AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #1 Skrevet 3. juni 2024 Min samboer og meg har to felles barn og han har ett fra tidligere. Nå ønsker han å ta en uke i syden med eldstemann, bare de to (og svigermor). Det kom litt brått på, og jeg kjenner at jeg egentlig ikke synes det er greit. Er jeg helt urimelig her? Anonymkode: d8481...a09
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #2 Skrevet 3. juni 2024 Hvor gamle er de felles barna deres? Jeg syntes det er bra han tar med seg barnet sitt på tur. Men da må også eldste barnet forstå at han også må dra på tur med deres felles barn. Også kan dere alle dra på turer i samme siden. Anonymkode: 8ba3b...5de 9
kaarebjarne Skrevet 3. juni 2024 #3 Skrevet 3. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Min samboer og meg har to felles barn og han har ett fra tidligere. Nå ønsker han å ta en uke i syden med eldstemann, bare de to (og svigermor). Det kom litt brått på, og jeg kjenner at jeg egentlig ikke synes det er greit. Er jeg helt urimelig her? Anonymkode: d8481...a09 Drøyt å komme med denne informasjonen i juni om det dreier seg om en tur i sommer synes jeg, så her kan du kommunisere at dette må planlegges bedre. Så har man aspektet økonomi. Er det mannen din som skal betale, eller er det svigermor? Har dere råd til at han skal betale for "sin" del av turen, uten at det går utover deres kjernefamilie? Deretter har man ferieukene. Lar det seg gjøre at han bruker opp en ferieuke med sitt eldre barn? Jeg tenker at avhengig av alderen på særkullsbarnet, så fortjener også det ferie med sin far om det er i grunnskolealder (opp til 19 år). Likevel handler det om kommunikasjonen med deg, og jeg tolker det som at du ikke er fornøyd med den? Man må uansett akseptere litt deling av ferieuker når du velger å få barn med en som har barn fra før av. Endret 3. juni 2024 av kaarebjarne 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #4 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor gamle er de felles barna deres? Jeg syntes det er bra han tar med seg barnet sitt på tur. Men da må også eldste barnet forstå at han også må dra på tur med deres felles barn. Også kan dere alle dra på turer i samme siden. Anonymkode: 8ba3b...5de Barna vi har felles er 4 og 9 år. Barnet han har fra tidligere er 10. Anonymkode: d8481...a09
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #5 Skrevet 3. juni 2024 Jeg syns dette er helt greit faktisk, akkurat som eldste da en annen gang skjønner at han ikke er med når dere drar med felles barn. Kun ett år mellom egen og felles var dog litt sært, var han utro med deg eller? Anonymkode: 41782...64a 17 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #6 Skrevet 3. juni 2024 Kanskje han synes det er slitsomt å være på ferie med en 4-åring og vil helst ligge ved bassenget hele dagen. Det går fint an å gjøre det med en 10-åring, men ikke med en 4-åring Anonymkode: 9e187...70e 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #7 Skrevet 3. juni 2024 Hekt greit tenker jeg Anonymkode: 8477c...1d2 5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #8 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kanskje han synes det er slitsomt å være på ferie med en 4-åring og vil helst ligge ved bassenget hele dagen. Det går fint an å gjøre det med en 10-åring, men ikke med en 4-åring Anonymkode: 9e187...70e Greit nok det, men da kunne han tatt med vårt datter på 9 år også. Nå vil det fremstå meget urettferdig. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kun ett år mellom egen og felles var dog litt sært, var han utro med deg eller? Anonymkode: 41782...64a Det er ikke relevant. Anonymkode: d8481...a09 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #9 Skrevet 3. juni 2024 Jeg tenker dette er helt supert jeg! Vi tar ofte med oss et og et barn på tur, hvorfor skulle ikke det være ok? Anonymkode: 0d35d...592 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #10 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Greit nok det, men da kunne han tatt med vårt datter på 9 år også. Nå vil det fremstå meget urettferdig. Det er ikke relevant. Anonymkode: d8481...a09 Nei det vil det jo ikkr. Bare bra at barnet får tur alene med far Anonymkode: 8477c...1d2 5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #11 Skrevet 3. juni 2024 Da reiser du på ferie med to andre uten han. Enkelt. Anonymkode: f43b5...102 2 1
