Gå til innhold

Jeg synes dette er i overkant av hva en kan ønske seg på en hjelpegruppe.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kanskje de deler på klærne?’mange gjør det

Anonymkode: a7ebe...48f

Det var før jul, så hun hadde ikke gitt gaven til datteren enda engang.

Anonymkode: fde45...65b

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De inviterer jo som regel alle jentene i klassen i den alderen der, så da er deg dine nevøer som er utenfor normen.

Tipper de barna der er utenfor på så mye, så at mor ønsker at de skal være en av «gjengen» når det kommer til bursdagsselskapet (med tanke på ønsket farge på asjetter etc). 
Tenker du at barn som er fattige bare skal ta til takke med det de får, at de ikke skal få være som andre barn og ga ønske med tanke på farge? Skal de bare bli glade uansett? 
Det er barn det er snakk om! 
 

Kanskje mor gjør alt hun kan for å glatte over dårlig råd? Og derfor vil lage et fint selskap for jenta? 
 

Stopper aldri å bli overrasket over slike folk som deg TS. Bare skroll forbi, eller meld deg ut. Tipper du uansett ikke hjelper særlig til.

Anonymkode: 894d6...7c8

Selv med dårlig råd så klarte jeg faktisk helt fint å arrangere bursdager for henne hjemme med mat og kaker uten å tigge. For det går da fint an å ha det hjemme og bruke de fatene en har. Jeg hadde ikke så dyre gaveønsker som dyrt supporterutstyr og telefon. Det koster flere tusen.

Anonymkode: 6a798...734

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høye forventinger skal du få her. Fra lokal Facebook gruppe, ikke hjelpegruppe, men vanlig gruppe for et boligfelt:

"Hei min kjære nabo. Jeg trenger tusenfrydbilletter og Bø sommerland billetter (dag 2 billetter) 8-9 stk hvis noen har eller kan kjøpe til meg. Kjempe stor takk og god sommer."

Noen har kommentert at det kjøper han lett selv på nett, men det har han ikke svart på 😂

Anonymkode: c45c2...d00

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Selv med dårlig råd så klarte jeg faktisk helt fint å arrangere bursdager for henne hjemme med mat og kaker uten å tigge. For det går da fint an å ha det hjemme og bruke de fatene en har. Jeg hadde ikke så dyre gaveønsker som dyrt supporterutstyr og telefon. Det koster flere tusen.

Anonymkode: 6a798...734

Så fint for deg at du klarte det 😊

Anonymkode: 894d6...7c8

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

På en lokal hjelpegruppe her i byen på facebook synes jeg at det moren ønsker hjelp med,er helt i overkant. Å be om å få hjelp til alt en trenger i en bursdag med 15 barn alt fra pynt, mat,

Mamma til 2 trenger hjelp til bursdag.

Jentebursdag, 15 stk

Hjelp til: papptallerkener, kopper, servietter, sugerør (hun ønsker at det skal være lilla/rosa av sånt) pynt(ballonger)

Brus

Pølse og brød,

Sjokoladekake

Gelé

Pinneis

Gave: ønsker supporter klær osv (MFK)

Klær, løsenegler barnsminke, kjole, øredobber, slengbukser å kosebukse og genser sett, ankelsokker, telefon, fotball

Smykke (med hest) og ett BFf armbånd og smykke

Mor er alene med 2 barn ,datter på 10 år og gutt på 8.

Anonymkode: 6a798...734

Om du aldri så mye mener det er for mye, så finnes det ingen regel eller lov som sier man ikke har lov til å spørre om å få all den hjelpen.. 

At du gidder å irritere deg over det, sier vel mer om deg enn hun som spør om hjelp.. Skaff deg en hobby utenom å dømme andre uten å vite historien bak eller generelt sett.. 

Anonymkode: 89abe...525

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papptallerker... virkelig...

Anonymkode: 187f7...178

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser dette her jeg bor også. Det ble de samme som går igjen og tigget og tigget. Ble en hvilepute for enkelte, der de ikke trengte å prioritere annerledes egentlig fordi noen reddet dem på ny og på ny. Er helt for å hjelpe dem som ikke har mulighet selv, men å gi vekk mine hardt tjente penger i en dårlig betalt jobb for at de kan slappe av og få alt servert er jeg sterkt imot. Bor på et mindre sted og vi ser jo personene gå rundt og bruke penger på tull, aldri noe som gagner barna.

Anonymkode: 7bb6f...1be

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting galt i å spørre. Vi har et lass med div partyutstyr (papptallerkner etc) stående etter en sammenkomst, om noen hadde spurt i min lokalgruppe hadde jeg tilbydd det vi har, ingen vits i at det står og støver på loftet heller når andre kan bruke det.

Tenker nesten heller det er viktig at vi spør og deler mer. Forbruket må ned, og da er det ikke vits i at jeg kaster 20 papptallerkner andre kan bruke.

Anonymkode: df5f5...730

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg ga opp hjelpegrupper rundt juletider. Folk skrev at de hadde fått hjelp til julaften men hva med romjulen og når de hadde fått hjelp til romjulen så var det de samme som ville ha hjelp til nyttårsaften og så måtte de jo ha mat fram til trygda kom i januar. Dyre ønsker på ungene for de ville ha det alle andre fikk til jul. Jeg vippset til et par familier og begge sendte meg private neldinger og vipskrav om ditt og datt så heretter gir jeg til hjelpeorganisasjoner.

Anonymkode: 32d2f...d09

Flertallet av de jeg kjenner som har gitt, har faktisk opplevd det samme som deg. Mas og guilting etterpå, på grensen til trakassering, ordentlig ufint. 

Anonymkode: 1ef2d...5bd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.5.2024 den 11.11):

Flertallet av de jeg kjenner som har gitt, har faktisk opplevd det samme som deg. Mas og guilting etterpå, på grensen til trakassering, ordentlig ufint. 

Anonymkode: 1ef2d...5bd

Jeg fikk meldinger av typen: Thea 8 år (fiktivt navn) vil så gjerne på Leos lekeland og kino i romjulen så hun også har noe å fortelle når ferien er over. Det er så flaut for henne og bare ha vært hjemme. Kan du være så snill og vippse oss så hun også kan fortelle om en fantastisk juleferie.

Jeg starte nei

Svaret tilbake var med bilde av gråtende jente og var noe a la Thea ble så lei seg og skuffet da jeg måtte fortelle henne at det ikke ble noe lekeland og kino. Hun gledet seg sånn og bla bla bla dårlig menneske og bla bla skuffer og sårer barn.

 

Jeg gadd ikke å svare men vedkommende ble kjapt blokkert. 

Anonymkode: 32d2f...d09

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en kan ikke sitte og forvente at folk på en hjelpegruppe sponser supporterutstyr som hun nok ønsker er nytt,når det koster flere hundre kroner og over tusen.

Anonymkode: 6a798...734

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men en kan ikke sitte og forvente at folk på en hjelpegruppe sponser supporterutstyr som hun nok ønsker er nytt,når det koster flere hundre kroner og over tusen.

Anonymkode: 6a798...734

De fortrenger jo ingen ting, men barnet ønsker seg. Du kjøper jo uansett ikke noe, så du kan jo bare scrolle videre. 
 

og jeg har kjøpt dyre gaver jeg til flere slike «hjelpegrupper», gjør meg ingen ting. 

Anonymkode: 894d6...7c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Men en kan ikke sitte og forvente at folk på en hjelpegruppe sponser supporterutstyr som hun nok ønsker er nytt,når det koster flere hundre kroner og over tusen.

Anonymkode: 6a798...734

Barnet ønsker seg på lik linje med andre, ingen forventer 

Anonymkode: a7ebe...48f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.5.2024 den 9.24):

Selv med dårlig råd så klarte jeg faktisk helt fint å arrangere bursdager for henne hjemme med mat og kaker uten å tigge. For det går da fint an å ha det hjemme og bruke de fatene en har. Jeg hadde ikke så dyre gaveønsker som dyrt supporterutstyr og telefon. Det koster flere tusen.

Anonymkode: 6a798...734

Jeg er selv syk alenemor bosatt i Oslo, så veit hvordan det er å være fattig, men vi greier oss, også til bursdag og jul. Jeg bruker heldigvis billige medisiner. Andre jeg kjenner må ut med flere tusen fra egen lomme hver måned til medisiner og behandling som ikke går på frikortet. Slike utgifter er det ikke bare å kutte i og er en årsak til at noen har mindre å rutte med enn andre. 

