AnonymBruker Skrevet 21. mai #1 Del Skrevet 21. mai Jeg tok lappen i 2004, altså for 20 år siden. Har alltid bodd sentralt og hatt lite bruk for bil, derfor har jeg aldri eid egen bil. Har heller ikke kjørt bil noe særlig etter at jeg tok lappen. Nå er jeg i en situasjon der jeg bør begynne å kjøre bil igjen, men kjenner jeg er redd for å gjøre det. Redd for å kjøre feil, skape farlige situasjoner for meg selv eller andre, og redd for å bli alvorlig skadet eller drept i en trafikkulykke. Samboer eier bilen. Det er en el-bil og jeg har aldri kjørt annet enn bil med automatgir. Noen andre som har kjent på samme følelse og lykkes i å overvinne skrekken? Hvordan gikk dere frem for å øve dere? Kan legge til at jeg likte veldig godt å kjøre når jeg først ble trygg på det. Men det er altså noen år siden… Anonymkode: ee65b...f18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #2 Del Skrevet 21. mai Ta 2-3 timer med en kjørelærer så kommer du fort over skrekken. Anonymkode: 7df6f...b35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #3 Del Skrevet 21. mai Ta noen kjøretimer hos kjøreskole før du begynner å kjøre alene 👍🏼 alle elbiler er automat… Anonymkode: 03cba...47e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #4 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ta noen kjøretimer hos kjøreskole før du begynner å kjøre alene 👍🏼 alle elbiler er automat… Anonymkode: 03cba...47e Mente manuell 🙈 ts Anonymkode: ee65b...f18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 21. mai #5 Del Skrevet 21. mai Automat er jo kjempelett. Ta noen kjøretimer, og få samboeren til å kjøre med deg noen ganger etter det. Jeg hadde også opphold i kjøringen på over 10 år. Hatet å kjøre etter det, men pga ny jobb ble jeg tvunget til å kjøre og nå går det helt fint. Jeg tok ikke nye kjøretimer men kjørte litt med mannen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #6 Del Skrevet 22. mai issoras skrev (15 timer siden): Automat er jo kjempelett. Ta noen kjøretimer, og få samboeren til å kjøre med deg noen ganger etter det. Jeg hadde også opphold i kjøringen på over 10 år. Hatet å kjøre etter det, men pga ny jobb ble jeg tvunget til å kjøre og nå går det helt fint. Jeg tok ikke nye kjøretimer men kjørte litt med mannen min. Så oppløftende lesning 😊 Hører alle si det er enkelt med automat, så det lover jo bra. ts Anonymkode: ee65b...f18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #7 Del Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 12.44): Jeg tok lappen i 2004, altså for 20 år siden. Har alltid bodd sentralt og hatt lite bruk for bil, derfor har jeg aldri eid egen bil. Har heller ikke kjørt bil noe særlig etter at jeg tok lappen. Nå er jeg i en situasjon der jeg bør begynne å kjøre bil igjen, men kjenner jeg er redd for å gjøre det. Redd for å kjøre feil, skape farlige situasjoner for meg selv eller andre, og redd for å bli alvorlig skadet eller drept i en trafikkulykke. Samboer eier bilen. Det er en el-bil og jeg har aldri kjørt annet enn bil med automatgir. Noen andre som har kjent på samme følelse og lykkes i å overvinne skrekken? Hvordan gikk dere frem for å øve dere? Kan legge til at jeg likte veldig godt å kjøre når jeg først ble trygg på det. Men det er altså noen år siden… Anonymkode: ee65b...f18 Kjenner ei som slet med det, hun tok rett og slett noen nye kjøretimer Anonymkode: 8d246...2ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #8 Del Skrevet 22. mai Ta en kjøretime med fokus på det du er mest redd for. Var også redd da jeg gikk fra å kjøre opp i ei bygd ikke kjøre nesten noe på 10år, til å kjøre i en av Norges største byer med stor kassebil:p Men det var bare en vane. Om jeg kjører i sentrum eller sitter ved middagsbordet er ett fett😆 Anonymkode: b09d7...7a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå