jeg si at det er bare kommersielt søl, det er forholdsvis vanlig oppfatning blant kultur-snobber at ei plate som selger til gull er kommerielt søl og da må det også gjelde de gamle komponistene, så dersom ei plate selges i mer enn 500 eksemplarer er det kommerst, selger den under 100 er det kunst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #68 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Som om eg skulle ha sagt det sjølv. Underhaldning er underhaldning, og kultur er kultur. Ein kan ikkje samanlikna Ole Ivars med Prokofiev, ein kan ikkje samenligna Donald Pocket med Ibsen, og ein kan ikkje samenligna Taylor Swift eller Eurovision med nokon som lagar musikalsk kunst. Anonymkode: 07d49...49a Yes. Prøvde et tappert forsøk på en interessant musikkdiskusjone her på KG. Ikke mulig denne gangen heller! Blir lenge til jeg prøver igjen. Anonymkode: 47d55...17e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #69 Del Skrevet 6. juni 2024 13 minutter siden, AnonymBruker said: Yes. Prøvde et tappert forsøk på en interessant musikkdiskusjone her på KG. Ikke mulig denne gangen heller! Blir lenge til jeg prøver igjen. Anonymkode: 47d55...17e Eg ber deg om å ikkje gi opp. Sjølv om ein er om bord på Titanic, kan ein framleis finna vaksne menneske ein kan ha ein interessant diskusjon med. Viss alle forlèt det søkkande skipet, blir det veldig einsamt her. Anonymkode: 07d49...49a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #70 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Eg ber deg om å ikkje gi opp. Sjølv om ein er om bord på Titanic, kan ein framleis finna vaksne menneske ein kan ha ein interessant diskusjon med. Viss alle forlèt det søkkande skipet, blir det veldig einsamt her. Anonymkode: 07d49...49a Hehe! Nei, dette skipet har sunket for lengst. «Kan ikke sammenligne Ibsen med Donald». Kjempehøyt nivå på kulturdiskusjon av de «høykulturelle»😂😂 Anonymkode: 47d55...17e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #71 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Yes. Prøvde et tappert forsøk på en interessant musikkdiskusjone her på KG. Ikke mulig denne gangen heller! Blir lenge til jeg prøver igjen. Anonymkode: 47d55...17e Hvor er det tapre forsøketet ditt, da? Anonymkode: 38f28...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #72 Del Skrevet 7. juni 2024 On 6/4/2024 at 1:09 AM, AnonymBruker said: Men ein diskuterer ikkje Haydn, Mendelssohn, Prokofiev eller Sjostakovitsj. Heller ikkje Wagner eller Strauss. Kva trur du er årsaka til dette? Anonymkode: 07d49...49a Det virker som at du har en litt for snever definisjon av hva kultur er. Anonymkode: a9f0c...91c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #73 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvor er det tapre forsøketet ditt, da? Anonymkode: 38f28...e8d Jeg oppfordret til diskusjon om en kjent liste over tidenes 500 beste album. Da kom det bare noe svada i svar. Og deretter noen fraser om at man ikke kan sammenligne Ibsen med Donald og så videre.. Anonymkode: 47d55...17e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #74 Del Skrevet 7. juni 2024 20 hours ago, AnonymBruker said: Underhaldning er underhaldning, og kultur er kultur. Ein kan ikkje samanlikna Ole Ivars med Prokofiev, ein kan ikkje samenligna Donald Pocket med Ibsen, og ein kan ikkje samenligna Taylor Swift eller Eurovision med nokon som lagar musikalsk kunst. Anonymkode: 07d49...49a Jeg sammenligner dem ikke. Men de er alle del av den norske kulturen. Anonymkode: 21485...dec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #75 Del Skrevet 7. juni 2024 Jeg hører mye på klassisk musikk, men har ikke noe behov for å diskutere det. Anonymkode: b019c...2ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #76 Del Skrevet 1. august 2024 On 6/6/2024 at 7:51 PM, AnonymBruker said: Snobberi fra folk som leser bøker uten bilder i. Her i landet er kultur grasrota og føling i fjæra. Anonymkode: 96136...3f8 Meiner du at dette er ein tråd om kultur, eller spam frå nokon som ikkje aner kva ordet betyr? Anonymkode: 07d49...49a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #77 Del Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Meiner du at dette er ein tråd om kultur, eller spam frå nokon som ikkje aner kva ordet betyr? Anonymkode: 07d49...49a Jeg ser ikke på Paradise Hotel selv. Men jeg synes faktisk de som klager på de som ser på Paradise Hotel er mye verre enn de som ser på Paradise Hotel. La oss være helt ærlig her, du ønsker å fremheve deg selv. Anonymkode: e4c40...c7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #78 Del Skrevet 1. august 2024 On 6/4/2024 at 1:09 AM, AnonymBruker said: Ein diskuterer korleis ein skal smugla inn ei flaske vin på ein konsert, og ein diskuterer lett underhaldning som Donald Pocket, Eurovision, rap, og NSYNC. Men ein diskuterer ikkje Haydn, Mendelssohn, Prokofiev eller Sjostakovitsj. Heller ikkje Wagner eller Strauss. Kva trur du er årsaka til dette? Anonymkode: 07d49...49a Hva vil du diskutere da? Kan du ikke bare starte en diskusjon da i stedet for en metadiskusjon. Anonymkode: b6626...1da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #79 Del Skrevet 6. august 2024 Eg er vyrdsam enig med trådstartar. Det er for mykje fjas. Vi vert berre fattigare og fattigare når alt skal gå så grusomt fort på denne telefonen vi set og fjasar på. Er noko over 10 sekund så kjeiar vi oss. Og då er det ikkje mykje plass til musikk/kultur som gjev oss rom og sjel. Anonymkode: d875b...e01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #80 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 1.09): Ein diskuterer korleis ein skal smugla inn ei flaske vin på ein konsert, og ein diskuterer lett underhaldning som Donald Pocket, Eurovision, rap, og NSYNC. Men ein diskuterer ikkje Haydn, Mendelssohn, Prokofiev eller Sjostakovitsj. Heller ikkje Wagner eller Strauss. Kva trur du er årsaka til dette? Anonymkode: 07d49...49a Dette forumet speiler interessesfæren til folk flest. Du skjønner jo selv at dine eksempler ikke er høykommersiell kultur i dag. Da finner man egne interessegrupper for slikt, nisjene forsvinner i store grupper. For øvrig enig i at det blir fort veldig platt her inne. Anonymkode: a776f...5e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå