Gå til innhold

Misliker du å se stygge mennesker på tv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det sånn at du blir sur og slår av tv-en hvis det dukker opp en mindre attraktiv person på skjermen?

Må jo være det, hva er ellers grunnen til at det kun er attraktive folk som rekrutteres til filmer, tv-serier, reklamer, reality show etc.

Det samme fenomenet gjelder i alle land uansett kultur. Så det må jo være fordi folk flest misliker å se stygge folk.

Anonymkode: 43277...4c6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei jeg blir irritert av og se idioter på tv, og idioter som skriver idiotiske ting på internet. 

Og alle personer som er på tv er da ikke attraktive. 

Endret av Odhrán Ó Máille
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, delvis. Det er jo greitt å se ordinære mennesker også😄 men det er klart at skjønnhet trekker mest👌🏼

Anonymkode: 2389c...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misliker det ikke men tenker at kanskje man kunne ha hatt på seg briller eller noe. 
Men på en annen måte så må vi jo bare godta at folk ikke vil skjule sine skavanker/feil etc. eller??

Anonymkode: 54858...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best å se på vakre mennesker ja. Hadde det eksistert en kanal med KUN stygge mennesker, så hadde jeg aldri sett på den kanalen nei, uansett kvalitet på innholdet 

Anonymkode: 8d34c...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex selger, skal ikke en rakettforsker til for å forstå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men jeg kjenner at jeg blir irritert på urealistisk parring av mann og kvinne. Man er blitt så vandt med å se eldre menn med yngre kvinner at man nesten får litt sjokk når en eldre, kjekk mann er sammen med kvinne på samme alder.

Jeg tar i blant en lakmustest på meg selv ved å sette meg inn i rollen som damen og ender opp med å bli uvel av å forestille meg at jeg skulle vært sammen med gubben som åpenbart er 20 år eldre. Et slikt aldersspenn er oftere unntaket enn regelen  IRL. Film og TV speiler ikke realiteten på det området.

Anonymkode: 1c4ed...5fc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missliker amerikanske serier, da ALLE ser ut som Barbie og Ken. De har unormalt hvite tenner og botox, selv om handlingen er fra 1820. 

Elsker britiske og skandinaviske tv programmer. Mye mer ekte og naturlige mennesker. 

Anonymkode: 8d8dd...437

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt blir jeg ikke irritert. Hva ER det med dagens utseendefikserte mennesker? 🙄

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Missliker amerikanske serier, da ALLE ser ut som Barbie og Ken. De har unormalt hvite tenner og botox, selv om handlingen er fra 1820. 

Elsker britiske og skandinaviske tv programmer. Mye mer ekte og naturlige mennesker. 

Anonymkode: 8d8dd...437

Så enig! Ser helst britiske serier, hvor skuespillerne som regel ser ut som folk flest, og enten de er kvinner eller menn, og kvinner får lov å ha rynker og være (langt) over 40 år.

Anonymkode: ae3a0...472

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker å se på tv når jeg ikke finner hovedrollene attraktive og pene. Her er det jo selvsagt rom for å ende opp med å kunne se alikevell om personligheten veier opp. 
 

Om jeg velger film velger jeg alltid film hvor jeg synes hovedrollene er kjekke eller søte.

Anonymkode: 4e296...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Blir ikke irritert i det hele tatt. Else, Ronny og Truls er jo kanskje ikke de mest attraktive når det kommer til kropp, men trivelige og morsomme folk fordi om. 
Men jeg skal ikke nekte for at det kan være behagelig å se programmer med attraktive jenter også. Rompa til Raylee i sistemann ut for eksempel. 
Og jeg gleder meg til å se Ane Farstad og Tonje Frigstad i 71 grader nord. 
Når det kommer til de vesenenene som deltar i Paradise Hotel og de siste utgavene av gift med første blikk, har jeg ingenting til overs for. Snakk om ufordragelige mennsker.
De første sesongene av godt ved første blikk var trivelig. Da var det normale personer med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det sånn at du blir sur og slår av tv-en hvis det dukker opp en mindre attraktiv person på skjermen?

Må jo være det, hva er ellers grunnen til at det kun er attraktive folk som rekrutteres til filmer, tv-serier, reklamer, reality show etc.

Det samme fenomenet gjelder i alle land uansett kultur. Så det må jo være fordi folk flest misliker å se stygge folk.

Anonymkode: 43277...4c6

Nei, jeg blir ikke sur og det dukker opp mindre attraktive personer på skjermen. 
 

jeg synes man må skille litt her. Reklame , altså det vil ikke fungere med en stygg person med brune tenner, masse kviser og fett hår i reklame for tannkrem, hudkrem og shampo. Det har absolutt vært mindre attraktive personer med i reality, men det er mest attraktive som melder seg på. Når det gjelder filmer og tv- serier så kommer det jo helt an på rollen. Det finnes da mindre attraktive skuespillere , gode skuespillere, og for enkelte roller blir man jo sminket stygg i tillegg. På samme måte som man blir sminket penere og en skal være attraktiv i den rollen. 
 

det som gjelder i alle kulturer er at vi liker og hvile øynene mot noe vakkert. Et vakkert menneske, vakker natur, et vakkert maleri osv. så det er nok i menneskets natur. 

