Gå til innhold

Barnet vårt blir mobbet i barnehagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

hva i alledager mener du skal gjøres med disse diagnosebarna? gjemme dem i kjellern?

Anonymkode: e6261...55c

Nå er det ikke meg du siterer, men hva tenker du selv? At de bare skal få dure på? De må følges opp skikkelig, og en del av atferden kan garantert reguleres ved at foreldrene kurses og blir gitt verktøyer som trengs for å møte barnet. Det må stilles krav også på hjemmebane.  Har jobbet med utallige slike barn, og har faktisk til gode å møte et ekstremt utagerende barn som kommer fra ett godt hjem. Sorry to say. Foreldrene må på banen og lære seg verktøy for hvordan møte barnet sitt. Og barnehage og skole må få ressurser til å følge barna bedre opp. Noen av disse barna hadde garanter profittert på å gå på egne tilpassede skoler, noe de dessverre ikke får fordi man er så opptatt av at alle skal behandles likt uansett hvor ulike vi faktisk er.  

Anonymkode: e9598...042

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå er det ikke meg du siterer, men hva tenker du selv? At de bare skal få dure på? De må følges opp skikkelig, og en del av atferden kan garantert reguleres ved at foreldrene kurses og blir gitt verktøyer som trengs for å møte barnet. Det må stilles krav også på hjemmebane.  Har jobbet med utallige slike barn, og har faktisk til gode å møte et ekstremt utagerende barn som kommer fra ett godt hjem. Sorry to say. Foreldrene må på banen og lære seg verktøy for hvordan møte barnet sitt. Og barnehage og skole må få ressurser til å følge barna bedre opp. Noen av disse barna hadde garanter profittert på å gå på egne tilpassede skoler, noe de dessverre ikke får fordi man er så opptatt av at alle skal behandles likt uansett hvor ulike vi faktisk er.  

Anonymkode: e9598...042

Du er bare dømmende og bør ikke jobbe med barn med ekstra behov med sånne holdninger.

Anonymkode: 3541f...3e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært vitne til slik atferd som du beskriver: at han kastet seg over og dyttet sønnen din i bakken så hadde jeg øvd meg på å heve stemmen og si jævlig strengt ifra til denne gutten at dette ikke er greit. Tilsnakk var helt vanlig før og barn lærte raskt at det de gjorde ikke var greit når voksne responderte.

Endret av katties
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen og jeg har bestemt oss, vi kommer ikke til å sende sønnen vår i den barnehagen noe mer. Han skal ut, i hvert fall nå som vi vet at de ikke evner å ta tak i ting. Det finnes heldigvis noen barnehager ikke så langt unna, både private og kommunale. Så det er sjanser for å få byttet. Vi håper inderlig at han får et mye bedre siste år i ny barnehage fra høsten. Pluss venner han forhåpentligvis kan få med seg videre på skolen.

I dag fikk vi snakket med noen andre foreldre, og ble tipset om et annet foreldrepar i nabolaget. De tok ut sitt barn pga. de samme utfordringene med den aktuelle avdelingen for noen år siden. Det er sjokkerende hvor lik behandling de fikk. Og det er tydeligvis enda 3 andre barn som de påstod byttet barnehage. Alle tilhørte samme avdeling som vår sønn. Det ble varslet videre i systemet den gang (samme avdeling, styrer og pedleder).

Med dette ønsker jeg ikke å svartmale hele barnehagen eller skylde på barn som mobber. Her er det noe riv ruskende galt med avdelingen, de ansatte på avdelingen og spesielt styreren. Jeg stusser sånn over hvorfor de dekker over alvorlige forhold og hvorfor styrer satt der taus under samtalen i går?? Hva tjener de egentlig på fornektelse, det er imot all logikk??
 

Vi tok denne avgjørelsen fordi vi ser på det som den beste løsningen i situasjonen vi befinner oss i. Og fordi vi har mistet absolutt all tillit til styreren. Barnehagen er ikke et godt sted for vårt barn i hvert fall. Vi har bestemt oss for å varsle videre opp i systemet..

Takk for gode tips alle sammen!

-TS

Anonymkode: 843b6...501

  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg er det beste for barnet ditt TS. Det tar tid å endre et system, og den tiden har ikke barnet ditt. Jeg ønsker dere lykke til med bytte. 🌸

Anonymkode: 693c4...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet tips ts, kontakt helsesykepleieren deres i kommunen. De har ofte et stort tverrfaglig nettverk og kjenner godt til barns rettigheter, de er jo praktisk talt barnets "advokat" i systemet slik sykepleier er pasientens "advokat". Kan være godt for dere alle å få litt støtte og medvind. Hun kan også støtte dere på slike møter med bunnsolid fagkunnskap på barns utvikling, psykososiale behov og helse, samt lovverk.

Anonymkode: 153b5...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.5.2024 den 23.01):

Det er jo ikke nødvendigvis mobbing når dette barnet bøller med de andre også. Det vil alltid være barn med utfordringer rundt omkring, det viktigste du kan gjøre er å lære ditt eget barn til å være trygg og sterk. Hvordan møter du ditt barn? Hva sier du når han forteller om vonde opplevelser og ikke vil i barnehagen? Har du prøvd å invitere til play dates med barnet og foreldrene utenom barnehagetid?

Anonymkode: 6057e...bdd

Play dates med barnet som plager barnet hennes? Mener du virkelig at hennes eget barn ikke skal være trygg hjemme engang men ta med seg det barnet som gjør hennes eget barn utrygg hjem?  Hvis en voksen plaget deg ville du tatt med vedkommende hjem på middag feks? Nei, tenkte meg vel det! Dette er mobbing på høyt nivå og barnehagen må ta tak i det! Barn har rett på en trygg og sikker hverdag i barnehagen! Er arbeidsmiljøet til barnet! 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/23/2024 at 11:01 PM, AnonymBruker said:

Det er jo ikke nødvendigvis mobbing når dette barnet bøller med de andre også. Det vil alltid være barn med utfordringer rundt omkring, det viktigste du kan gjøre er å lære ditt eget barn til å være trygg og sterk. Hvordan møter du ditt barn? Hva sier du når han forteller om vonde opplevelser og ikke vil i barnehagen? Har du prøvd å invitere til play dates med barnet og foreldrene utenom barnehagetid?

Anonymkode: 6057e...bdd

Så man mobber ikke så lenge man ikke bare trakkaserer en person? Takk, det skal jeg ta meg videre. Jeg skal begynne å trakkaserer alle på jobb, om lederen tar det opp med meg skal jeg si at det ikke er mobbing fordi jeg trakkaserer alle likt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/24/2024 at 6:56 AM, AnonymBruker said:

Helt utrolig hvordan ting har blitt... På .

Beklager beklager avsporingen, men jeg liker virkelig ikke denne utviklingen. 

Anonymkode: 531ab...f1d

Hvilke utvikling? Var det bedre før når lærere banket opp, lærere mobbet elever og en del av yrket var å møte full til undervisning? 

Jeg kan fortelle deg mange skrekkhistorier ifra den flotte tiden du savner. Både historier der barn forteller lærere om seksuelle overgrep, som blir ignorert. Historier der lærere utehenger en elev for klassen. Historier der lærere mobber elev fordi de ikke liker familien til eleven. Historier der lærere banker opp elever. Historier der elever blir voldtatt av lærere. 

 

Gi deg med "alt var bedre før" sutringen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...