Anonymkode: dceb9...9be

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å spørre om hjelp til en «enkel» barnebursdag synes ikke jrg er over streken. Det går direkte til barna, og det så ut som de ønsket seg hjelp til å dekke en relativ billig bursdag. 
Selv reagerer jeg mer på noen som hadde to små barn (typ 1 og 3 år) som ønsket seg penger til å reise bort i sommerferien. De bodde på Sørlandet og hadde gratis adgang til Dyreparken, og hadde også fått tilbud om å låne hytte- men de ønsket å reise lenger vekk- helst til syden for «barnas skyld».

 

Anonymkode: 87f72...d29

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes TIGGING og slike hjelpegrupper er en uting uansett. Vi har NAV  i Norge og har en så dårlig råd så får man hjelp. Mange tigger om hjelp og så både røyker og dukker de og har en bra livsstil som de ikke vil ofre. Mange pi disse gruppene er også svindlere som bare skal "låne" penger frem til lønn / trygd, men ingenting kommer. Mange naive som blir lurt i slike grupper. Sjekk ut disse svindler FB gruppene så ser en hvor kyniske folk er og lurer folk ved å be om hjelp. Det er statens oppgave og hjelpe de som har dårlig råd

Anonymkode: b965e...531

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 24.5.2024 den 18.27):

Jeg fikk meldinger av typen: Thea 8 år (fiktivt navn) vil så gjerne på Leos lekeland og kino i romjulen så hun også har noe å fortelle når ferien er over. Det er så flaut for henne og bare ha vært hjemme. Kan du være så snill og vippse oss så hun også kan fortelle om en fantastisk juleferie.

Jeg starte nei

Svaret tilbake var med bilde av gråtende jente og var noe a la Thea ble så lei seg og skuffet da jeg måtte fortelle henne at det ikke ble noe lekeland og kino. Hun gledet seg sånn og bla bla bla dårlig menneske og bla bla skuffer og sårer barn.

 

Jeg gadd ikke å svare men vedkommende ble kjapt blokkert. 

Anonymkode: 32d2f...d09

Noen foreldre er altså så utrolig lite oppegående at det skulle ikke vært lov… var dette på Finn? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Synes TIGGING og slike hjelpegrupper er en uting uansett. Vi har NAV  i Norge og har en så dårlig råd så får man hjelp. Mange tigger om hjelp og så både røyker og dukker de og har en bra livsstil som de ikke vil ofre. Mange pi disse gruppene er også svindlere som bare skal "låne" penger frem til lønn / trygd, men ingenting kommer. Mange naive som blir lurt i slike grupper. Sjekk ut disse svindler FB gruppene så ser en hvor kyniske folk er og lurer folk ved å be om hjelp. Det er statens oppgave og hjelpe de som har dårlig råd

Anonymkode: b965e...531

Du er naiv du om tenker man bare får hjelp av nav.

Anonymkode: a7ebe...48f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er selv syk alenemor bosatt i Oslo, så veit hvordan det er å være fattig, men vi greier oss, også til bursdag og jul. Jeg bruker heldigvis billige medisiner. Andre jeg kjenner må ut med flere tusen fra egen lomme hver måned til medisiner og behandling som ikke går på frikortet. Slike utgifter er det ikke bare å kutte i og er en årsak til at noen har mindre å rutte med enn andre. 

Anonymkode: dceb9...9be

Hva vet du om mitt liv. Dårlig helse her også ,men det kunne ikke falle meg inn å tigge på en hjelpegruppe uansett.

Anonymkode: 6a798...734

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 23.08):

Er det sånn at absolutt alle barn på den alderen har bursdager med over 15 stk? Jeg har selv et par nevøer på den alderen og ingen av de har hatt svære barneselskap. Kun familie eller kanskje noen kompiser. Jeg tenker at når økonomien er så dårlig så må det være mulig å prioritere viktigere ting enn store barneselskap. 

Anonymkode: 693b7...dd7

Det er veldig standard å be alle av ett kjønn i en klasse. Noen klasser har få av et kjønn, noen mange. 15 er helt vanlig vil jeg tro. 

Anonymkode: c64ef...b1f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...