Gå til innhold

Hva gjør Amathea? Vil de ikke påvirke til å ikke ta abort uansett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg vil ta abort eller ikke, tenkte å ringe Amathea. Men hva gjør de egentlig? 
 

Vi har mulighet til å beholde, barnet vil få det fint men trangt da vi leier en 65 kvm leilighet med 2 soverom, med en liten hageflekk. Vil sannsynligvis kunne kjøpe hus om 2 år, har spart opp rundt 400 000 i egenkapital. Vi har allerede ett barn som fyller 2 i november. 
 

Det som får meg til å ville ta abort er det at vi ikke har en //sikker// plass å bo, i tillegg er yngste liten og jeg er redd han opplever det som vanskelig. Føler jeg svikter han ved å få ett barn til så tidlig. 

Anonymkode: 67e43...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer nok litt an på hvem du møter. Amathea het tidligere Alternativ til Abort, så det var jo tydelig hva som var agendaen den gang.

Men det kan nok være nyttig hjelp til å sortere tankene likevel? 

Det blir ikke en uvanlig aldersforskjell mellom dine to, det er mange som har kortere tid mellom også. Men jeg skjønner tanken :) Hva tenker mannen din da?

Anonymkode: 919d6...5f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i kontakt med dem tidligere. Opplevde overhode ikke at de pushet verken den ene eller andre veien. De er en rådgivningstjeneste - de lytter til deg, gir deg råd basert på det. De gir deg et varmt øre og snakke med, lufte tanker og følelser. 

De gir ikke direkte råd om abort eller ikke.. 

Anonymkode: fa7aa...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk to lange samtaler med ei veldig fin dame da jeg sto i en lignende situasjon. Følte IKKE presset på å ta abort, opplevde heller at hun fikk meg til å tenke nøye gjennom valget. Hun fikk meg til å lage et lite tankekart med fordeler og ulemper og positive vs. negative ting. Og sette ord på frykten/ redselen. Hva som lå til grunn og om det var noe jeg kunne håndtere med å tenke annerledes. Frykt? Redsel? Usikker? 

Jeg valgte å beholde, og det var nok litt takker være den samtalen hvor jeg fikk sortert litt tanker og følelser. Og det har gått så bra med oss, og jeg elsker at jeg tok det valget jeg tok 🤗

 

Men det var min opplevelse! Følte hun var 100% nøytral, men fikk meg til å tenke høyt og forsto og støttet uansett valg. Akkurat det jeg trengte! At hun var nøytral. 

Anonymkode: 00dda...08f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Vet ikke om jeg vil ta abort eller ikke, tenkte å ringe Amathea. Men hva gjør de egentlig? 
 

Vi har mulighet til å beholde, barnet vil få det fint men trangt da vi leier en 65 kvm leilighet med 2 soverom, med en liten hageflekk. Vil sannsynligvis kunne kjøpe hus om 2 år, har spart opp rundt 400 000 i egenkapital. Vi har allerede ett barn som fyller 2 i november. 
 

Det som får meg til å ville ta abort er det at vi ikke har en //sikker// plass å bo, i tillegg er yngste liten og jeg er redd han opplever det som vanskelig. Føler jeg svikter han ved å få ett barn til så tidlig. 

Anonymkode: 67e43...841

du har en stabil situasjon med partner, bolig og trygg økonomi så jeg ville valgt å beholde ❤️. Som enebarn skulle jeg ønske jeg hadde søsken! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sofie Maria said:

. Som enebarn skulle jeg ønske jeg hadde søsken! 

Som en som har søsken, skulle jeg ønske jeg var enebarn. 

Anonymkode: 3d0e6...62d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som en som har søsken, skulle jeg ønske jeg var enebarn. 

Anonymkode: 3d0e6...62d

hoff da 😟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som en som har søsken, skulle jeg ønske jeg var enebarn. 

Anonymkode: 3d0e6...62d

Hvor mange søsken har du og hvorfor skulle du ønske dette? 

