Gå til innhold

Hvorfor bruker jeg kvinnehjernen så mye


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dater en flott fyr, han er så snill med meg og takler så bra at jeg er en overtenker.

i dag fikk jeg melding fra han at han har en dårlig dag og er lei seg, jeg svarer at jeg er her om han vil snakke, jeg vet hvorfor han har en dårlig dag. Han sier han ikke føler for å snakke 

på slutten av dagen sier han beklager at jeg er så en dårlig partner i dag men at han elsker meg og han ønsker meg en god natt. 
blir så lei meg, jeg ønsker å være der, men han vil gå gjennom det alene, har klart å la han være i dag, skal jeg fortsette i morgen?

Anonymkode: 944e5...f20

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når min mann ikke har det bra, pleide jeg å sende ham bilder. Da får jeg vist at jeg tenker på ham, uten at vi må "snakke".

Anonymkode: 2a5e3...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg ville gjort det samme som du, si at jeg er her om du vil snakke, men så latt han være. Går jo an å sende noe som sier litt at du tenker på han, da.

Noen trekker seg bare litt tilbake når de ikke har det så bra, eller skal ordne alt selv, kanskje nettopp fordi de vil være en god partner. Han vil være på sitt beste når han er med deg.

Nå er jeg sykt lite fan av kvinnehjerne og mannehjerne og den slags begreper, men det er nok en større tendens til at kvinner søker ut til flokken for hjelp og støtte, imens menn isolerer seg. Om to sånne motsetninger treffes, så er det sårt og vanskelig å forstå for den som selv hadde søkt en klem og en prat i en sånn situasjon, og som veldig gjerne vil hjelpe, at den andre søker bort. Men du hjelper han ved å gi ham rom her, og å være der når han er klar igjen. 

Synes jo han er en god partner som sier fra om akkurat dette og sier god natt etc. Noen fordufter jo bare omtrent, går helt under jorden uten å vise omtanke for at det sitter en annen igjen som et spørsmålstegn. 

Og du skal selvsagt ikke gå helt på akkord med deg selv og bare sette hans behov først..

Anonymkode: 5e047...025

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er min også. Ofte når han har hatt en tøff dag trenger han å bare være i det for seg selv og sortere tanker og følelser. Jeg har bare lent meg tilbake og gitt han rom.

Når vi da møtes prater vi sammen om det. Da har han fått tid til å reflektere og finne ut mye om hva han føler og tenker.

Nå skjer det sjeldent og mye fordi samtalene vi har hatt i etterkant av slike perioder har gjort at han sjeldent kjenner på de følelsene lenger💕 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...