Gå til innhold

Usikker på datingmarkedet 55+


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvilken aldersgruppe TS ser for seg, men jeg går ut ifra at han i hovedsak er på jakt etter en dame på samme alder?

Jeg har noen venninner i ca den aldersgruppen som er på datingmarkedet nå, og det som oftest setter en stopper for match er at mennene gjerne vil ha en søt, underdanig sykepleiertype. Mine venninner er høyt utdannet, har gode jobber med tilsvarende lønninger. De trenger ikke en mann til å fikse ting. Og av en eller annen grunn blir mennene veldig avskrekket av dette. 

Når det gjelder tinder, så er ikke det så vanskelig. Styr unna bilder i bar overkropp, doselfies, bilder på fjell (spesielt med raske briller), bilder av ting de har drept og bilder med barn (barn har ingenting på Tinder å gjøre). Videre styr unna all snakk om sex til du har blitt kjent med daten. TS er sikkert kjempestolt av sin store tiss, men det er altså skikkelig turn off for de aller fleste kvinner å høre om det. La det heller være en hyggelig overraskelse hvis dere kommer så langt som til sengen.

Anonymkode: 9a1c5...7d4

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet ikke hvilken aldersgruppe TS ser for seg, men jeg går ut ifra at han i hovedsak er på jakt etter en dame på samme alder?

Naturligvis. 50-årene virker naturlig, i en relativt tilsvarende livssituasjon. Og så har selvsagt jeg også preferanser og røde flagg knyttet til samfunnssyn, interesser, kulturelle ballast, bakgrunn, stil og utseende. Og seksualitet. En kvinne som misliker pene skjorter, som ikke stiller krav til sin partners midje, utdannelse og karriere, og som ikke liker og forventer et aktivt seksualliv, er heller ikke en riktig partner for meg.

Anonymkode: b8252...68c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Mitt inntrykk er at datingmarkedet er dødt for dem som tipper 55+. Jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Ute av trening og usikker på egen attraktivitet.

Mann, 57.

På plussiden: Slank, trent, høy. Friluftsglad, kulturelt interessert, reiseglad og utdannet. Høy lønn, flat mage og stor pikk (jada, men det er sant). Og ingen av de typiske "røde flaggene" det snakkes om. Ryddig økonomi, hus, bra jobb, tre voksne barn, ingen eks jeg ikke er ferdig med. Stryker skjorte og bruker blazer på jobb. 

På minussiden: Har passert 57 år. Har mistet håret, men har kjørt maskin på hodet siden jeg var 38. En bitteliten talefeil, som jeg selv sluttet å være plaget av for flere tiår siden  - men den er der. Introvert, litt reservert sosialt, må føle meg kjent og trygg for å legge vekk usikkerhet. Hvis jeg ikke tar initiativet til neste date kan det være fordi jeg ikke tør, mer enn at jeg ikke vil. Er litt avhengig av veldig god match med én gang, eller at daten er proaktiv. Trygghetssøkende, behov for tillit og bekreftelse. Liker sex, men har hele livet kommet litt for fort, spesielt med nye partnere. Og jeg vil treffe noen mer enn én gang før jeg ligger med dem. One night stands er alltid dårlig sex.

Jeg leser det jeg har skrevet og ser at det er åpenbare plusser her. Men minusene hemmer, og dekker for plussene. Og når alderen reduserer datingarenaen, blir det vanskelig.

Tinder? Jeg klarer ikke å skjønne at det er noe for meg.

Hvor ellers? Aner ikke.

På byen? Hvor skulle jeg gått? Henge i en hotellbar? Dårlig stil, ikke meg. Faktisk det verste stedet med mine plusser og minuser.

Anonymkode: b8252...68c

Hvis du leter etter kvinner på egen alder, burde du ha en bra mulighet. Siden du er såpass oppe i åra, er du kommet i en alderskategori der det faktisk er kvinneoverskudd. Tinder blir litt latterlig for en mann på din alder, men du kan jo oppsøke en eller annen hobby-arena der det finnes kvinner på 55+.

Anonymkode: 1599e...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du leter etter kvinner på egen alder, burde du ha en bra mulighet. Siden du er såpass oppe i åra, er du kommet i en alderskategori der det faktisk er kvinneoverskudd. Tinder blir litt latterlig for en mann på din alder, men du kan jo oppsøke en eller annen hobby-arena der det finnes kvinner på 55+.

Anonymkode: 1599e...8e5

Nei, det er mange menn på den alderen som er på Tinder. 

Anonymkode: 92e27...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNT tur i nærområdet. Stort kvinneoverskudd.

