Gå til innhold

Usikker på datingmarkedet 55+


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mitt inntrykk er at datingmarkedet er dødt for dem som tipper 55+. Jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Ute av trening og usikker på egen attraktivitet.

Mann, 57.

På plussiden: Slank, trent, høy. Friluftsglad, kulturelt interessert, reiseglad og utdannet. Høy lønn, flat mage og stor pikk (jada, men det er sant). Og ingen av de typiske "røde flaggene" det snakkes om. Ryddig økonomi, hus, bra jobb, tre voksne barn, ingen eks jeg ikke er ferdig med. Stryker skjorte og bruker blazer på jobb. 

På minussiden: Har passert 57 år. Har mistet håret, men har kjørt maskin på hodet siden jeg var 38. En bitteliten talefeil, som jeg selv sluttet å være plaget av for flere tiår siden  - men den er der. Introvert, litt reservert sosialt, må føle meg kjent og trygg for å legge vekk usikkerhet. Hvis jeg ikke tar initiativet til neste date kan det være fordi jeg ikke tør, mer enn at jeg ikke vil. Er litt avhengig av veldig god match med én gang, eller at daten er proaktiv. Trygghetssøkende, behov for tillit og bekreftelse. Liker sex, men har hele livet kommet litt for fort, spesielt med nye partnere. Og jeg vil treffe noen mer enn én gang før jeg ligger med dem. One night stands er alltid dårlig sex.

Jeg leser det jeg har skrevet og ser at det er åpenbare plusser her. Men minusene hemmer, og dekker for plussene. Og når alderen reduserer datingarenaen, blir det vanskelig.

Tinder? Jeg klarer ikke å skjønne at det er noe for meg.

Hvor ellers? Aner ikke.

På byen? Hvor skulle jeg gått? Henge i en hotellbar? Dårlig stil, ikke meg. Faktisk det verste stedet med mine plusser og minuser.

Anonymkode: b8252...68c

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke eksakt hvor du skal møte noen, men problemet ditt er heller at du er usikker og inesluttet enn at det er noe som er uatraktivt med deg 😊

 

Det kan skje at noen er proaktive, men det er ingen garanti for det, så håper du tørr å ta en sjangse. Er også trygghetssøkende, det kan være noe skikkelig dritt. 

Blir det ikke kontakt med potensielle damer i hverdagslivet ditt? Noen som kanskje kjenner noen osv? Annet enn det så er sikkert tinder og byen steder det kan skje det også, vanskelig å forutse, men om du har lyst, kjør på. 

Anonymkode: 98bb8...501

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet ikke eksakt hvor du skal møte noen, men problemet ditt er heller at du er usikker og inesluttet enn at det er noe som er uatraktivt med deg 😊

 

Det kan skje at noen er proaktive, men det er ingen garanti for det, så håper du tørr å ta en sjangse. Er også trygghetssøkende, det kan være noe skikkelig dritt. 

Blir det ikke kontakt med potensielle damer i hverdagslivet ditt? Noen som kanskje kjenner noen osv? Annet enn det så er sikkert tinder og byen steder det kan skje det også, vanskelig å forutse, men om du har lyst, kjør på. 

Anonymkode: 98bb8...501

Eller menn, sorry jeg skrev damer. 

Anonymkode: 98bb8...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke minus å ha passert 57 hvis du ikke har behov for å bli sammen med damer på 37.  At du kanskje ikke er så god til å selge deg selv inn, eller få vist hvem du er fikser du ved å bli formidlet av noen andre. Registrert deg på matchmakingsidene. Test Matchme først, siden de er gratis for menn. Hvis de ikke tenker du vil matche kundene deres så søker du hos Venus og Mars. Lykke til. 

Anonymkode: 096f5...12d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten komme deg på Tinder. Minussidene dine er jo helt normale ting. Det er ingenting der som ville skremt bort noen.

Det som er mest interessant er vel hvor du bor? For bosted har veldig mye å si for om man treffer noen. Oslo: flust av sjanser. Der ingen skulle tru etc.: veldig vanskelig.

Også sier du ikke så mye om hva slags kvinne du vil ha. Greit å tenke på istedenfor kun å tenke på hva som kan være problemet med deg. 

Dessuten bør du kanskje tenke gjennom interessene dine (som du får fram i en profil). Hva slags musikk liker du? Har du humor?

Ikke nevn blazeren:laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 min med tog fra Oslo.

Musikk? Jazz, kunstmusikk, litt sånn high brow. Men disco til fest. Humor? Ja, absurd-humor, litt politisk ukorrekt humor. 

Blazer, skjorte, jeans og loafers er vel innafor??

Anonymkode: b8252...68c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

visp skrev (5 minutter siden):

Du må nesten komme deg på Tinder. Minussidene dine er jo helt normale ting. Det er ingenting der som ville skremt bort noen.

Det som er mest interessant er vel hvor du bor? For bosted har veldig mye å si for om man treffer noen. Oslo: flust av sjanser. Der ingen skulle tru etc.: veldig vanskelig.

