Gå til innhold

Et barn som kanskje er mitt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Hans Tore Lem skrev (14 timer siden):

Usikker på hvilke rettigheter du har, men hadde det vært ditt, hadde hun nok vært på deg som en hauk for å få barnebidrag. 

Du vet, vi er en god del kvinner i disse moderne tider som tjener temmelig bra, og det å holde en udugelig fyr borte fra oss og barn er verdt ganske mye penger. 

Anonymkode: f052b...598

• Liker 7
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Blåmonster skrev (1 time siden):

Nei, ikke om hun utelater å fortelle TS om en stor hendelse i livet hans

Det er jo bare synsing fra TS sin side om at han muligens er faren. For alt vi vet har dama stålkontroll på hvem faren er og det er ikke TS. 

Anonymkode: 4a8ba...b17

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du vet, vi er en god del kvinner i disse moderne tider som tjener temmelig bra, og det å holde en udugelig fyr borte fra oss og barn er verdt ganske mye penger. 

Men nå er det ikke sikkert ts er en udugelig fyr da. 

Anonymkode: a4318...7ad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men nå er det ikke sikkert ts er en udugelig fyr da. 

Vi vet heller ikke om han er faren, men siden han har begynt å lure - så synes jeg han burde finne det ut. For barnet sin del og for egen del.

Anonymkode: 13c48...36f

Gjest Blåmonster
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er jo bare synsing fra TS sin side om at han muligens er faren. For alt vi vet har dama stålkontroll på hvem faren er og det er ikke TS. 

Anonymkode: 4a8ba...b17

Alt vi gjør nå er så klart synsing

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ingen regel som sier ts skal ha barnet 50%, de har ikke et forhold engang, så han kan ikke komme og kreve 50%. Det blir heller ikke anbefalt 50% i forhold med høyt konfliktnivå. I utgangspunktet her har ikke ts noen rettigheter. Kommer barnemor med krav om bidrag kan det være hahn kan kreve en DNA test. Men utenom den har han ingen krav på svar.

Mulig hun har blitt gravid med ts, eller med en annen. Kanskje hun har hatt sex med flere rundt samme tid og ikke vet hvem faren er og  tenker hun vil oppdra barnet alene uten en random fyr hun hadde sex med. Hun har kanskje ansvaret alene og syntes det er best så slipper hun forholde seg til en ukjent mann. Opp til barnemor, hjelper ikke at ts sitter og koker i hop noe

Anonymkode: 1c19d...72a

Joda klart ts har rettigheter om han er far

Anonymkode: 2bdce...9da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er man udugelig fordi man ikke ønsker ett forhold med noen altså?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hør hvordan enkelte beskriver jenta her da... Barnebidrag, kidnapping, vanskelig, burde vært straffbart...og ts selv skriver dramaqueen... 

Ts ville bare ha noen å pule på. Dama ville være seriøs og bestemte seg for å blokkere ts fordi han ikke ville det samme som henne. Hun har skjermet seg selv og baby fra slike folk. Ikke sikkert barnet er hans engang. 

Det er jo ts her som er dust og ikke dama..

Anonymkode: 87432...e7c

Man se ikke dust fordi man ikke ønsker et forhold

Skrevet

Nei, ikke om hun utelater å fortelle TS om en stor hendelse i livet hans

Hvis han ikke ville ha kjæreste eller barn så kanskje trodde hun at hun (HVIS det er hans barn) skjermet han fra ting han ikke ønsket?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte en barnefar som var svært ufin. Han visste om barnet og ødela livet mitt. La barnet og dama være i fred.

Anonymkode: 5f0f8...662

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hun tenker vel at du ikke er pappamateriale da, likens som du tenkte hun ikke var materiale for noe mer. 

Anonymkode: 55c41...aff

Nå er vel ikke nødvendigvis kvinner som tar sånne avgjørelser godt mammamateriale heller vil jeg påstå.

Det å ha blitt utnyttet for litt sex som ikke ble til noe mer, er ikke god nok grunn til å for å forsvare at barnet skal vokse opp og gå resten av livet uten å få vite hvem faren er. 