Anonymkode: c5a88...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Mine venninner er høyt utdannet, har gode jobber med tilsvarende lønninger. De trenger ikke en mann til å fikse ting. Og av en eller annen grunn blir mennene veldig avskrekket av dette. 

Anonymkode: 9a1c5...7d4

At venninnene dine matcher med menn som blir avskrekket, forteller meg at venninne dine matcher seg opp med feil menn. Tips dem om det. 

Vi må slutte å tro at menn bare vil ha yngre damer og ikke damer som er suksessfulle. For det er ikke realiteten. De fleste menn vil ha en dame på sin egen alder, og digger damer som har lykkes med noe i livet og som har det bra med seg selv. Problemet er at venninnene dine ikke ser to ganger på en slik mann. Mulig han ikke ser kjekk nok ut. Mulig han ikke har bra nok yrke. Mulig han ikke har høy nok status. Mulig han ikke er sleip nok i det å vekke interessen hennes og få henne til å ville "vinne" han over. 

Slike single - altså dine venninner og mennene som vil ha yngre, er single som ikke er ute etter en seriøs relasjon men bekreftelse.  

De som er ute etter en seriøs og fin relasjon vektlegger relasjonen som skal skapes og er åpne for å bli kjent med alle typer mennesker for å se om de innehar det de ser etter og kan skape de rette følelsene i relasjonen. 

Anonymkode: 096f5...12d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvis du leter etter kvinner på egen alder, burde du ha en bra mulighet. Siden du er såpass oppe i åra, er du kommet i en alderskategori der det faktisk er kvinneoverskudd. Tinder blir litt latterlig for en mann på din alder, men du kan jo oppsøke en eller annen hobby-arena der det finnes kvinner på 55+.

Anonymkode: 1599e...8e5

Hvis han er kjekk er jo Tinder himmelen med så mange damer å velge mellom. Men du tenker på vanlige menn, som Kåre og Thomas som kjører buss eller er annleggarbeider? Got it. 

Anonymkode: 096f5...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Bla bla bla. Hva tilsier at ts ikke skulle være i den kategorien, og hvor fant du middelaldrende kvinners sveipestatistikk?

Anonymkode: fd5c0...f7c

Var en datingekspert som hadde et webinar om det en gang.  Damer på 50 år er da ikke middelaldrende. Du må lære deg å takle at folk ikke er enig med deg uten å forsure verden. 

Anonymkode: 096f5...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

DNT tur i nærområdet. Stort kvinneoverskudd.

Anonymkode: c5a88...ee7

Tenker det er her vi skal spørre TS om hva slags type kvinne han er ute etter. 

Anonymkode: 096f5...12d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var en datingekspert som hadde et webinar om det en gang.  Damer på 50 år er da ikke middelaldrende. Du må lære deg å takle at folk ikke er enig med deg uten å forsure verden. 

Anonymkode: 096f5...12d

Et webinar en gang? Ja da så. 

Hvis ikke 50 er middelaldrende, så lurer jeg virkelig? Jeg sa ikke "gammel".

Anonymkode: fd5c0...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor pikk? Når man er 57, spiller det ingen rolle. Man kan knapt få den opp. 

Anonymkode: 470b4...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var en datingekspert som hadde et webinar om det en gang.  Damer på 50 år er da ikke middelaldrende. Du må lære deg å takle at folk ikke er enig med deg uten å forsure verden. 

Anonymkode: 096f5...12d

Folk på 40-45 er allerede middelaldrende. Eller har du tenkt å leve til 115-120 år? 

Anonymkode: 470b4...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Et webinar en gang? Ja da så. 

Hvis ikke 50 er middelaldrende, så lurer jeg virkelig? Jeg sa ikke "gammel".

Anonymkode: fd5c0...f7c

Tidligere var man "Middelaldrende når man var 40-60 år. Men siden man holder seg ung lengre nå har det forskjøvet seg ca 10 år, altså 50-70. Men ja, i 50-årene regnes man som middelaldrende.

Anonymkode: ebfe6...4c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barn: 0-16 år

Ungdom: 13-19 år

Ung voksen: 18-29 år

Voksen: 25-47 år

Middelaldrende: 48-59 år

Godt voksen: 60-69 år

Eldre: 70-79 år

Gammel: 80 år ->

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Stor pikk? Når man er 57, spiller det ingen rolle. Man kan knapt få den opp. 

Anonymkode: 470b4...c81

Det er jo leit for deg, men det er ikke min erfaring.

Anonymkode: c5a88...ee7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Et webinar en gang? Ja da så. 

Hvis ikke 50 er middelaldrende, så lurer jeg virkelig? Jeg sa ikke "gammel".

Anonymkode: fd5c0...f7c

Jeg tenker at 50 år er folk i sin beste alder. Spør kvinner du kjenner hvordan de sveiper, så skal du se at det hun sa stemmer veldig godt. Jeg gjorde det samme selv når jeg var singel. 

Anonymkode: 096f5...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kvinnguiden. Stede hvor det viktigste er å ha rett på uvesentlige detaljer. 

Anonymkode: 096f5...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

At venninnene dine matcher med menn som blir avskrekket, forteller meg at venninne dine matcher seg opp med feil menn. Tips dem om det. 

Vi må slutte å tro at menn bare vil ha yngre damer og ikke damer som er suksessfulle. For det er ikke realiteten. De fleste menn vil ha en dame på sin egen alder, og digger damer som har lykkes med noe i livet og som har det bra med seg selv. Problemet er at venninnene dine ikke ser to ganger på en slik mann. Mulig han ikke ser kjekk nok ut. Mulig han ikke har bra nok yrke. Mulig han ikke har høy nok status. Mulig han ikke er sleip nok i det å vekke interessen hennes og få henne til å ville "vinne" han over. 

Slike single - altså dine venninner og mennene som vil ha yngre, er single som ikke er ute etter en seriøs relasjon men bekreftelse.  

De som er ute etter en seriøs og fin relasjon vektlegger relasjonen som skal skapes og er åpne for å bli kjent med alle typer mennesker for å se om de innehar det de ser etter og kan skape de rette følelsene i relasjonen. 

Anonymkode: 096f5...12d

Det er faktisk helt feil. Venninnene mine har ekstremt lite krav til potensielle partnere. I motsetning til ts har de verken krav om midjemål, samfunnssyn, kulturell ballast, klesstil eller utseende (skal jeg dømme etter bildene de har vist meg). Det eneste som avskrekker dem er menn som prater om tissen sin, menn som lar kvinnefientlig syn skinne igjennom og menn som har med ting de har drept på profilbildet (mulig du er stolt av elgen du skjøt, men evnen til å skyte levende vesner er dårlig reklame på Tinder).

Jeg vil si de er ekstremt åpne for alle typer menn. Hun ene har vært på utallige dater også, men så fort de finner ut at hun tjener et par millioner mer enn dem i året og er sjef for et tresifret antall mennesker, så begynner disse mennene å kjenne på sin egen utilstrekkelighet.

Anonymkode: 9a1c5...7d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det er faktisk helt feil. Venninnene mine har ekstremt lite krav til potensielle partnere. I motsetning til ts har de verken krav om midjemål, samfunnssyn, kulturell ballast, klesstil eller utseende (skal jeg dømme etter bildene de har vist meg). Det eneste som avskrekker dem er menn som prater om tissen sin, menn som lar kvinnefientlig syn skinne igjennom og menn som har med ting de har drept på profilbildet (mulig du er stolt av elgen du skjøt, men evnen til å skyte levende vesner er dårlig reklame på Tinder).

Jeg vil si de er ekstremt åpne for alle typer menn. Hun ene har vært på utallige dater også, men så fort de finner ut at hun tjener et par millioner mer enn dem i året og er sjef for et tresifret antall mennesker, så begynner disse mennene å kjenne på sin egen utilstrekkelighet.

Anonymkode: 9a1c5...7d4

 Jeg sa aldri at dine venninner var for kresne. Jeg sa at dine venninner matcher opp med feil menn.  Dere må virkelig begynne å lese det folk skriver her inne og ikke anta og tro på bakgrunn av hva dere tenker at folk mener med automatikk. 

Du poengterer jo bare tanken min med svaret ditt. Hadde venninnene dine vært bedre på å matche seg selv hadde de ikke opplevd å gå på uttallige dater med menn som ikke passer til dem og som blir skremt av suksessen hun har.  At de gir alle menn en sjanse er ikke positivt, men negativt. Og en av grunnen til at jeg mener at de fleste single burde benyttet seg av matchmakere kontra å lete selv. 

Anonymkode: 096f5...12d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

 Jeg sa aldri at dine venninner var for kresne. Jeg sa at dine venninner matcher opp med feil menn.  Dere må virkelig begynne å lese det folk skriver her inne og ikke anta og tro på bakgrunn av hva dere tenker at folk mener med automatikk. 

Du poengterer jo bare tanken min med svaret ditt. Hadde venninnene dine vært bedre på å matche seg selv hadde de ikke opplevd å gå på uttallige dater med menn som ikke passer til dem og som blir skremt av suksessen hun har.  At de gir alle menn en sjanse er ikke positivt, men negativt. Og en av grunnen til at jeg mener at de fleste single burde benyttet seg av matchmakere kontra å lete selv. 

Anonymkode: 096f5...12d

Hvorfor er det negativt å gi alle en sjanse?

Anonymkode: 9a1c5...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...