kaarebjarne Skrevet 3. juni 2024 #12 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Greit nok det, men da kunne han tatt med vårt datter på 9 år også. Nå vil det fremstå meget urettferdig. Anonymkode: d8481...a09 Det er verken rettferdig eller urettferdig. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #13 Skrevet 3. juni 2024 Har to år mellom mine, har reist alene med ukesferie med bare en og de har begge reist alene med besteforeldre så det å reise bare med ett barn KAN fungere, men ikke om den nærmest i alder ikke får noe morsom ferie og bare må gjøre noe med 4åringen. Bruker han masse penger på 10-åringen på ferien på bekostning av de andre så heller ikke ok. Økononomi, tid og oppmerksomhet avgjør. Anonymkode: 93bf3...78f 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #14 Skrevet 3. juni 2024 Anbefales.. det er skikkelig koselig å få tid alene med barna 1 og 1. Personlig hadde jeg ikke hatt med svigermor eller min mor. Jeg hadde heller ikke gjort det om det gikk på bekostning av en tur for alle samen sammen. Anonymkode: a8b1d...343 2
Trolltunge Skrevet 3. juni 2024 #15 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barna vi har felles er 4 og 9 år. Barnet han har fra tidligere er 10. Anonymkode: d8481...a09 De to eldste er jo mer eller mindre jevnaldrende. Går de ikke godt sammen? Hadde forstått situasjonen bedre om han tok med seg de to eldste. 1 1
fru Alving Skrevet 3. juni 2024 #16 Skrevet 3. juni 2024 Jeg synes dette er uproblematisk. Fint for barnet å få tid alene med med far og farmor. Alle trenger ikke å gjøre alt sammen hele tiden. På samme vis synes jeg godt at dere og kan ta en tur kun med kjernefamilien. 3 1
Trolltunge Skrevet 3. juni 2024 #17 Skrevet 3. juni 2024 fru Alving skrev (1 minutt siden): Jeg synes dette er uproblematisk. Fint for barnet å få tid alene med med far og farmor. Alle trenger ikke å gjøre alt sammen hele tiden. På samme vis synes jeg godt at dere og kan ta en tur kun med kjernefamilien. Da må de jo gjøre det med alle barna etter tur. Spesielt det barnet med kun ett års aldersforskjell vil kunne reagere sterkt på noe annet. 1 1
fru Alving Skrevet 3. juni 2024 #18 Skrevet 3. juni 2024 Trolltunge skrev (1 minutt siden): Da må de jo gjøre det med alle barna etter tur. Spesielt det barnet med kun ett års aldersforskjell vil kunne reagere sterkt på noe annet. Jeg synes ikke ting må være helt likt. TS kan jo ta med niåringen på en tur de to så er det problemet løst. 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #19 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min samboer og meg har to felles barn og han har ett fra tidligere. Nå ønsker han å ta en uke i syden med eldstemann, bare de to (og svigermor). Det kom litt brått på, og jeg kjenner at jeg egentlig ikke synes det er greit. Er jeg helt urimelig her? Anonymkode: d8481...a09 Ja du er urimelig her.. Syns det er helt uproblematisk at far ønsker å ha en ferie med bare ene barnet sitt. Jeg reiser på turer med eldste barnet mitt uten at våre felles barn er med. Vi reiser jo også på tur med våre fellesbarn uten at min eldste får vært med når hun f.eks er hos sin far eller slikt. Vi kan ikke leve livet slik at alt skal skje KUN når alle kan være med. Anonymkode: 72798...558 5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #20 Skrevet 3. juni 2024 Hva er forutsetningene? - Går det ut over fellesferie og tid med felles barn, eller har dere nok tid å ta av ellers? - Gjør det kraftig innhogg i økonomien? - Hvor mye får eldste reist med andre forelderen? Vi reiser litt hver for oss da det er veldig fint å ha fullt fokus, og det verken tidsmessig eller økonomisk er en utfordring. Anonymkode: 6a3bd...725 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå