Gå til innhold

Usikker på datingmarkedet 55+


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Introvert og reservert trekker ned. Samme at du nevner du har stor pikk. Stor pikk betyr ikke nødvendigvis bra sex. Absolutt ikke. Og for meg trekker det jo ned at du bruker skjorte og blazer. Faller bare for menn med praktiske yrker. Synes håndverkere, brannmenn, bønder ol er skikkelig sexy. Men det finnes nok noen for deg og. 

Anonymkode: 6efdf...dda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

…å nevne ståa på understellet er turn off, ja.🙄

Å bare ha bilder i bar overkropp, «fjellgeitbilder» og treningsbilder er heller ikke pluss for meg! 
Blir bare sliten av å tenke på alt jeg kanskje må være med på…😅

Dumt egentlig, for noen av de mennene jeg kunne sveipa liker på verken vil eller kan jeg holde tritt med. 
Menn - 50 + som er skilt og plutselig skal gjøre alt de ikke fikk exen med på, skal den nye være med på…😂

Jeg vil en mann som tar vare på seg selv, men behøver ikke gå på padle 2.hver dag heller…puh…

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Tekopp1 said:

En mann som går rundt og mener sin store pikk er et pluss i datingverdenen er utrolig turnoff. Bare at du nevner det 🤦‍♀️ Beviser hvor du har fokuset. Syns du høres overfladisk ut, sorry. Kan ikke tenke meg noe mer usjarmerende enn menn som går rundt og tror de har en kjempespennende hemmelighet i buksa. 

Det damer er aller mest opptatt av er om du er emosjonelt tilgjengelig, kan vi stole på deg, står det du sier og gjør i stil med hverandre? Er du sjalu? Slår du, kjefter du når du blir stressa og usikker? Tar du ansvar for dine egne følelser? Driter en lang marsj i hvor mye stell du har på ting (så lenge du ikke er et økonomisk rotehue med gjeld over evne, og så lenge du greier å holde det passe rent og ryddig hjemme hos deg, inkludert rundt doen), hvor mange hus og hytter og biler og båter du har og om du bruker blazer eller ikke på jobb. 

Amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du. Du hadde meg til du kom med matchmaking, det er svindel. Skal han bruke masse penger på noe han kan  finne selv? Da syns jeg en god tinder profil er mye lurere. Pluss damene på matchingsidene virker som pengeslukere. Om han vil ha dem, greit nok, men har jo fått hørt her inne at matchmakere prøver å selge et bilde de ikke er istand til å selge til kundene sine. Det er bare tull

Nei ts, prøv alene først. Ikke fall for penge gribbene. 

Anonymkode: 98bb8...501

Hvordan kan noe som er gratis være svindel? Hvis han er så bra som han tenker vil han aldri måtte betale. Hvis du ikke har kunne lykkes med matchmaking uten å betale så er det fordi du ikke er attraktiv nok. 

Anonymkode: 096f5...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Bare se på tv ts, de klarer ikke finne partnere til noen. Det er bare drama og svindlerier. Mener gift ved første blikk, skikkelig dårlig program.

Anonymkode: 98bb8...501

Nå er gift ved første blikk et TV program med fokus på å underholde og deltagerne satt sammen på grunn av det men..

https://www.nettavisen.no/kjendis/gift-ved-forste-blikk-paret-venter-sitt-andre-barn/s/5-95-1126169

https://www.vg.no/rampelys/i/xgw0jp/ble-gift-ved-foerste-blikk-fortsatt-kjaerester

 

Anonymkode: 096f5...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekopp1 skrev (12 timer siden):

En mann som går rundt og mener sin store pikk er et pluss i datingverdenen er utrolig turnoff. Bare at du nevner det 🤦‍♀️ Beviser hvor du har fokuset. Syns du høres overfladisk ut, sorry. Kan ikke tenke meg noe mer usjarmerende enn menn som går rundt og tror de har en kjempespennende hemmelighet i buksa. 

