Gå til innhold

Tesla til under 400K, bra kjøp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Igjen, usant påstand fra deg. Tesla model 3 har 3 cm bredere baksete enn Leaf. Små marginer men rett skal være rett. 😥

Anonymkode: f6b2c...842

Det er jo ikke bredden jeg tenker på, men benplass. 

Anonymkode: a4d79...b34

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.5.2024 den 18.20):

Nå har prisene på Tesla gått veldig ned siste tiden. Jeg vurderer å kjøpe en model 3 og denne kan jeg få til under 400.000 kr. Er Tesla et godt kjøp? Hva mener andre her inne ? 

Det er jo en bil med mye rekkevidde, selv den rimeligste varianten. I tillegg er den jo ganske romslig, og mange er fornøyd med Tesla. 

Anonymkode: e5701...c53

Du får i dag splitter ny Tesla 3 til kr 324900 .. så får du vurdere selv om det er smart eller ikke. For folk flest er det mye penger for noe som taper seg voldsomt i verdi

Endret av Silvia515
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tesla er nå den bilen med mest fornøyde bileiere i Norge, uansett hva troll på KG prøver å overgivelse deg om. 

Link gjerne til hvor du har dette fra. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Silvia515 skrev (2 timer siden):

Du får i dag splitter ny Tesla 3 til kr 324900 .. så får du vurdere selv om det er smart eller ikke. For folk flest er det mye penger for noe som taper seg voldsomt i verdi

Tenker det kan være et bra kjøp når man først skal handle. Den varer jo i maaange år også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Lakk som flasser og lykter fulle av vann som Tesla avviser?? orker ikke å kjøpe en bil til 500.000 for så å begynne å krangle. Livet er for kort til frustrasjoner , dårlig stemning og kjempeutgifter.

Da er det bedre å kjøpe en Mercedes til 900k eller mer som ikke tåler børsteløs vask uten at lyktene sprekker, eller Audi som krever Audi-godkjent spylervæske… for det er jo premium vare

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Igjen, usant påstand fra deg. Tesla model 3 har 3 cm bredere baksete enn Leaf. Små marginer men rett skal være rett. 😥

Og TS, men du kan jo høre erfaringer a-la "jeg hører fra alle" og "jeg satt en gang i en taxi i en model 3" 🤣 Dette blir for dumt. Da får du heller se på statistikken. Tesla er på 6. plass (2023) på hvor tilfredsstilte folk er med bilen sin. Og da må du huske at Tesla er en relativt ny bilmerke, og det er fortsatt ikke så mange som har hatt Tesla, relativt til klassiske bilmerker. Tesla er den elbilen det selges mest av i Norge. Og Tesla er den bilmerke som har mest loyale kunder - altså, har man hatt en Tesla, kjøper man igjen en Tesla. Jeg tror den statistikken burde fortelle deg mer enn folk som har sittet i en Tesla-taxi en gang. 

Jeg tenker at det å unngå å bli like arrogant som denne personen, er grunn nok til å unngå Tesla i sin helhet...

Anonymkode: 05ed4...b16

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har kjørt Tesla i 10 år nå og bytter ikke. 

Komforten og ladenettverket er fantastisk. 

Anonymkode: 71999...d11

Har du mye erfaring med de andre bedre?

Anonymkode: ef5b1...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde heller satset på Volkswagen id4 eller Volvo EX40. Tesla er utrolig lite sjarmerende (dvs stygg som fy). 

Anonymkode: 7fe65...ad8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 hours ago, AnonymBruker said:

Det er mye problemer med desse og arogante verksteder,

Anonymkode: a61ef...b48

Har samme inntrykk. Det er litt gambling å kjøpe Tesla. Man kan bli fornøyd, tipper de fleste blir det, men er det først noe galt kan det fort bli dyrt eller kranglete med Tesla-verksted uten service-innstilling. Hadde jeg hatt god råd hadde jeg valgt Tesla, men å brenne av alle sparepengene og enda mer, det ble uaktuelt for meg.

Anonymkode: 9a489...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Det samme ladenettverket er tilgjengelig med Audi, Lotus, Mercedes, VW, Skoda og alle andre bilmerker med CCS-kontakt. Minus noen få ladestasjoner som ikke er tilgjengelig for andre enn Tesla

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg hadde heller satset på Volkswagen id4 eller Volvo EX40. Tesla er utrolig lite sjarmerende (dvs stygg som fy). 

Og Volkswagen id4 er så mye penere å se på. 

Man har vel forsellig smak. 

Ja jeg kjører tesla har gjort det i mange år og er strålende fornøyd. 

Anonymkode: cc3a7...cab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Satt i EX40 her om dagen og skjønner ikke hvorfor Volvo ikke får til elbil. Den er jo så trang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Satt i EX40 her om dagen og skjønner ikke hvorfor Volvo ikke får til elbil. Den er jo så trang!

Er Tesla større i baksete? Framme er det vel god plass i Volvo også tenker jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.5.2024 den 8.42):

Du kan ikke ha sittet i veldig mange luksuriøse biler. Tesla er en skranglekasse. Bråker mer enn en liten småbil fra Nissan 

Anonymkode: 235a6...5f1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Volvo har elbil… hallo

Anonymkode: 235a6...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 29.5.2024 den 8.42):

ladenettverket er helt topp, men komforten? Vi hadde en Model S 85, men jeg opplevde den som direkte ukomfortabel. Kanskje de nye er bedre?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er 162 cm og opplevde baksetet i Volvo EX30 som lettere klaustrofobisk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten litt kjipt at tesla er så mye bedre enn alle andre på det som teller at det blir vanskelig når man trenger bil som de ikke tilbyr.  Har tre barn og trenger stor bil med mulighet for takboks og henger, så da utgår tesla og jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe. Det er liksom ingenting som frister.

Har forsøkt koreanerne men der er det sørgelig infortainment, hard plastikk, ingen ladenettverk, så de føles litt billige.

VW har krise i teriør og infotainment som er helt grusom, men har visst blitt bedre med nye ID7. Samme med Skoda, dog bedre interiør. 

BMW/MV/audi lager ikke store familiebiler, men også disse er dårlig på software, app, infotainment biten, høyt forbruk, høy pris, ingen ladenettverk etc. 

Kineserne orker jeg ikke da de blir litt usikre for fremtiden med handelskrig og tariffer. BYD klarer seg vel, men tang er en ikke optimal bil på veldig mange måter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Bokormsen said:

ingen ladenettverk etc. 

på hvilken måte har ikke VW ladenettverk? De kan bruke Tesla sitt, som alle andre bilmerker med CCS-kontakt. Mercedes, Volvo, Polestar, Skoda, Lotus, Byd, NIO, Hånkki, Peugeot, Citroën og Fors kan også bruke Tesla sitt ladenettverk…

edit: glemte Audi, BMW, Porsche og alle andre også. Bortsett fra eldre Leaf og andre rariteter med Chademo-plugg

Endret av newman01
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...