Gå til innhold

vondt på siden nedenfor rumpa etter intervalltrening. Hva hjelper?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har np en pause fra jogging. Jeg startet nok litt for ivrig. Etter å ha jogget en kort periode, startet jeg med intervalltrening. Og da fikk jeg etter en dag vondt i området rundt gluteus minimus området. Jeg tok en pause fra trening, og startet igjen rolig og tok en intervall økt til fordi det virket som det hadde gitt seg. Så kom det tilbake. For en ukes tid siden. Men forsvant etter par dager. Har ikke trent siden det, og nå er det tilbake. Det gjør vondt når jeg reiser meg og legger belastningen på den siden. Og når jeg hviler. Men tror det går seg litt til ved normal aktivitet. Gjør også vondt når jeg hviler, feks. våkner om natta. 

Vil det hjelpe om jeg er i normal aktivitet slik som å gå turer hver dag? Og gjøre tøyeøvelser samt. massasje? Og hva kan det være?

Anonymkode: 1902f...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Holder seg unna den triggende treningen en periode og kjøre en kombinasjon av tøying/mobilitet og stabilitetsøvelser som sideplanke, monster walks med strikk, hip airplane, ettbeins hip thrust osv. vil nok kunne bidra til bedring 😊

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...