Gå til innhold

Er det bekymringsverdig å være barnløs etter en alder av 30?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann i 30 årene, med et relativt bra utsende samt god og stabil jobb.

Jeg merker damer trekker seg ut når jeg nevner at jeg er barnløs, er det noe dere tenker er bekymringsverdig?

Anonymkode: 7a055...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer kanskje an på om de vil ha barn selv, og om du vil ha. Om du ikke vil hadde det vært pluss for meg (men jeg er for gammel for deg, 43), siden jeg ikke vil det selv. Jeg synes imidlertid det er rart de trekker seg hvis de vil ha, for da slipper de jo dine/mine-barn greia og kan starte fresh med deg. Og om de ikke vil ha er det jo også et pluss, for da slipper de.

Hvis du vil ha, men bruker uttrykket at du er "barnløs" kan det hende de tror du ikke vil ha, og dermed trekker seg, hvis de vil selv!

Anonymkode: 8b92a...df5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får kanskje inntrykk av at du er lute familie orientert? Mange damer på samme alder ser gjerne etter en partner for å stifte familie med.

Prøv å uttrykke deg på en annen måte. «Nei, jeg har ikke barn enda» :) 

Anonymkode: 10cd5...3ab

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg er en mann i 30 årene, med et relativt bra utsende samt god og stabil jobb.

Jeg merker damer trekker seg ut når jeg nevner at jeg er barnløs, er det noe dere tenker er bekymringsverdig?

Anonymkode: 7a055...03e

For min del (og om du var litt eldre og jeg var på leting); bare et pluss i boka og ingen dealbreaker. Men det er fordi jeg aldri har ønsket meg barn selv 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg er en mann i 30 årene, med et relativt bra utsende samt god og stabil jobb.

Jeg merker damer trekker seg ut når jeg nevner at jeg er barnløs, er det noe dere tenker er bekymringsverdig?

Anonymkode: 7a055...03e

Jeg tror ikke det skal være et problem å være barnløs. Min tante på 50 har ikke barn og hun lever virkelig livet, hun har en god jobb som hun bruker mye tid på,  hun har 2 hunder (på en måte barnet hennes), hun reiser verden rundt og lever livet til det fulleste. selvfølgelig skjønner jeg at det er kjipt å ikke ha stiftet en familie, men å ikke ha barn burde ikke stoppe deg i å være lykkelig, ha det gøy og prøve ut ting. og til damene, kanskje ikke snakk om barn så tidlig.. hehe.. kos deg med dem, bli kjent med dem, og når du vet ting kommer til å bli seriøst mellom dere, da kan du droppe bomben..

men igjen om du virkelig har lyst på barn så er det MANGE dyr og småbarn som trenger et hjem. har troa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som er usikker på om jeg vil ha barn er det best med barnløse menn, som enten er usikker eller sikkre på at de ikke ønsker. 

Om du ønsker barn kan det hende du må signalisere det bedre. 

Om du ikke ønsker barn, er partnermarkedet tynnere for det er jo ferre som søker en barnløs livstil. 

Om du er åpen for å være stefar for andres barn, selv om du ikke har lyst på egne, igjen, kanskje signaliser det mer? 

Anonymkode: b6bd8...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kumelk123 skrev (5 timer siden):

Jeg tror ikke det skal være et problem å være barnløs. Min tante på 50 har ikke barn og hun lever virkelig livet, hun har en god jobb som hun bruker mye tid på,  hun har 2 hunder (på en måte barnet hennes), hun reiser verden rundt og lever livet til det fulleste. selvfølgelig skjønner jeg at det er kjipt å ikke ha stiftet en familie, men å ikke ha barn burde ikke stoppe deg i å være lykkelig, ha det gøy og prøve ut ting. og til damene, kanskje ikke snakk om barn så tidlig.. hehe.. kos deg med dem, bli kjent med dem, og når du vet ting kommer til å bli seriøst mellom dere, da kan du droppe bomben..

men igjen om du virkelig har lyst på barn så er det MANGE dyr og småbarn som trenger et hjem. har troa!

Ikke om det er damer i 30 årene som ønsker barn, da bruker han jo tiden deres. Samme egentlig om det er yngre kvinner som ønsker, syns det er dumt å aktivt holde noen borte fra barnløshet sitt. Bortkastede følelser og tid. De trenger den tiden til å finne riktig mann for å få barn med, det er seriøse saker.

Anonymkode: b6bd8...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Oslo er det mer vanlig med barnløse menn på 30 enn motsatt så jeg hadde ikke ofret det en tanke

Anonymkode: a3363...05a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hadde det vært negativt om du hadde barn. Jeg er ikke interessert i å gå inn i et forhold med noen som har andre mennesker som alltid vil komme forran meg, og har null interesse av å være stemor eller forholde meg til en eks.