 

Sofie Maria skrev (6 minutter siden):

du har en stabil situasjon med partner, bolig og trygg økonomi så jeg ville valgt å beholde ❤️. Som enebarn skulle jeg ønske jeg hadde søsken! 

Ja, jeg tenker det vil være gøy med søsken. Har selv vært enebarn og følte alltid meg alene, men så hører jeg om søsken som hater hverandre og det gir meg vondt. Barnet vi har er mer enn godt nok så vil ikke at det skal føle slik 😣 

Anonymkode: 67e43...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som en som har søsken, skulle jeg ønske jeg var enebarn. 

Anonymkode: 3d0e6...62d

Og som en som har 3 søsken, så ELSKER jeg det og ville absolutt ikke vært dem foruten! Har alltid noen å finne på ting med, reise på ferie med, barnevakt eller bare henge ut om man er utslitt. 

Anonymkode: 00dda...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (4 minutter siden):

du har en stabil situasjon med partner, bolig og trygg økonomi så jeg ville valgt å beholde ❤️. Som enebarn skulle jeg ønske jeg hadde søsken! 

Enig! Vi er i samme situasjon som deg ts, bortsett fra at jeg aldri vurderte abort. Storebror var to år da lillebror ble født, og vi bor også i en liten leilighet med to soverom og liten hageflekk. Lillebror er en måned gammel nå, og hittil har det gått kjempefint! Storebror er så stolt og viser så mye kjærlighet overfor babyen, og vi synes ikke det har blitt noe mindre plass her heller til tross for familieforøkelsen 😊 

Anonymkode: df37b...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor mange søsken har du og hvorfor skulle du ønske dette? 

 

Ja, jeg tenker det vil være gøy med søsken. Har selv vært enebarn og følte alltid meg alene, men så hører jeg om søsken som hater hverandre og det gir meg vondt. Barnet vi har er mer enn godt nok så vil ikke at det skal føle slik 😣 

Anonymkode: 67e43...841

Søsken som hater hverandre er heldigvis ikke spesielt vanlig :) De fleste har et greit forhold.

Anonymkode: df37b...ee7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde dem som veldig nøytral. Vi snakket oss gjennom fordeler og ulemper begge veier. Det var fint å bare snakke med noen. 

Jeg valgte å beholde 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Vet ikke om jeg vil ta abort eller ikke, tenkte å ringe Amathea. Men hva gjør de egentlig? 
 

Vi har mulighet til å beholde, barnet vil få det fint men trangt da vi leier en 65 kvm leilighet med 2 soverom, med en liten hageflekk. Vil sannsynligvis kunne kjøpe hus om 2 år, har spart opp rundt 400 000 i egenkapital. Vi har allerede ett barn som fyller 2 i november. 
 

Det som får meg til å ville ta abort er det at vi ikke har en //sikker// plass å bo, i tillegg er yngste liten og jeg er redd han opplever det som vanskelig. Føler jeg svikter han ved å få ett barn til så tidlig. 

Anonymkode: 67e43...841

Dere får mindre lån med to barn. 

Bortsett fra det, kjenner du nok på mye frykt som mange gjør. Det går nok bra. Men prøv å tenk rasjonelt over det, kan være fint å få noen å snakke med hvis du er usikker. 

Anonymkode: d51d4...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Og som en som har 3 søsken, så ELSKER jeg det og ville absolutt ikke vært dem foruten! Har alltid noen å finne på ting med, reise på ferie med, barnevakt eller bare henge ut om man er utslitt. 

Anonymkode: 00dda...08f

heldige deg❤️👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i en liknende situasjon, men vår leilighet var på bare 54 kvm 😁 Vi satte inn køyeseng på det ene rommet og ungene delte rom til vi flyttet, 5 år etter at nummer to kom. Det var null stress, så ikke la det at dere bor i leilighet være det som gjør at du tar abort - det er null stress.

Anonymkode: b3687...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...