Det damer er aller mest opptatt av er om du er emosjonelt tilgjengelig, kan vi stole på deg, står det du sier og gjør i stil med hverandre? Er du sjalu? Slår du, kjefter du når du blir stressa og usikker? Tar du ansvar for dine egne følelser? Driter en lang marsj i hvor mye stell du har på ting (så lenge du ikke er et økonomisk rotehue med gjeld over evne, og så lenge du greier å holde det passe rent og ryddig hjemme hos deg, inkludert rundt doen), hvor mange hus og hytter og biler og båter du har og om du bruker blazer eller ikke på jobb. 

Nå er det vel ikke slik at han går rundt å nevner pikken sin i datingverden, bare fordi han nevner det med tanke på hans attraktivitetsverdi? For menn er størrelsen på pikken noe som de er veldig bevisst på fordi de har fått den følelsen med seg fra de er små, at det er viktig. Det gir en automatisk god selvfølelse å ha en størrelse som anses som over gjennomsnittet fordi menn tror har betydning. 

Dere må slutte å være så hårsåre og ha piggene ute. Det er skikkelig uattraktivt. 

Anonymkode: 096f5...12d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ser jeg flere problemer. Du nevner stort utstyr. Dette har som regel ingen betydning for damer på 55+, altså i din aldersgruppe. Det at du nevner det, betyr for meg at du gjerne sikter på en god del yngre damer. Glem det. 

Anonymkode: 8f330...0cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nå er det vel ikke slik at han går rundt å nevner pikken sin i datingverden, bare fordi han nevner det med tanke på hans attraktivitetsverdi? For menn er størrelsen på pikken noe som de er veldig bevisst på fordi de har fått den følelsen med seg fra de er små, at det er viktig. Det gir en automatisk god selvfølelse å ha en størrelse som anses som over gjennomsnittet fordi menn tror har betydning. 

Dere må slutte å være så hårsåre og ha piggene ute. Det er skikkelig uattraktivt. 

Anonymkode: 096f5...12d

Før man kommer til pikken, så må man jo bli tiltrukket nok til å ha noen dater og så havne i senga til slutt. Damer på TS sin alder ser ikke på bulen i buksa. De lytter til hva han har å fortelle, ser på oppførselen, kroppsspråket, humoren og holdningene til kvinner og samliv. Menn må slutte å tro at hele verden snurrer rundt pikken deres.

Anonymkode: 8f330...0cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du skal se rimelig bra ut for å lykkes med Tinder som 57 åring. 

Anonymkode: 096f5...12d

Hva er å lykkes? Hvis det er å tiltrekke seg en jevnaldrende partner, så holder det å være en av de bedre 57-åringene. Det bør ikke være vanskelig, med tanke på hvor mye elendig livsstil, holdninger, og helse det er i den gruppen.  Når ts får justert vekk litt overfladisk pjatt, så bør han ha gode muligheter. 

Anonymkode: fd5c0...f7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve deg litt forsiktig på facebok dating.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebookdating eller Sukker.no kan være bedre alternativer enn Tinder. Men hold for all del fokus borte fra sex og utstyr!🙄 Og søk etter kvinner i 50-årene, de under 50 ser etter yngre menn.

Det har også kommet et alternativ nå som vokser  stadig på Østlandet. Sjekk singleandmingle.no. De arrangerer fysiske treff  for single og har 50+ gruppe.

Anonymkode: ebfe6...4c3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Før man kommer til pikken, så må man jo bli tiltrukket nok til å ha noen dater og så havne i senga til slutt. Damer på TS sin alder ser ikke på bulen i buksa. De lytter til hva han har å fortelle, ser på oppførselen, kroppsspråket, humoren og holdningene til kvinner og samliv. Menn må slutte å tro at hele verden snurrer rundt pikken deres.

Anonymkode: 8f330...0cb

Hvis ikke pikken fungerer når du er 57 år hjelper det ikke uansett hvor mange fine kvaliteter du har. Kvinner må begynne å forstå mekanismene til hvordan menn tenker fremfor å være hårsåre og kritiske. 

