AnonymBruker Skrevet 2. juni #1 Del Skrevet 2. juni Er nok dialekt, men istedet for å si «skal du legge deg i egen seng» så sier han «skal du legge deg i senga di sjøl». Hva heter det han bytter om på? Anonymkode: b1757...811 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #2 Del Skrevet 2. juni Hahaha for en teit ting å si 🤪 er han 10 år? Hva det heter? Det heter barnslig ukorrekt norsk… Anonymkode: afb25...f93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni #3 Del Skrevet 3. juni Ikke 10 år nei;) men han blir så sint når jeg sier jeg tror han setter ordnene på feil sted… han er ikke enig! Anonymkode: b1757...811 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni #4 Del Skrevet 3. juni Det er nok dialekten hans å si det på denne måten. Synes egentlig du er ganske ufin som pirker på dette. 🙄 Anonymkode: 641c1...85d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni #5 Del Skrevet 3. juni Hva mener han med setningen? Om du skal legge deg i din egen seng istedenfor noen andres? Eller om noen andre skal hjelpe deg å legge deg i senga? Rart blir det uansett. Anonymkode: d4330...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sententia Skrevet 3. juni #6 Del Skrevet 3. juni Han har feil syntaks, og han bruker feil determinativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 4. juni #7 Del Skrevet 4. juni Ingen av setningene er feil i seg selv, men de betyr litt forskjellige ting. I «skal du legge deg i egen seng» spør man om du skal legge deg i din seng og ikke noe andres seng. I «skal du legge deg i senga di sjøl» spør man om du skal gå til senga og legge deg på egenhånd/uten hjelp (altså i motsetning til at noen skal "legge deg" slik man gjør med små barn). 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet 4. juni #8 Del Skrevet 4. juni De to setningene betyr jo helt ulike ting? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #9 Del Skrevet 4. juni 1 hour ago, Uanonym bruker said: Ingen av setningene er feil i seg selv, men de betyr litt forskjellige ting. I «skal du legge deg i egen seng» spør man om du skal legge deg i din seng og ikke noe andres seng. I «skal du legge deg i senga di sjøl» spør man om du skal gå til senga og legge deg på egenhånd/uten hjelp (altså i motsetning til at noen skal "legge deg" slik man gjør med små barn). Ja, var det jeg også lurte på lengre opp i tråden her. Begge de tingene er rare å spørre om, så jeg mistenker at TS sin mann egentlig mente å spørre om noe helt annet igjen. Men litt usikkert hva 😛 Anonymkode: d4330...de9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå