Gå til innhold

Drikker dere lite de dagene dere skal teste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har testet etter eggløsning i en uke nå, og merker at jeg får i meg for lite væske.

Jeg har lest at man bør ha holdt seg i 3-4 timer før man tar en test, for da er urinen konsentrert nok.

Det resulterer i at jeg ikke drikker noen ting nesten. Hvis jeg tar et glass vann, går det nemlig bare en time før jeg må på do.

Jeg tenker alltid at jeg skal drikke lite på formiddagen, ta en test i 13-14 tiden og så kan jeg drikke mer. Men hvis testen slår ut lavt, så blir jeg redd for at LH-toppen kommer de neste timene, så da må jeg drikke lite igjen for å ta en test i 4-5 tiden. Og sånn går nu dagan 🙈

Har holdt på en uke nå, er på syklusdag 18, og er lit redd for at jeg blir dehydrert av dette.

Hva gjør dere andre?

Anonymkode: b7291...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg følte meg dehydrert hele perioden jeg var prøver. Først pga testing etter eggløsning og så pga graviditetstester. Var jo så vist jeg rakk å fylle på med væske mellom testeperiodene. 

Det er sikkert ikke nødvendig å være sånn, men forstår veldig godt hvordan du har det. 

Anonymkode: e4ad3...9a7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker anbefalt mengde og kanskje enda mer pga aktivitetsnivå. Det er bra å drikke nok både når man skal lage egg eller når man har innsett I forbindelse med ivf. For lite vann kan sette kroppen i sparebluss og da er kroppen mindre mottakelig for graviditet.

Anonymkode: 53a86...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk som normalt, men prøvde å gå sjeldnere på do.

Anonymkode: d20e7...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker som normalt. Tester etter kl 10 og før kl 20.  Unngår å gå på do ca 2t før testing. Men må jeg så må jeg. 

Anonymkode: 01137...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og holder meg heller ikke i mange timer. Får jeg LH-topp, får jeg sterk strek selv på veldig utvannet urin

Anonymkode: 4d619...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...