AnonymBruker Skrevet 4. juni #21 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er mulig det gjør, foreløpig vet jeg bare at det er gjort årlige servicer på den, og at forhandler sier den er hel og pen, at de ikke har sett noe rust på den, ingen bulker/striper. Jeg har ikke sett og prøvd bilen enda, og må ha spørsmål klare til selger når jeg drar dit. Anonymkode: 9d19b...9a1 Forhandler ser aldri noe rust. Dette lukter scam deluxe. Hva heter firmaet? Anonymkode: d66cd...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #22 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor mye koster bilen? Testen til 2820kr er verdt det om du sitter igjen lurt av forhandler og med et vrak til 50 000kr https://www.naf.no/bilverksted-og-tester/naf-test-ved-kjop Sier selger nei til naf test vet du at han er en svindler. Anonymkode: d66cd...4b1 Bilen kosten 169.000kr. Kan jeg be selger/firmaet betale for NAF-test? Anonymkode: 9d19b...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #23 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bilen kosten 169.000kr. Kan jeg be selger/firmaet betale for NAF-test? Anonymkode: 9d19b...9a1 Ja krev NAF test og EU kontroll før du gjør noen avtale. Det er en dyr bil Anonymkode: d66cd...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #24 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du blir lurt... Anonymkode: d66cd...4b1 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Aldri kjøp en bil som ikke er eu godkjent. Anonymkode: d66cd...4b1 Bilen er EU-godkjent pr idag, og de skal gjøre en ny EU-godkjenning av den før salg. Hvordan kan du si jeg blir lurt på bakgrunn av så lite informasjon? Anonymkode: 9d19b...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #25 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bilen er EU-godkjent pr idag, og de skal gjøre en ny EU-godkjenning av den før salg. Hvordan kan du si jeg blir lurt på bakgrunn av så lite informasjon? Anonymkode: 9d19b...9a1 Det hørtes ut som at den ikke var EU godkjent per dags dato. Det er et rødt flagg. Kjøper du fra en merkeforhandler eller ahmed/kurt are bilsalg as? Anonymkode: d66cd...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #26 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja krev NAF test og EU kontroll før du gjør noen avtale. Det er en dyr bil Anonymkode: d66cd...4b1 Bør jeg spørre om NAF-test før jeg drar dit? Skrive en mail og spørre om NAF-test dersom kjøp blir aktuelt? Anonymkode: 9d19b...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #27 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det hørtes ut som at den ikke var EU godkjent per dags dato. Det er et rødt flagg. Kjøper du fra en merkeforhandler eller ahmed/kurt are bilsalg as? Anonymkode: d66cd...4b1 Kjøper fra forholdsvis stor forhandler med godt rykte. Anonymkode: 9d19b...9a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #28 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjøper fra forholdsvis stor forhandler med godt rykte. Anonymkode: 9d19b...9a1 Krev NAF test uansett. Det er mitt råd. Anonymkode: d66cd...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #29 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Krev NAF test uansett. Det er mitt råd. Anonymkode: d66cd...4b1 Bør jeg avklare det før jeg tar turen to timer unna for prøvekjøring? Eller venter man med sånt til man er der, fordi det er mer vanskelig å si nei til noen man snakker med face to face, og ikke bare gjennom en mail? Anonymkode: 9d19b...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #30 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bør jeg avklare det før jeg tar turen to timer unna for prøvekjøring? Eller venter man med sånt til man er der, fordi det er mer vanskelig å si nei til noen man snakker med face to face, og ikke bare gjennom en mail? Anonymkode: 9d19b...9a1 Ja du må si fra på forhånd. Anonymkode: d66cd...