Gå til innhold

Aldersforskjell, hva er greit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min bror på 36 har fått seg dame, hun fylte nylig 17 år. Hva tenker dere om det? Klarer ikke helt forholde meg til det så jeg finner på unnskyldninger hver gang han prøver samle oss med dem. Kan jo heller ikke fortsette slik, så vet ikke helt hva jeg kan gjøre «med det»? Jeg synes personlig det er over alle grenser.

Anonymkode: 0bfdc...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg hadde slitt litt selv når hun er så ung.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drøyt. Hun er jo ikke myndig engang…

Anonymkode: e9316...c7a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han er tilbakestående, så da er de kanskje på samme nivå?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt klart og tydelig ifra om at jeg ikke ønsket å omgås han, dersom han fortsatte å utnytte dette barnet. Saken stiller seg ikke annerledes dersom han har en funksjonshemming som gir lavere funksjonsnivå, da får han ev. finne en voksen partner med tilsvarende funksjonsnivå. Voksne mennesker er ikke i forhold med barn.

Hva som er en ok aldersforskjell avhenger av alder på den eldste, modningsnivå, erfaringer etc. Har den yngste studert, bodd for seg selv en stund, ev. fått barn eller gjort andre ting som krever tidlig modning, så ville jeg vært ok med en alder ned til rundt 23. Da ville den yngste i mange tilfeller ha fullført en mastergrad, og kan være på samme eller et høyere intellektuelt nivå enn den eldste. 

Anonymkode: 59655...a91

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da han var 17 år, var hun ikke en gang født 😳

Hadde min bror gjort noe slikt, hadde jeg lurt på hva som var feil hos han! 

Anonymkode: 72938...e68

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde sagt ifra at jeg finner det helt forkastelig at han utnytter barn på denne måten og at jeg er skuffet over han. 

Det viktigste her er vel å vise ovenfor 17 åringen at det ikke er henne det er noe galt med, men heller denne ekle egoistiske fyren. 

Jo eldre man er jo mindre betyr aldersforskjellen. Synes likevel det ikke er greit med større aldersforskjell før man begynner å nærme seg 23-25, dette på grunn av at man har mindre erfaring og er mer sårbar som ung.

Dette vet jo alle vi som er 30+ og alle som utnytter og ikke bryr seg om det er noen egoistiske rasshøl. Uavhengig om man er mann eller kvinne. 

Anonymkode: 030c2...3d7

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri snakket med han igjen, tror jeg. ÆSJ

Anonymkode: 26d92...dda

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Min bror på 36 har fått seg dame, hun fylte nylig 17 år. Hva tenker dere om det? Klarer ikke helt forholde meg til det så jeg finner på unnskyldninger hver gang han prøver samle oss med dem. Kan jo heller ikke fortsette slik, så vet ikke helt hva jeg kan gjøre «med det»? Jeg synes personlig det er over alle grenser.

Anonymkode: 0bfdc...acf

Spesielt at en på 36 vil være sammen med en som er 17. er bare ekkelt spørr du meg. Han får seg sikkert ingen på sin egen alder

Anonymkode: 24c0b...b2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde virkelig ikke synes noe om det, og dette hadde jeg som hans søster fortalt han. Helt forkastelig å være sammen med ei jente som enda ikke er blitt myndig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok sagt ifra at det er rart når kjæresten ikke en gang er myndig... Hun kan ikke kjøpe øl på butikken. Men om vi skal ta gjenomsnittspersonen på hans alder, har man gjerne barn, hus, båt, bil, og kanskje flere barn på vei.

Altså aldersforskjell er jeg ikke så opptatt av. Så lenge ALLE PARTER ER VOKSENE OG MYNDIGE, og at man er på samme bølgelengde i livet. så kjør på. 

Anonymkode: 0838b...61b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen normale oppegående menn på 36, blir sammen med en tenåringsjente. Jeg tenker at det må være noe galt med broren din. På den ene eller den andre måten..

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Loff77 said:

At han er tilbakestående, så da er de kanskje på samme nivå?

Så 17-åringe jenter er tilbakestående? For en idiot kommentar. 

6 hours ago, Hannah80 said:

Ingen normale oppegående menn på 36, blir sammen med en tenåringsjente. Jeg tenker at det må være noe galt med broren din. På den ene eller den andre måten..

Normale oppegående menn med sosial kapital, status og over snittet godt utseende kan godt ha sex med en tenåringsjente. Det er helt innafor, og også å foretrekke om hun er digg. Men å bli sammen med er litt i overkant. 

Anonymkode: 77200...5bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at dette er en trolletråd.

 

Anonymkode: 48c0f...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Min bror på 36 har fått seg dame, hun fylte nylig 17 år. Hva tenker dere om det? Klarer ikke helt forholde meg til det så jeg finner på unnskyldninger hver gang han prøver samle oss med dem. Kan jo heller ikke fortsette slik, så vet ikke helt hva jeg kan gjøre «med det»? Jeg synes personlig det er over alle grenser.

Anonymkode: 0bfdc...acf

Ringt barnevernet. Og tatt en skikkelig alvorsprat med min bror! Hva i huleste helvete???

Anonymkode: 62d72...7a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om et annet tilfelle, med samme aldersforskjell. De er nå gift, fått barn og har vært sammen i snart 18 år. Hadde mine tanker når dette kom frem, men begge to er helt normale mennesker.

Anonymkode: 5110e...82d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker, for meg selv personlig, at 12-14 år opp eller ned i aldersforskjell er absolutt maks. Og da mener jeg ikke uansett min egen alder heller. Vedkommende må være over 20 om jeg er 30+. 

Bikker man 15 år + i aldersforskjell så kan man potensielt være "forelder til/ barnet til" = turnoff for min del.

Anonymkode: 1a522...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal en godt voksen mann bli sammen med en tenåring som hverken er gammel nok til å drikke eller stemme, som går (senest) første året på VGS? 

Mange andre spørsmål dukker også opp som får meg til å lure: 
- Hva har de til felles?
- Hvordan møttes de? 
- Hva mener foreldrene til dette barnet?
- Hvorfor klarer ikke han finne noen på sin egen alder? 

Den seksuelle lavalderen er vel der så tenåringer har lov til å eksprimentere med andre jevnaldrende, ikke for å bli groomet av en eldre mann. Opplevde det selv da jeg var 16, og var ikke moden nok til å innse situasjonen for hva den egentlig var, før jeg ble noen år eldre. Jeg kjenner også flere i lignende situasjon. Derfor står jeg sterkt fast på at barn og voksne skal ikke være i noe forhold sammen (og at vi bør innføre en Romeo og Juliet-lov for barn mellom 16-18 år, men det er vel en annen sak). Det å være tiltrukket til personer som ikke er ferdig utviklet, er veldig bekymrende. 
Alderen utgjør en maktforskjell, så maktbalansen blir veldig ujevn. Personer i den alderen er ekstra sårbare og påvirkelige/reseptive. Det er ikke sunt for den yngre parten som kanskje ikke er moden nok til å innse at de blir manipulert og brukt.

Endret av AnonymBrukerNeida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jerry Seinfeld holdt vel på med ei 16-åring når han var 38 så hvorfor ikke?......🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting imot stor aldersforskjell, men da må begge være voksne mennesker.

En kar på 36 som finner seg en tenåring som nettopp har begynt på videregående, han må mangle gangsyn.

 

Anonymkode: eb3e1...cde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...