Gå til innhold

Et barn som kanskje er mitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Traff ei dame på Tinder for godt over ett år siden. Selv om hun virket interessert i mer var jeg kun interessert i sex, men tok ikke lang tid før hun skjønte tegninga. Hun ble såret og ganske dramaqueen før hun dro og slettet meg på snap.

Her om dagen dukket navnet hennes opp på snappen min igjen, og av nysgjerrighet la jeg henne til. Det virket ikke som hun husket hvem jeg var, men på storyen hennes så jeg en hel masse bilder og videoer av et barn på, jeg vet ikke, 7-8 mnd? Spurte henne om dette var hennes barn og hun sa ja. Når jeg fortalte henne hvem jeg var ble hun sur og blokket meg.

Tankene surrer rundt om dette kan være mitt barn da jeg synes det lignet veldig på meg. Er det noe jeg kan gjøre for å finne ut av det? Har jeg loven på min side her?

Anonymkode: d4584...8f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usikker på hvilke rettigheter du har, men hadde det vært ditt, hadde hun nok vært på deg som en hauk for å få barnebidrag. 

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du mener du er far, kan du kreve farskapstest, ja.

Anonymkode: ffa9b...d43

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Hans Tore Lem skrev (2 timer siden):

Usikker på hvilke rettigheter du har, men hadde det vært ditt, hadde hun nok vært på deg som en hauk for å få barnebidrag. 

Ikke nødvendigvis. Kanskje hun ikke vil dele barnet med faren.

• Liker 20
Skrevet
katties skrev (5 timer siden):

Desverre kan det skje ja.. men barnet bør jo ha en far og forholde seg til? Synes alt handler om barnet fremtid uansett.. for det er de voksne som bør tenke på barnet fremtid  og ikke på seg selv som forelder😉

• Liker 3
Skrevet
Hans Tore Lem skrev (9 timer siden):

TS behandlet henne dårlig. Så det er slett ikke sikkert hun ønsker å ha ham i livet sitt. Det kan være bedre å være virkelig aleneforeldre enn å ha en ex i livet sitt som skaper mye drama. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Bamseklemmer skrev (39 minutter siden):

Desverre kan det skje ja.. men barnet bør jo ha en far og forholde seg til? Synes alt handler om barnet fremtid uansett.. for det er de voksne som bør tenke på barnet fremtid  og ikke på seg selv som forelder😉

De fleste voksne mener det ja.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun tenker vel at du ikke er pappamateriale da, likens som du tenkte hun ikke var materiale for noe mer. 

Anonymkode: 55c41...aff

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Regner med hun har truffet flere me på timder enn bare deg?

Anonymkode: b34ed...f31

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Høres ut som hun var gravid før hun traff deg hvis barnet er 7-8 måneder gammelt. Graviditet varer nesten 10 måneder. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
katties skrev (7 timer siden):

Det burde i såfall være straffbart. Hvis hun vet hvem faren er, og ikke opplyser han om det. 
Det kan nesten sammenlignes med kidnapping

Skrevet
Hulderen skrev (1 time siden):

TS behandlet henne dårlig. Så det er slett ikke sikkert hun ønsker å ha ham i livet sitt. Det kan være bedre å være virkelig aleneforeldre enn å ha en ex i livet sitt som skaper mye drama. 

Behandlet henne dårlig? Han ville ha sex og hun ville mer. Det er jo en helt vanlig situasjon. Helt ok å bare ville ha sex. Men det kommer jo litt an på hva han sa til henne. 
Men uansett, så betyr ikke dette at han vil bli en dårlig far. Han har akkurat de samme rettighetene til å være sammen med barnet som hun har. Det er mye værre for barnet om faren kommet inn i bildet når han er større og vant til å ikke ha en far. 
Det kan gjøre at barnet får et dårligere forhold til sin mor som har nektet han dette gjennom alle årene. 

Det går jo an å prøve å få en DNA-prøve fra barnet. En fille med litt sugl på. Et hårstrå fra vognbagen eller noe lignende. 
For din egen skyld og ikke minst for barnets skyld, er det jo lurt å prøve å få en klarhet i det. 
https://www.myheritage.dk/dna/slægtsforskning-dna?utm_source=ppc_google&utm_medium=cpc&utm_campaign=mh_search_dk_da_mob_mhdna_broad_generic&utm_content=605013229112&utm_term=dna+test&tr_camp_id=13778064887&tr_ad_group=kw_dna_test&tr_ag_id=124813158856&tr_placement=&tr_device=m&tr_account=558-761-1525&keyword=&tr_size=&up=1&cp=Social_CH_36&gad_source=1&gbraid=0AAAAADfvO_rDfHelVxWFq-zO1rwHIiMFK&gclid=Cj0KCQjwmMayBhDuARIsAM9HM8djNbIGakKCx0EfIBJuyrUmORKsrMpjUJ7z9DHQQeezk8hF5S7L7l4aAlVYEALw_wcB

AnonymBruker
Skrevet

Trur vil tatt kontakt med henner igjennom meir offentlige kanaler først, men hadde dere sex mange ganger ?