Anonymkode: 096f5...12d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva er å lykkes? Hvis det er å tiltrekke seg en jevnaldrende partner, så holder det å være en av de bedre 57-åringene. Det bør ikke være vanskelig, med tanke på hvor mye elendig livsstil, holdninger, og helse det er i den gruppen.  Når ts får justert vekk litt overfladisk pjatt, så bør han ha gode muligheter. 

Anonymkode: fd5c0...f7c

Og en av de bedre 57 åringene det betyr at du må se veldig bra ut. Det er utseende først, så personlighet. Husk det. 

Anonymkode: 096f5...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Og en av de bedre 57 åringene det betyr at du må se veldig bra ut. Det er utseende først, så personlighet. Husk det. 

Anonymkode: 096f5...12d

Bare det at ts beskriver seg som slank, trent og høy, har plassert ham foran 80%. Hvis han da har et ok fjes, og et godt blikk, så har han alle forutsetninger. Det handler om å få formidlet dette med gode bilder, som etterpå får henne til å lese en profiltekst uten åpenbare blemmer.

Anonymkode: fd5c0...f7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvis ikke pikken fungerer når du er 57 år hjelper det ikke uansett hvor mange fine kvaliteter du har. Kvinner må begynne å forstå mekanismene til hvordan menn tenker fremfor å være hårsåre og kritiske. 

Anonymkode: 096f5...12d

Når målet for mannen er å finne en kvinne så er det ikke kvinnene som må tilpasse seg. Hovedårsaken til at mange menn mislykkes fullstendig på dating er at de mangler forståelse for hva kvinner ser etter. Det hjelper i alle fall ingen ting å se på kvinner som hårsåre og kritiske. Fortsett å hold på ditt og du vil ikke oppnå noe som helst. Fokus på sex tidlig vil frastøte 90% av alle kvinner. Men for all del, bare fortsett med det, det er en fin måte å få sortert bort menn vi ikke vil ha.

Anonymkode: ebfe6...4c3

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Mitt inntrykk er at datingmarkedet er dødt for dem som tipper 55+. Jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Ute av trening og usikker på egen attraktivitet.

Mann, 57.

På plussiden: Slank, trent, høy. Friluftsglad, kulturelt interessert, reiseglad og utdannet. Høy lønn, flat mage og stor pikk (jada, men det er sant). Og ingen av de typiske "røde flaggene" det snakkes om. Ryddig økonomi, hus, bra jobb, tre voksne barn, ingen eks jeg ikke er ferdig med. Stryker skjorte og bruker blazer på jobb. 

På minussiden: Har passert 57 år. Har mistet håret, men har kjørt maskin på hodet siden jeg var 38. En bitteliten talefeil, som jeg selv sluttet å være plaget av for flere tiår siden  - men den er der. Introvert, litt reservert sosialt, må føle meg kjent og trygg for å legge vekk usikkerhet. Hvis jeg ikke tar initiativet til neste date kan det være fordi jeg ikke tør, mer enn at jeg ikke vil. Er litt avhengig av veldig god match med én gang, eller at daten er proaktiv. Trygghetssøkende, behov for tillit og bekreftelse. Liker sex, men har hele livet kommet litt for fort, spesielt med nye partnere. Og jeg vil treffe noen mer enn én gang før jeg ligger med dem. One night stands er alltid dårlig sex.

Jeg leser det jeg har skrevet og ser at det er åpenbare plusser her. Men minusene hemmer, og dekker for plussene. Og når alderen reduserer datingarenaen, blir det vanskelig.

Tinder? Jeg klarer ikke å skjønne at det er noe for meg.

Hvor ellers? Aner ikke.

På byen? Hvor skulle jeg gått? Henge i en hotellbar? Dårlig stil, ikke meg. Faktisk det verste stedet med mine plusser og minuser.

Anonymkode: b8252...68c

Jeg stusset på en måte litt over formuleringen om at alderen reduserer datingarenaen. Det er vel mer snakk om at etterhvert som man selv blir eldre må man tilpasse seg "sitt marked". Jeg kan selvfølgelig ikke snakke for dine erfaringer med datingapper, og alle faktorer som kan gjøre deg attraktiv eller det motsatte. Men min observasjon som mann i midten av 50-åra er i hvert fall at det er ingen mangel på damer i passende alder på Tinder og på andre apper.