Også sier du ikke så mye om hva slags kvinne du vil ha. Greit å tenke på istedenfor kun å tenke på hva som kan være problemet med deg. 

Dessuten bør du kanskje tenke gjennom interessene dine (som du får fram i en profil). Hva slags musikk liker du? Har du humor?

Ikke nevn blazeren:laugh:

Du skal se rimelig bra ut for å lykkes med Tinder som 57 åring. 

Anonymkode: 096f5...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du skal se rimelig bra ut for å lykkes med Tinder som 57 åring. 

Anonymkode: 096f5...12d

Men det er jo ikke nødvendigvis en fyr som skal harve over halve Oslo. Fikk inntrykk av at han lette etter noe seriøst. Da kan det vel lykkes han like bra som andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (2 minutter siden):

Men det er jo ikke nødvendigvis en fyr som skal harve over halve Oslo. Fikk inntrykk av at han lette etter noe seriøst. Da kan det vel lykkes han like bra som andre.

Hvem er de andre som lykkes på Tinder?  

Anonymkode: 096f5...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

30 min med tog fra Oslo.

Musikk? Jazz, kunstmusikk, litt sånn high brow. Men disco til fest. Humor? Ja, absurd-humor, litt politisk ukorrekt humor. 

Blazer, skjorte, jeans og loafers er vel innafor??

Anonymkode: b8252...68c

I dont know what high brow er:laugh:

Men det var bare et eksempel på noe litt personlig du kunne fått med i hvordan du presenterer deg på Tinder.

Jada, det er sikkert grei bekledning, men ikke nevn det i presentasjonen din:) 

30 minutter unna Oslo vil jo hjelpe veldig på ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvem er de andre som lykkes på Tinder?  

Anonymkode: 096f5...12d

Jeg veit ikke:paff: Jeg har aldri vært der. Men mente heller at han stiller vel på likt nivå der inne om han søker voksne mennesker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (2 minutter siden):

Jeg veit ikke:paff: Jeg har aldri vært der. Men mente heller at han stiller vel på likt nivå der inne om han søker voksne mennesker. 

Nettopp. Tenker det er veldig lurt om alle dere som ikke har vært på Tinder slutter å anbefale Tinder. Du kan tenke og tro så mye du vil - for deg selv. Når du har vært på Tinder og vet hvordan ting fungerer der inne, så kan du anbefale hvis det er noe du faktisk ønsker å gjøre - fordi det funket for deg. 

Anonymkode: 096f5...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nettopp. Tenker det er veldig lurt om alle dere som ikke har vært på Tinder slutter å anbefale Tinder. Du kan tenke og tro så mye du vil - for deg selv. Når du har vært på Tinder og vet hvordan ting fungerer der inne, så kan du anbefale hvis det er noe du faktisk ønsker å gjøre - fordi det funket for deg. 

Anonymkode: 096f5...12d

Ja, jeg forstår det, men samtidig så er veldig vanskelig å treffe noen ellers i dag. Alternativet er jo å være med på alt av kurs og opplevelser. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

visp skrev (57 minutter siden):

Ja, jeg forstår det, men samtidig så er veldig vanskelig å treffe noen ellers i dag. Alternativet er jo å være med på alt av kurs og opplevelser. 

Å være med på alt av kurs og opplevelser er mindre tidskrevende enn å være på Tinder.  Single tror at de sparer tid fordi de sitter med telefonen i hånda, men sannheten er at de kaster bort tid på noe som ikke gir dem resultatet de er ute etter,  og som for de aller fleste i tillegg skaper traumer og negative følelser.

Den tiden man kaster bort der, kunne blitt benyttet til noe positivt og givende. Som å lære seg ett nytt språk eller noe annet gøy. Så kommer man i  kontakt med nye mennesker på samme tid.  Eneste datingsidene single bør benytte er matchmakingsider. Overlate det hele til profesjonelle og slippe å kaste bort masse tid. 

Jeg leste et sted om ei som hadde fått i oppgave av matchmakeren sin å føre timelister for hver gang hun var på Tider, svarte på meldinger etc bare for å se hvor mye tid hun brukte på det. Svaret var sjokkerende høyt uten at jeg husker hvor høyt det var. Tror det var nesten like mye som en full arbeidsuke hver uke. Uten resultat. Da kunne hun heller hatt en ekstra jobb og betalt andre for letingen og kommer bedre ut av det økonomisk.

Single bør tenke litt gjennom tidsbruken sin tenker jeg.  

Anonymkode: 096f5...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann som går rundt og mener sin store pikk er et pluss i datingverdenen er utrolig turnoff. Bare at du nevner det 🤦‍♀️ Beviser hvor du har fokuset. Syns du høres overfladisk ut, sorry. Kan ikke tenke meg noe mer usjarmerende enn menn som går rundt og tror de har en kjempespennende hemmelighet i buksa. 

