Gå til innhold

Ha fargen i litt kortere


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en farge (lys brun), men er litt redd for at han vil bli mørk på meg. Moren min har også farget håret med samme farge, og det ble mørkebrunt. Hun hadde fargen i i 20 min.

Kan jeg ha den i i ca. 10 min i stedet? Eller? Passer IKKE mørkt, mørkt hår. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fruktfat

da burde du vel kjøpt en lysere farge ;)

bør kjøpe en lysere enn den du har lyst på.

det er de siste minuttene som er viktige når du farger håret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja IKKE ta sjangsen på det.. ta heller en lysere farge.. den blir garantert mørk brun. ikke gjør det.. jeg gjorde det å angrer.. vil ha lyst hår igjen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste du da oppnår er at den mørke fargen kanskje blir litt mindre holdbar og litt mer skjoldete. Kjøp lysere farge, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte den et hakk lysere farge sist gang, men da viste det absolutt INGENTING. Så det vil jeg altså ikke gjøre.

Men går det fint å ha den i i 10 min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke ha tatt sjansen på det iallefall, siden tiden som står angitt er tiden det tar før at alt håret er mettet av farge, så hvis du bruker kortere tid vil kanskje resultatet ble skjoldete og ujevnt, siden håret tar til seg farge ulikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke hatt fargen i kortere enn anbefalt.

I verste fall får du som Aylana sier, et ujevnt resultat. Fargen kan også bli feil (f.eks. grønnskjær).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En frisør forklarte meg at en alltid må ha fargen i den tilmålte tiden, da selve fargeprossesen går gjennom alle fargene i skalaen "på vei mot" den fargen som er ønskelig. Dette betyr derfor at dersom du tar fargen ut etter 10 min, kan du risikere oransje hår for eksempel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat
Kjøpte den et hakk lysere farge sist gang, men da viste det absolutt INGENTING. Så det vil jeg altså ikke gjøre.

Men går det fint å ha den i i 10 min?

igjen; det er de SISTE minuttene som er viktige når du farger håret, så sitt tiden ut. det står sikkert at du kan sitte 15-20 min eller noe (da sitter du 15min), eller at man kan kutte ned 5min om håret er farget fra før, da gjør du det. men følg bruksanvisningen!! det er en grunn til at den følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er et hakk lysere enn lys brun? altså jeg vil også ha lysebrunt hår, men jeg farget med lys brun og det ble mørk brun :( jeg finner bare mellomblond og sånt som er lysere og det har jeg prøvd før, og det er kjedelig farge uten brunt. dårlig opplegg at det ikke finnes en som faktisk er helt LYYYS brun :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark Blond er fargen før lys brunt.

men det er jo ikke brunt!! det er jo sånn jeg dessverre har naturlig :forvirret:

Latterlig at det eneste valget er mørk blond eller mørk brun. jeg farga lys brun hos frisøren en gang og det ble da lys brun det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...