Anonymkode: 82fd7...9ad

AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare spurt henne om du kan være faren.

Kan være hun lever i et ( godt) forhold med barnefar også. TS vet vel fint lite om henne 

Anonymkode: 07604...f02

• Liker 1
Skrevet

Hva mener du? Får han bevist han er faren så har rettigheter. Hvordan kan du si han ikke har det? Hva moren føler for er noe helt annet en lovbaserte rettigheter 

Siden TS ikke bodde sammen med moren når barnet ble født, så kan hun få foreldreansvaret alene.

»Dersom dere bor hver for dere ved fødselen, kan mor få foreldreansvaret alene hvis hun innen ett år fra farskap ble fastsatt, sender melding til Folkeregisteret.»

https://www.familierettsadvokater.no/barnefordeling/foreldreansvar/

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor i huleste bruker man ikke kondom når man har tilfeldig sex? TS fortjener å betale barnebidrag til barnet er 18.

Anonymkode: ce057...2e8

Og jeg tolker vel TS som at det er noe av det han vil. 

At sexen var uten kondom og at barnet ble født er ikke mer TS sitt ansvar enn kvinnen. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg møtte en barnefar som var svært ufin. Han visste om barnet og ødela livet mitt. La barnet og dama være i fred.

At du har en dårlig erfaring med en ufin barnefar kan jo ikke forsvare at barnet det er snakk om i denne tråden ikke skal få vite hvem som er faren, hvis det viser seg å være TS.

Hjelpes for en verden vi lever i hvis den slags bitterhet skal gå ut over alle rundt deg. Veldig mange menn er i stand til å være svært flotte fedre, enten de er i forhold eller ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har ikke noen råd i forbindelse med farskapstest.

Men til en annen gang, vil jeg bare råde deg til at dersom du bare ønsker sex er det mest ryddig å være ærlig om det fra start. Det er så mange som ender opp såret unødvendig fordi man tror personen ønsket noe mer. 

Dette er faktisk veldig vondt og går ut over selvtilliten etterhvert.

Anonymkode: 57d2d...4f2

På samme måte ønsker jeg også kvinner til å være mer åpen og ærlig om ønske av barn samt bruk prevensjon på tidspunktet!! Løgner skjer begge veier.....

Anonymkode: d0c57...25b

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

At du har en dårlig erfaring med en ufin barnefar kan jo ikke forsvare at barnet det er snakk om i denne tråden ikke skal få vite hvem som er faren, hvis det viser seg å være TS.

Hjelpes for en verden vi lever i hvis den slags bitterhet skal gå ut over alle rundt deg. Veldig mange menn er i stand til å være svært flotte fedre, enten de er i forhold eller ikke. 

TS virker ikke som en sympatisk person. Det synes neppe denne dama heller.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Vi vet heller ikke om han er faren, men siden han har begynt å lure - så synes jeg han burde finne det ut. For barnet sin del og for egen del.

Anonymkode: 13c48...36f

Ja det er jeg helt enig i. Men her i tråden, går de fleste etter at ts er en dårlig person. Det jeg reagerer på. 

I alle tråder som har om parforhold om det er barn i bilde, kanskje noe stedfortredere. 

Så er det som oftest mannen sin feil... 

Gjest Blåmonster
Skrevet
Hulderen skrev (9 minutter siden):

Siden TS ikke bodde sammen med moren når barnet ble født, så kan hun få foreldreansvaret alene.

»Dersom dere bor hver for dere ved fødselen, kan mor få foreldreansvaret alene hvis hun innen ett år fra farskap ble fastsatt, sender melding til Folkeregisteret.»

https://www.familierettsadvokater.no/barnefordeling/foreldreansvar/

Tror det er andre føringer og TS ikke har blitt  varslet

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er man udugelig fordi man ikke ønsker ett forhold med noen altså?

Jeg svarte ikke TS. Men en påstand om at alle kvinner vil jage barnebidrag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...