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #31 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja du må si fra på forhånd. Anonymkode: d66cd...4b1 Takk. Anonymkode: 9d19b...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #32 Del Skrevet 4. juni Man trenger ikke naf-test om den har tilstandsrapport og nybilgaranti. Store merkevareforhandlere selger ikke skrap. Du har og reklamasjonsrett via forhandler. Hadde du kjøpt den av «Johnny As» er det noe annet. Spør om alt virker som det skal. Spør om dekkene, og påpek alder. Spør om det av den årsak følger med nye dekk (hvilket det pleier å gjøre). Osv. Selgerne er som regel veldig hyggelig og imøtekommende. Lykke til. Anonymkode: b05dd...03d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #33 Del Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Man trenger ikke naf-test om den har tilstandsrapport og nybilgaranti. Store merkevareforhandlere selger ikke skrap. Du har og reklamasjonsrett via forhandler. Hadde du kjøpt den av «Johnny As» er det noe annet. Spør om alt virker som det skal. Spør om dekkene, og påpek alder. Spør om det av den årsak følger med nye dekk (hvilket det pleier å gjøre). Osv. Selgerne er som regel veldig hyggelig og imøtekommende. Lykke til. Anonymkode: b05dd...03d Ok, takk😊 Ble litt nervøs her nå, for å kjøpe en bil som potensielt kunne skape mye problemer. Jeg endte opp med å sende en mail til selgeren med spørsmål om hvordan de stilte seg til å ordne en NAF- test før et evt kjøp. Håper det ikke skaper en dårlig stemning.. Jeg får evt nye sommerdekk, og vinterdekkene visste han foreløpig ikke hvor gamle var, men skulle sjekke det ut. Jeg tipper de er fra 2018, like gamle som bilen, og har lyst å be om nye vinterdekk også på kjøpet. Tror ikke jeg får nybilgaranti på biler fra 2018? Eller? Anonymkode: 9d19b...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #34 Del Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): Man trenger ikke naf-test om den har tilstandsrapport og nybilgaranti. Store merkevareforhandlere selger ikke skrap. Du har og reklamasjonsrett via forhandler. Hadde du kjøpt den av «Johnny As» er det noe annet. Spør om alt virker som det skal. Spør om dekkene, og påpek alder. Spør om det av den årsak følger med nye dekk (hvilket det pleier å gjøre). Osv. Selgerne er som regel veldig hyggelig og imøtekommende. Lykke til. Anonymkode: b05dd...03d Jeg får forresten ikke nybilgaranti, det står bruktbilgaranti i annonsen på finn. Tenker du likevel at det er trygt å kjøpe bruktbil fra merkeforhandler med bare tilstandsrapport og ny eu-godkjenning? Selger tar ikke på seg kostnader for NAF-test, men jeg kunne ordne NAF-test på egen regning om jeg ville. Det koster, og blir uansett vanskelig siden jeg bor såpass langt unna. Jeg spurte bl.a om det var noe rust på bilen, og selger svarte at de ikke hadde sett noe rust. Litt vagt svar? Anonymkode: 9d19b...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #35 Del Skrevet 5. juni Kjøp den og ta den på NAF-test selv da! Finner de noen graverende feil, ringer du forhandler. Husk at bilen er 6 år gammel. Da er det enkelte ting med bruksslitasje. Steinsprut, bremser, batteri… Evt kjøp en enda nyere elbil for pengene. Anonymkode: 1b8a5...002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #36 Del Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 23.45): Man trenger ikke naf-test om den har tilstandsrapport og nybilgaranti. Store merkevareforhandlere selger ikke skrap. Du har og reklamasjonsrett via forhandler. Hadde du kjøpt den av «Johnny As» er det noe annet. Spør om alt virker som det skal. Spør om dekkene, og påpek alder. Spør om det av den årsak følger med nye dekk (hvilket det pleier å gjøre). Osv. Selgerne er som regel veldig hyggelig og imøtekommende. Lykke til. Anonymkode: b05dd...03d Det hadde ikke jeg, forhandleren klikka helt når jeg klagde, måtte gjøre innbytte for å bli kvitt både bil og forhandler. Anonymkode: b0d27...aea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå