Gå til innhold

Konfirmasjonsgave fra single/par


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I konfirmasjonen til min datter for to år siden fikk hun 3000 kr i gave fra alle mine søsken m/familier, alle er gift. Nå skal deres barn konfirmeres, og jeg føler på at jeg burde, og ønsker, å gi samme beløp. Men jeg er nå alenemor og strever økonomisk, så 2000 kr er mye mer overkommelig for meg å gi i gave. Er det greit, eller er det smålig=

Anonymkode: 83a03...588

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I konfirmasjonen til min datter for to år siden fikk hun 3000 kr i gave fra alle mine søsken m/familier, alle er gift. Nå skal deres barn konfirmeres, og jeg føler på at jeg burde, og ønsker, å gi samme beløp. Men jeg er nå alenemor og strever økonomisk, så 2000 kr er mye mer overkommelig for meg å gi i gave. Er det greit, eller er det smålig=

Anonymkode: 83a03...588

Ville gitt 1500. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke smålig, og 1500kr holder mer enn nok. Du er én, de er to.

Anonymkode: e766a...3b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker 1000-1500 kr er mer enn generøst nok. Du er alene, de var ikke de. 

Anonymkode: 75568...8ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.5.2024 den 0.02):

Jeg tenker 1000-1500 kr er mer enn generøst nok. Du er alene, de var ikke de. 

Anonymkode: 75568...8ab

Helt enig. Jeg synes det er leit at det har blitt slik at man må bekymre seg for om man er smålig når man gir gaver og utallige innlegg på KG om hvor gjerrig man er om man ikke gir flere tusen er virkelig helt unødvendige. Gi det du har lyst og økonomi til. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (8 timer siden):

Helt enig. Jeg synes det er leit at det har blitt slik at man må bekymre seg for om man er smålig når man gir gaver og utallige innlegg på KG om hvor gjerrig man er om man ikke gir flere tusen er virkelig helt unødvendige. Gi det du har lyst og økonomi til. :) 

Jeg ga en gave til 1100 kroner til en konfirmasjon jeg ikke kunne komme til på grunn av sykdom, og min søster hadde overhørt at gjester kommenterte på min gave at den så  billig ut😕

Anonymkode: ac935...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.5.2024 den 23.59):

Overhodet ikke smålig, og 1500kr holder mer enn nok. Du er én, de er to.

Anonymkode: e766a...3b4

Nå tenker jeg at man uansett skal gi etter evne, men hvis man skal sammenligne på denne måten, så bør man også tenke på at to stykker i et par har dobbelt så mange å kjøpe til (begges familier og begges venner), mange par pleier å gjøre det sånn at hver av de kjøpe til sine egne, som de gjorde før de ble par, og setter begges navn på kortene.

Anonymkode: 95e22...61a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ga en gave til 1100 kroner til en konfirmasjon jeg ikke kunne komme til på grunn av sykdom, og min søster hadde overhørt at gjester kommenterte på min gave at den så  billig ut😕

Anonymkode: ac935...198

Sånt synes jeg er helt unødvendig. Gaver er noe man skal være takknemlig for og skal gis av og mottas med glede. Å bruke ord som billig eller gjerrig i forbindelse med gaver er en stor uting, det samme er det å mene at par automatisk skal gi dyrere gaver enn single eller at folk med antall god inntekt eller store verdier bør gi dyrere gaver enn de med mer normal økonomi. Man ender opp med at gaver blir et ork og et statusjag. Hva skjedde med takknemlighet og giverglede?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...