Anonymkode: 76d89...962

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Traff ei dame på Tinder for godt over ett år siden. Selv om hun virket interessert i mer var jeg kun interessert i sex, men tok ikke lang tid før hun skjønte tegninga. Hun ble såret og ganske dramaqueen før hun dro og slettet meg på snap.

Her om dagen dukket navnet hennes opp på snappen min igjen, og av nysgjerrighet la jeg henne til. Det virket ikke som hun husket hvem jeg var, men på storyen hennes så jeg en hel masse bilder og videoer av et barn på, jeg vet ikke, 7-8 mnd? Spurte henne om dette var hennes barn og hun sa ja. Når jeg fortalte henne hvem jeg var ble hun sur og blokket meg.

Tankene surrer rundt om dette kan være mitt barn da jeg synes det lignet veldig på meg. Er det noe jeg kan gjøre for å finne ut av det? Har jeg loven på min side her?

Anonymkode: d4584...8f4

Eneste du kan gjøre sånn sett er å fremlegge krav om farskapstest via NAV hvis du tror du er faren. 

Anonymkode: 6a051...9f2

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun kommer etter deg for barnebidrag burde du kreve DNA pga oppførselen hennes. Hun virker ustabil og vanskelig å samarbeide med. 

Anonymkode: 810cc...29a

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noen råd i forbindelse med farskapstest.

Men til en annen gang, vil jeg bare råde deg til at dersom du bare ønsker sex er det mest ryddig å være ærlig om det fra start. Det er så mange som ender opp såret unødvendig fordi man tror personen ønsket noe mer. 

Dette er faktisk veldig vondt og går ut over selvtilliten etterhvert.

Anonymkode: 57d2d...4f2

• Liker 6
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
IkkeStudentLenger skrev (58 minutter siden):

Høres ut som hun var gravid før hun traff deg hvis barnet er 7-8 måneder gammelt. Graviditet varer nesten 10 måneder. 

Lengden på graviditeten regnes fra første dag av siste mens. Eggløsningen er ofte ca 2 uker etterpå - og det er rundt eggløsningen at befruktningen skjer. Godt over et år siden - det er ikke lett for oss å vite hvor mange måneder det egentlig er.

Anonymkode: 13c48...36f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min kone har en far som hadde endel negative egenskaper. Sinne, vold, alkoholisme, utroskap osv. (Ikke seksuell overgrep). 

Hun kuttet kontakten med han i tenårene etter 15år med dette.

Når vi fikk barn var hennes vurdering at en bestefar som ville påvirke barna negativt. Og mennesker som ville påvirke negativt i deres liv ble ikke invitert inn. Han møtte aldri sine egne barnebarn. 

Du har rettigheter om du er far, men godt mulig at mor vil verne sitt barn.

Har du tenkt på det?

Anonymkode: 56ff6...93a

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
IkkeStudentLenger skrev (1 time siden):

Hvis barnet er 7-8 måneder gammelt. TS har bare sett det på bilder. Det er ikke sikkert at han er så flink til å bedømme alder på babyer, når han ikke har småbarn selv. 

• Liker 18
Skrevet (endret)
Hans Tore Lem skrev (42 minutter siden):

Behandlet henne dårlig? Han ville ha sex og hun ville mer. Det er jo en helt vanlig situasjon. Helt ok å bare ville ha sex. Men det kommer jo litt an på hva han sa til henne. 
Men uansett, så betyr ikke dette at han vil bli en dårlig far. Han har akkurat de samme rettighetene til å være sammen med barnet som hun har. Det er mye værre for barnet om faren kommet inn i bildet når han er større og vant til å ikke ha en far. 
Det kan gjøre at barnet får et dårligere forhold til sin mor som har nektet han dette gjennom alle årene. 

Det går jo an å prøve å få en DNA-prøve fra barnet. En fille med litt sugl på. Et hårstrå fra vognbagen eller noe lignende. 
For din egen skyld og ikke minst for barnets skyld, er det jo lurt å prøve å få en klarhet i det. 
https://www.myheritage.dk/dna/slægtsforskning-dna?utm_source=ppc_google&utm_medium=cpc&utm_campaign=mh_search_dk_da_mob_mhdna_broad_generic&utm_content=605013229112&utm_term=dna+test&tr_camp_id=13778064887&tr_ad_group=kw_dna_test&tr_ag_id=124813158856&tr_placement=&tr_device=m&tr_account=558-761-1525&keyword=&tr_size=&up=1&cp=Social_CH_36&gad_source=1&gbraid=0AAAAADfvO_rDfHelVxWFq-zO1rwHIiMFK&gclid=Cj0KCQjwmMayBhDuARIsAM9HM8djNbIGakKCx0EfIBJuyrUmORKsrMpjUJ7z9DHQQeezk8hF5S7L7l4aAlVYEALw_wcB

TS skrev selv at hun ble såret og reagerte som en dramaqueen. Folk blir ikke såret uten grunn. Og dette er bare hans versjon. 

TS skrev også: «Selv om hun virket interessert i mer var jeg kun interessert i sex» Han visste at hun ville ha noe mer, likevel hadde han sex med henne i stedet for å trekke seg unna. Han brukte henne. Synes du slikt er god oppførsel?

Endret av Hulderen
  • Liker 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...