Anonymkode: 2f117...bdf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bare det at ts beskriver seg som slank, trent og høy, har plassert ham foran 80%. Hvis han da har et ok fjes, og et godt blikk, så har han alle forutsetninger. Det handler om å få formidlet dette med gode bilder, som etterpå får henne til å lese en profiltekst uten åpenbare blemmer.

Anonymkode: fd5c0...f7c

Slank trent og høy har ingen verdi på Tinder hvis ansiktet og energien på bilde ikke er godkjent av damene. De bruker ett sekund på hver profil før de trykker ja eller nei. Er han ikke skikkelig kjekk stopper de ikke opp og da går fingeren automatisk på nei.  Er han heldig blir man vist som en av de 8 første profilene når damene logger seg på, på disse bruker damene opp til 5 sekunder før de tar ett valg. Men etter 8 så er de lei og trykker på mindre enn ett sekund. 

Anonymkode: 096f5...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg stusset på en måte litt over formuleringen om at alderen reduserer datingarenaen. Det er vel mer snakk om at etterhvert som man selv blir eldre må man tilpasse seg "sitt marked". Jeg kan selvfølgelig ikke snakke for dine erfaringer med datingapper, og alle faktorer som kan gjøre deg attraktiv eller det motsatte. Men min observasjon som mann i midten av 50-åra er i hvert fall at det er ingen mangel på damer i passende alder på Tinder og på andre apper.

Anonymkode: 2f117...bdf

Passende alder til deg. For en annen i 50 årene er det ingen passende damer i den alderen han ser etter, eller som innehar de tingene han er opptatt av. En annen ting er jo at det ikke hjelper om det er masse passende damer hvis man ikke får kontakt med dem eller blir valgt av dem. 

 

Anonymkode: 096f5...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når målet for mannen er å finne en kvinne så er det ikke kvinnene som må tilpasse seg. Hovedårsaken til at mange menn mislykkes fullstendig på dating er at de mangler forståelse for hva kvinner ser etter. Det hjelper i alle fall ingen ting å se på kvinner som hårsåre og kritiske. Fortsett å hold på ditt og du vil ikke oppnå noe som helst. Fokus på sex tidlig vil frastøte 90% av alle kvinner. Men for all del, bare fortsett med det, det er en fin måte å få sortert bort menn vi ikke vil ha.

Anonymkode: ebfe6...4c3

Og hovedsaken til at mange kvinner mislykkes fullstendig på dating er at de mangler den samme forståelsen på hva menn ser etter. Slik som menn. I tillegg har begge partner ofte alt for høye tanker om seg selv. Kvinner ER hårsåre og kritiske og på grunn av negative erfaringer dømmer de med automatikk og tenker det verste. Slik skremmer de vekk masse bra menn, ved å tenke og tro. 

Du antar for eksempel her at jeg fokuserer på sex når jeg prøver å treffe noen ut i fra det jeg sier fordi du hater at menn fokuserer på sex. Ingen her har snakket om at noen skal fokusere på sex. Mannen fortalte bare at han føler at han har et utstyr som damer vil kunne være fornøyd med. Du antar også at jeg er mann fordi jeg sier noen ærlige ting om hvordan kvinner er. 

Anonymkode: 096f5...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Slank trent og høy har ingen verdi på Tinder hvis ansiktet og energien på bilde ikke er godkjent av damene. De bruker ett sekund på hver profil før de trykker ja eller nei. Er han ikke skikkelig kjekk stopper de ikke opp og da går fingeren automatisk på nei.  Er han heldig blir man vist som en av de 8 første profilene når damene logger seg på, på disse bruker damene opp til 5 sekunder før de tar ett valg. Men etter 8 så er de lei og trykker på mindre enn ett sekund. 

Anonymkode: 096f5...12d

Bla bla bla. Hva tilsier at ts ikke skulle være i den kategorien, og hvor fant du middelaldrende kvinners sveipestatistikk?

Anonymkode: fd5c0...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...