Gå til innhold

ebay


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Jeg har vunnet en auksjon på en nydelig kjole på ebay :) men jeg får ikke noe svar fra selger når jeg sender mail til vedkommende. Dette gjør at jeg blir skeptisk for å overføre penger, for jeg er redd de ikke skal sende kjolen... Jeg har både sendt mail og en "request total amount"-melding uten noe respons :(

Endret av Lupi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette hadde gjort meg nervøs for å sende penger også. Som sagt sjekk feedbacken til personen.

Jeg har handla mye på ebay og selger har alltid svart meg på mail.

Har hatt 2 episoder hvor engang jeg ikke fikk skoene jeg hadde betalt for og en gang fikk jeg en fake veske som skulle være ekte.

Etter mye om og men fikk jeg pengene tilbake for veska, dette var 200 dollar. For skoene som bare kosta 30 dollar fikk jeg kun tilbake 5. Jeg meldte begge personene til ebay og paypal og de er begge to utestengt fra ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg kjøpte en ramones t-skjorte for en stund siden, men fikk aldri kontakt med selger. så det ble ikke noe handel for å si det sånn... Håper det ikke blir sånn denne gangen også. vil virkelig ha kjolen!

Jeg kjøpte forresten en badekåpe til hunden min på ebay som var beregna for "medium sized dogs, ex: dalmatians, english springer spaniels, golden retrievers and so on". den som var en større passet til rottweilere og dobermans. da jeg har en portugisisk vannhund som er litt mindre enn golden retriever bestilte jeg den i medium, men den var ALT for liten. og da mener jeg at jeg tror den hadde passa til en bichon frise og rundt der. jeg tror faktisk også at en størrelse større også hadde blitt for liten. utrolig teit... jeg klagde, og fikk tilbud om å sende den tilbake og få en større, men da hadde jo portoen blitt på mer enn selve badekåpa, så jeg bare lot det være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vunnet en auksjon på en nydelig kjole på ebay :) men jeg får ikke noe svar fra selger når jeg sender mail til vedkommende. Dette gjør at jeg blir skeptisk for å overføre penger, for jeg er redd de ikke skal sende kjolen... Jeg har både sendt mail og en "request total amount"-melding uten noe respons :(

Nå kan dette være rent tilfeldig. Ikke alle sitter ved pc'n 24 timer i døgnet, evt så kan selger være borte.

Nå har det imidlertid skjedd mer enn en gang at Ebays beskjedsystem roter, så jeg anbefaler å sende en mail direkte til selgers adresse(altså ikke gjennom Ebay) om du ikke allerede har gjort det. Også sjekk at spamfilteret ditt ikke har stukket av med en evt beskjed fra selger da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet på ebay uten problemer. En gang holdt jeg på å dumme meg skikkelig ut: vant auksjon på ei veske til noen få euro, mens portoen var 50-60 euro! Men det viste seg at denne selgeren hadde lurt mange, så jeg betalte ikke.

Endret av orakel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor lønner det seg alltid å spørre om portoen FØR du byr. Byr du, og vinner, er du forpliktet til å gjennomføre handelen. Noe annet blir det selvfølgelig om selgeren skriver en porto på auksjonen og kommer med en helt annen når du skal betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...