Gå til innhold

Tatovering av avdød eks


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Utrolig spesiell handling av han. Mulig det er det han føler blir rett, men da tar han ikke særlig hensyn til deg oppi dette. Og sistnevnte synes jeg ikke noe om. Greit nok at man ønsker å minnes sin kjære som har gått bort, men det er 1000 andre måter å gjøre det på enn å brenne det fast i brystet for alle, og særlig foran deg. Det er du som må se på trynet hennes om dagene, og ikke han. 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg sagt klart ifra om at dette blir for mye for deg, og at du vil bli plaget av det. Du har en legitim stemme du også oppi dette, selv om det trosser hva han føler blir rett. 

Dere er to i forholdet. Ting handler ikke bare om han og hva han mener er rett.

Så sett ned foten om du synes dette er ubehagelig.

  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet, det hadde vært det beste, men han er fast bestemt her. 

Anonymkode: dedc1...5fa

Jeg hadde faktisk gitt han det ultimatumet "meg eller henne". Dere har vært sammen i, hva da, to mnd? Nyforelskelse, du føyer deg etter han med noe du i utgangspunktet ikke er komfortabel med.

  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det at du respekterer hans følelser betyr ikke at han automatisk respekterer dine følelser.

Selvfølgelig kan du føle ubehag når han viser han har følelser for en annen dame (selv om hun er død). Det er også forskjell på ny tatovering og gammel tatovering før dere ble kjent.

Det at hennes ansikt skal blandes inn hver gang dere er intime…

Ta en ærlig prat før han tatoverer seg. Dette forholdet (ditt, ikke hennes) står i fare her.

Anonymkode: 69f78...a0c

Vi har hatt en ærlig prat, og føler ikke at det vil vært lurt av oss å ta enda en runde her. Det vil nok bare bli ekstra opprivende. Er ikke uenig i det du sier om at forholdet er i fare, derfor jeg er så ivrig på å klare å jobbe meg rundt dette. 

Anonymkode: dedc1...5fa

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansiktstatoveringer er en dealbreaker uansett, jeg driter I om det er eksen, ungen eller bikkja.  Å ta en sånn viser svært dårlig vurderingsevne, for det blir aldri fint, og en karikaturtegning er ingen heder.

Anonymkode: dd49e...dc0

  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh nei, det hadde ikke vært aktuelt. Sånne portrett tatoveringer ser sjeldent bra ut heller. Har en nabo med creepy tatovering av barnet sitt. 

Anonymkode: a4bb5...298

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Definisjonen på eks kjæreste er tidligere kjæreste

Anonymkode: f7149...abc

Det blir forsatt ikke en eks, det vil alltid forbli en avdød kjæreste. Akkurat som en død kone aldri blir en ekskone

Anonymkode: c89b3...40e

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Gipetto said:

Jeg hadde faktisk gitt han det ultimatumet "meg eller henne". Dere har vært sammen i, hva da, to mnd? Nyforelskelse, du føyer deg etter han med noe du i utgangspunktet ikke er komfortabel med.

Hadde jeg gitt han det ultimatumet er forholdet garantert over, såpass tydelig er han. Det ville drepe hans følelser for meg tvert. Noe jeg forstår. Så er risikoen også at det at han gjør dette dreper mine følelser for han, fordi min usikkerhet rundt min plass i hans hjerte blir såpass stor…. Men som sagt: Jeg skal gjøre alt hva jeg kan for at det ikke skjer.

Anonymkode: dedc1...5fa

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

For min del er det bare tanken på å legge hodet mitt på ansiktet hennes hver dag som gjør noe med meg. Men jeg skal som sagt jobbe med saken!

 

Anonymkode: dedc1...5fa

Og hver gang dere har sex, vil du se henne. Du kommer til å bli konstant påminnet henne. Symboler, er ikke det nok liksom? Må han ha ansiktet hennes?

Har han i det hele tatt gått videre? Han virker til å tenke voldsomt mye på henne...

Anonymkode: cbf10...a4a

  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at det er vanskelig for deg at han vil portrettere henne et sted på kroppen som alltid vil være synlig for deg, og jeg syns det er leit at han ikke virker åpen for å feks tatovere henne på ryggen/skulderbladet eller til og med den ene overarmen. Det er jo begrenset hvor mye du kan jobbe med følelsene dine rundt dette, og om dette påvirker deg i stor grad når det endelig er gjort, så bør du jo kanskje vurdere om de følelsene det vekker i deg, er følelser du kan leve med for (potensielt) resten av livet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har hatt en ærlig prat, og føler ikke at det vil vært lurt av oss å ta enda en runde her. Det vil nok bare bli ekstra opprivende. Er ikke uenig i det du sier om at forholdet er i fare, derfor jeg er så ivrig på å klare å jobbe meg rundt dette. 

Anonymkode: dedc1...5fa

Du kjenner deg og han best. Du kjenner forholdet ditt best. Da får du velge hva som er best for deg. Hvis du tror det beste er å være generøs og la han gjøre dette mens du lærer å akseptere det, så gjør du det.

Bare husk å ta godt vare på deg selv, erkjenne dine egne følelser og vær ærlig med deg selv. 

Håper at det kommer noe godt ut av dette for din del! 

Anonymkode: 69f78...a0c

  • Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde jeg gitt han det ultimatumet er forholdet garantert over, såpass tydelig er han. Det ville drepe hans følelser for meg tvert. Noe jeg forstår. Så er risikoen også at det at han gjør dette dreper mine følelser for han, fordi min usikkerhet rundt min plass i hans hjerte blir såpass stor…. Men som sagt: Jeg skal gjøre alt hva jeg kan for at det ikke skjer.