Det damer er aller mest opptatt av er om du er emosjonelt tilgjengelig, kan vi stole på deg, står det du sier og gjør i stil med hverandre? Er du sjalu? Slår du, kjefter du når du blir stressa og usikker? Tar du ansvar for dine egne følelser? Driter en lang marsj i hvor mye stell du har på ting (så lenge du ikke er et økonomisk rotehue med gjeld over evne, og så lenge du greier å holde det passe rent og ryddig hjemme hos deg, inkludert rundt doen), hvor mange hus og hytter og biler og båter du har og om du bruker blazer eller ikke på jobb. 

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekopp1 skrev (9 minutter siden):

En mann som går rundt og mener sin store pikk er et pluss i datingverdenen er utrolig turnoff. Bare at du nevner det 🤦‍♀️ Beviser hvor du har fokuset. Syns du høres overfladisk ut, sorry. Kan ikke tenke meg noe mer usjarmerende enn menn som går rundt og tror de har en kjempespennende hemmelighet i buksa. 

Det damer er aller mest opptatt av er om du er emosjonelt tilgjengelig, kan vi stole på deg, står det du sier og gjør i stil med hverandre? Er du sjalu? Slår du, kjefter du når du blir stressa og usikker? Tar du ansvar for dine egne følelser? Driter en lang marsj i hvor mye stell du har på ting (så lenge du ikke er et økonomisk rotehue med gjeld over evne, og så lenge du greier å holde det passe rent og ryddig hjemme hos deg, inkludert rundt doen), hvor mange hus og hytter og biler og båter du har og om du bruker blazer eller ikke på jobb. 

Støtter denne 💯

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å være med på alt av kurs og opplevelser er mindre tidskrevende enn å være på Tinder.  Single tror at de sparer tid fordi de sitter med telefonen i hånda, men sannheten er at de kaster bort tid på noe som ikke gir dem resultatet de er ute etter,  og som for de aller fleste i tillegg skaper traumer og negative følelser.

Den tiden man kaster bort der, kunne blitt benyttet til noe positivt og givende. Som å lære seg ett nytt språk eller noe annet gøy. Så kommer man i  kontakt med nye mennesker på samme tid.  Eneste datingsidene single bør benytte er matchmakingsider. Overlate det hele til profesjonelle og slippe å kaste bort masse tid. 

Jeg leste et sted om ei som hadde fått i oppgave av matchmakeren sin å føre timelister for hver gang hun var på Tider, svarte på meldinger etc bare for å se hvor mye tid hun brukte på det. Svaret var sjokkerende høyt uten at jeg husker hvor høyt det var. Tror det var nesten like mye som en full arbeidsuke hver uke. Uten resultat. Da kunne hun heller hatt en ekstra jobb og betalt andre for letingen og kommer bedre ut av det økonomisk.

Single bør tenke litt gjennom tidsbruken sin tenker jeg.  

Anonymkode: 096f5...12d

Du. Du hadde meg til du kom med matchmaking, det er svindel. Skal han bruke masse penger på noe han kan  finne selv? Da syns jeg en god tinder profil er mye lurere. Pluss damene på matchingsidene virker som pengeslukere. Om han vil ha dem, greit nok, men har jo fått hørt her inne at matchmakere prøver å selge et bilde de ikke er istand til å selge til kundene sine. Det er bare tull

Nei ts, prøv alene først. Ikke fall for penge gribbene. 

Anonymkode: 98bb8...501

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du. Du hadde meg til du kom med matchmaking, det er svindel. Skal han bruke masse penger på noe han kan  finne selv? Da syns jeg en god tinder profil er mye lurere. Pluss damene på matchingsidene virker som pengeslukere. Om han vil ha dem, greit nok, men har jo fått hørt her inne at matchmakere prøver å selge et bilde de ikke er istand til å selge til kundene sine. Det er bare tull

Nei ts, prøv alene først. Ikke fall for penge gribbene. 

Anonymkode: 98bb8...501

Bare se på tv ts, de klarer ikke finne partnere til noen. Det er bare drama og svindlerier. Mener gift ved første blikk, skikkelig dårlig program.

Anonymkode: 98bb8...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekopp1 skrev (1 time siden):

En mann som går rundt og mener sin store pikk er et pluss i datingverdene

Ett moment på en lang liste. Liten ville vært på minussiden. Middels ville ikke vært nevnt. Men på en lang liste. Hvorfor kommentere bare dette? Og "går rundt"... Hvor tar du det fra?

Anonymkode: b8252...68c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ett moment på en lang liste. Liten ville vært på minussiden. Middels ville ikke vært nevnt. Men på en lang liste. Hvorfor kommentere bare dette? Og "går rundt"... Hvor tar du det fra?

Anonymkode: b8252...68c

Jeg er ikke enig i at "liten ville vært på minussiden, middels ville ikke vært nevnt". Pikken er ikke det samme for kvinner som pupper eller rumpe er for menn. Men viktigst; pikken din er ikke like interessant for en dame som den er for deg. Menn som har så stort fokus på kjønnsorganet sitt at de anser det som viktig for sin attraktivitet syns jeg er veldig umodent. 

Skjønner at du ble fornærma over kommentaren min, og det var ikke meningen. Du kan ta den som en virkelighetsopplysning, eller la være. Opp til deg. Lykke til med datingen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...