Du er jo ung enda, så lenge du er tydelig på hva du ønsker deg så er det jo et pluss at du ikke har barn. For de som ønsker partner å danne familie med er det jo et megapluss at du ikke allerede har barn. For de som ikke ønsker barn er det et megapluss at du ikke har barn (om du ikke ønsker barn selv naturligvis). Om du selv ønsker barn bør du kanskje være tydelig på at det er det du ser for deg, så de som også ønsker dette vet at du ikke er en som kaster bort tiden deres. Kvinner rundt 30 er jo stort sett på jakt etter noe seriøst, og for de som ønsker seg barn er det en viktig del av det. Som en over her sier, kanskje svare på spørsmål om du har barn med "nei, det har jeg ikke enda"

Anonymkode: 6f031...d3b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ha barn, så for meg er det et pluss - sett at du ikke ønsker barn med meg da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er en mann i 30 årene, med et relativt bra utsende samt god og stabil jobb.

Jeg merker damer trekker seg ut når jeg nevner at jeg er barnløs, er det noe dere tenker er bekymringsverdig?

Anonymkode: 7a055...03e

Er da helt vanlig... Hallo og skjønner ikke hvorfor de trekker seg bort. Om man ønsker barn selv ønsker jo de fleste noen som ikke har barn fra før... Trodde jeg iallefall.. 

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er en mann i 30 årene, med et relativt bra utsende samt god og stabil jobb.

Jeg merker damer trekker seg ut når jeg nevner at jeg er barnløs, er det noe dere tenker er bekymringsverdig?

Anonymkode: 7a055...03e

Hæ?

Jeg hverken ønsket meg eller hadde barn da jeg var 30, og en mann som allerede hadde avlet hadde fått meg til å løpe i motsatt retning. HELT uaktuelt å kaste bort livet på en mann som alltid vil ha noen andre som sin første prioritet (forskjellen når man har felles barn er at da er barnet begges første prioritet).

Anonymkode: aeb6f...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig noen som synes det er negativt? Kanskje med unntak av de som ikke ønsker barn og som er takknemlig for at partner har fått seg de hun/han vil ha, så slipper han/hun å styre med barneønske fra partner. Eller de som vil ha totalt fravær av barnelus. 

Anonymkode: 2d7ff...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som barnløs mann opplever jeg å bli avvist på grunn av det. De aller fleste damene har barn fra før, og vil ha en mann i samme situasjon, så da blir jeg vel værende singel.

Anonymkode: 9e82f...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var det en bonus, da jeg ikke ønsket å starte familie med en mann som allerede har en familie. 

Jeg traff min mann da han var 38 år. Jeg var 32. Vi var begge barnløse. Nå har vi skapt en perfekt familie sammen. 

Anonymkode: a1104...046

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det bare pluss, jeg ønsker meg ikke barn i det hele tatt. Dessverre har jeg fått inntrykk av at alle menn jeg møter plutselig vil ha barn, så nå gidder jeg ikke bruke tid på dating lenger.

Anonymkode: 5d092...adc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Som barnløs mann opplever jeg å bli avvist på grunn av det. De aller fleste damene har barn fra før, og vil ha en mann i samme situasjon, så da blir jeg vel værende singel.

Anonymkode: 9e82f...701

Nnnnei, de aller fleste 30 år gamle kvinner har ikke barn nei. Og de aller fleste med barn vil ikke ha en som også ha barn, jo flere kull jo flere problemer.

Anonymkode: aeb6f...91c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er en mann i 30 årene, med et relativt bra utsende samt god og stabil jobb.

Jeg merker damer trekker seg ut når jeg nevner at jeg er barnløs, er det noe dere tenker er bekymringsverdig?

Anonymkode: 7a055...03e

Sier du til dem at du ikke har barn og ikke vil ha eller bare at du er barnløs?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss, om du ikke vil ha 

Anonymkode: ff181...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nnnnei, de aller fleste 30 år gamle kvinner har ikke barn nei. Og de aller fleste med barn vil ikke ha en som også ha barn, jo flere kull jo flere problemer.

Anonymkode: aeb6f...91c

Det er steder i landet hvor mange har barn i 30 års alderen. Her jeg bor tror jeg det er veldig mange, det var det allerede i 20 årene. Å noen av de som ikke har av de jeg vokste opp med kan det hende bor andre steder i landet. Bor i mindre by. 

Anonymkode: b6bd8...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...