Anonymkode: dedc1...5fa

Jeg syns det blir feil å si at du er usikker på din plass, men kan jo være at du faktisk er det. Jeg synes likevel ikke det er greit av han å skulle tatovere portrett av en avdød kjæreste, som du da må se på hver eneste dag. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde mistet ereksjonen hvis jeg fikk ansiktet til konas eks i fleisen hver gang vi skulle ha sex.

  • Liker 11
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg vet, det hadde vært det beste, men han er fast bestemt her. 

Anonymkode: dedc1...5fa

Tenker han har gått inn i nytt forhold altfor tidlig.. Dette med tatoveringen bærer veldig preg av det. Det er ikke sikkert det er for tidlig bortsett fra det, men.. 

  • Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet han noe om hvordan dette vil påvirke deg? Har du nevnt for han at du faktisk må se hennes ansikt hver gang han kler av seg?

Det er veldig vondt å være i et forhold hvor du vet at partneren din hadde valgt en annen hvis det hadde vært mulig (eks hun ikke var død). 
 

Er du sikker på at dette er et forhold du ikke tar skade av?

Anonymkode: 69f78...a0c

Ja, jeg har påpekt at det vil gjøre veldig vondt, og at det vil svi å se hennes ansikt hver eneste gang vi er intime/han er naken. Han er veldig klar over dette. 

Anonymkode: dedc1...5fa

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde vært en dealbreaker for meg. Rett og slett fordi handlingen hans viser at han ikke er ferdig med henne. Hadde tatoveringen blitt utført mens han var i sorg rett etter ulykken, så hadde det ikke vært så ille. Men etter at dere har blitt kjærester og to år etter at hun døde, det forteller meg såpass at jeg hadde takket for meg. 

Du vil for alltid være reserveløsningen og beviset for det vil bokstavelig talt være rett framfor øynene dine hver dag. 

  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Beklager, men da hadde denne siste for min del blitt en dealbreaker. Kun vært sammen i 4 år, har mange minnetetoveringer allerede, men skal nå ha ansiktet på brystet. Hun høres ut som en besettelse du aldri kan konkurrere med, den du alltid kommer etter og som ligge som en sky og vokte over dere for alltid.

Synes han strekker dette for langt og hadde jeg vært deg hadde jeg sakt at "Jeg forstår at tapet var tungt, men jeg kan rett og slett ikke ligge ved siden av ansiktet hennes hver eneste natt. Minnete-tatoveringene er fine, men bilde burde holde å ha et annet sted".

Anonymkode: aafde...884

TS her: 

Ja, det er litt denne usikkerheten som gnager. At jeg blir en evig toer; en erstatning han forsåvidt er fornøyd med, men ingenting mer. 
 

Jeg har ingen problemer med bilder over alt, hennes kjoler i skapet osv. Jeg har ingen krav om at fortid skal utraderes. Virkelig ikke! Men denne tatoveringen gjør faktisk vondt, altså. Såpass må jeg si.

Anonymkode: dedc1...5fa

  • Liker 3
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg har påpekt at det vil gjøre veldig vondt, og at det vil svi å se hennes ansikt hver eneste gang vi er intime/han er naken. Han er veldig klar over dette. 

Anonymkode: dedc1...5fa

Jeg forstår sorgen hans, men han virker jo ikke så hensynsfull, virker heller ikke som han er helt klar for å gå inn i et nytt forhold. Får inntrykk av at han første prioritet er å ivareta sorgen og hennes minne, virker ikke som det er så mye rom for deg og fine følelser i dette forholdet? 

  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang du rir han skal du kikke ned på nytatovert smil fra eksen? Eh… nooooo 🚩

Anonymkode: 0468b...d80

  • Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Queen19 said:

Jeg forstår sorgen hans, men han virker jo ikke så hensynsfull, virker heller ikke som han er helt klar for å gå inn i et nytt forhold. Får inntrykk av at han første prioritet er å ivareta sorgen og hennes minne, virker ikke som det er så mye rom for deg og fine følelser i dette forholdet? 

Det er det, absolutt! Han er veldig flink til å vise verbalt og fysisk at han vil ha meg, det er masse fine følelser og opplevelser. Han er en veldig hensynsfull person, sånn jeg har blitt kjent med ham.

Anonymkode: dedc1...5fa

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

TS her:

De var sammen når hun døde, ja, beklager feil bruk av ordet eks!

Da har ikke barn sammen, og var sammen i fire år. 

Jeg er enig i den over som sier at det jo er en fin påminnelse om hvor dypt mannen kan elske, da. Jeg skal jobbe mer med å hekte tak i den tanken. :)

Han har allerede en håndfull tatoveringer som hedrer henne med symboler og ord (kan ikke gå i detalj mtp gjenkjennelighet). De har jeg absolutt ingen problemer med. For min del er det bare tanken på å legge hodet mitt på ansiktet hennes hver dag som gjør noe med meg. Men jeg skal som sagt jobbe med saken!

Anonymkode: dedc1...5fa

Be han snakke med noen voksen om dette. Du kan neppe ta dette opp på en måte som er greit fra hans perspektiv. Skjønner godt at det gjorde stort inntrykk for han når hun døde i ung alder, men det å gjøre kroppen sin til en minnetavle over en kjæreste som ikke kommer være den han skaper et liv og familie sammen med....

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...