Anonymkode: d70c9...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg liker best å se på vakre mennesker ja. Hadde det eksistert en kanal med KUN stygge mennesker, så hadde jeg aldri sett på den kanalen nei, uansett kvalitet på innholdet 

Anonymkode: 8d34c...93d

En kanal med kun stygge mennesker lol. 

Anonymkode: d70c9...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei misliker ikke det. Men lenge siden jeg gikk på ungdomsskolen, så mulig det er årsaken.

Anonymkode: 14c48...900

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. jeg synes jo det å kalle mennesker for stygge er utrolig merkelig i seg selv. Har aldri sett noen og tenkt "han/hun var stygg". 

Men jeg foretrekker britiske serier over amerikanske fordi det er mer naturlige mennesker der. Jeg blir rett og slett litt distrahert av veldig unaturlige mennesker i filmer og serier (typ falske lepper, botox, falske vipper, unaturlig mye sminke), så jeg foretrekker å se på ting med skuespillere som oppleves som ekte mennesker. Som tannlege blir jeg spesielt distrahert av latterlig hvite tenner, det ser så unaturlig ut of alt jeg klarer å tenke er "er det dårlige fasetter, dårlige skallkroner eller ihjelbleika tenner".  Men jeg ville jo ikke beskrevet disse menneskene som stygge da, det er bare så distraherende at det ødelegger historien litt. 

Anonymkode: 3fefc...1e2

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke irritert. Men utsende kan bli forstyrrende. Det går både på å være for pen i forhold til historien og karakteren, og de andre rundt, og å være for mindre pen og attraktiv. 

Noen serier veier opp utsende med andre ting. Jeg finner ingen i the big bang theory attraktive, bortsett fra hun ene så klart. Det er hele poenget med karakteren, men hun er ikke nok til å bære casten alene. Allikevel så er det en serie jeg kan se, uten å direkte savne en kjendis-crush eller noe pent å se på, fordi de veier opp med kjemi mellom casten, historie og humor.

Noen skuespillere liker jeg bare ikke. Går på mangel på talent, væremåte og personlighet, og det gjør de automatisk grusom stygg utsendemessig også. De får jeg bare ikke til å se noe de er med i. Samme hva det er. Så de kan ødelegge en hel film og serie for meg, og det er trynet jeg ikke makter å se på. Jeg blir irritert og sint, fordi de ødelegger. Men det er ikke utsende alene som kan for det, det er helheten. 

Men når det er sagt, det er ofte minst en kjekk karakter/skuespiller som trekker meg mot en film eller serie først. Mangel på en kjekk og tiltrekkende skuespiller gjør det vanskelig å gi en sjanse, og vanskelig å se på. 

Må si meg uenig i dette med britiske serier/filmer. Personlig så makter jeg ikke britiske produksjoner, fordi de ser så skitne og fattige ut. Hele feelingen (scenografien, klær, hus, steder) er også grått og kaldt. Når folk sier naver, så ser jeg for meg en klassisk britisk person. Forfallt, stygge tenner, dvask eller overvektig, ustelt og veldig tidlig 2000-tallet i sminke og klær.. det ser ut som at de lukter en blanding av gammel kjeller og innrøyket pub. Lite tiltrekkende folkeslag, generelt sett, det finnes positive individer. Dette er veldig generalistert og som en helhet.

Anonymkode: abb0d...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg slår av TVn er det fordi det er kjedelig serie eller film, og utseendet til skuespillerne har null og niks med det å gjøre. Alt handler om manus, skuespilleregenskaper og regi.
Jeg ser mest thrillere, skrekkfilmer og sci-fi, og bryr meg døyten om casten er pene eller mindre pene mennesker. Jeg var mer opptatt av kjekke skuespillere da jeg var ung.

Anonymkode: 60473...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser lite på tradisjonell tv. Men om det er er ei tjukk dame på skjermen, så går jeg ofte videre til noe uten ei tjukk dame for å si det slik.

Ja, det er fælt og overfladisk. Men det er "uendelig" med ting å se på. Har jeg valget mellom to filmer. Begge har ganske lik rating på IMDB. Den ene har ei som er "eldre" og tykkere i hovedrollen. Den andre har ei pen ung og slank dame i hovedrollen. Da blir jo valget enkelt. Og i dagens verden så finnes det så mye valg, så hvorfor ikke velge det som oppfattes som det meste attraktive valget?

Hadde Eurovision 2024 vært sendt på en annen kanal med yngre kvinnelige programledere med modellkropp. Hadde bytta kanal lett. Hadde kun skiftet tilbake om modelldamene var betydelig dårligere til å presentere. Dønn seriøs.

Joda, jeg er et overfladisk svin jeg. Men jeg er langt fra eneste. Dess flere vakre mennesker man ser, dess høyere standard kan man lett få. Jeg vet f.eks at det er ikke tilfeldig at de best betalte kvinnelige hollywood kjendisene på et tidspunkt for å ikke så lenge siden hadde snitt BMI på 18. For menn så var tallet over 27 ifølge samme kilde. Jeg har full forståelse for at om man satser mangfoldige millioner på en film, så velger man vakre mennesker som appelerer til en størst mulig gruppe. Forutsatt at det ikke ødelegger for handlingen eller manus på noe vis selvsagt.

Endret av AnonymBruger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beste (anti) heltene i de beste rollene er mindre pene menn. Alle gode filmer har en mindre perfekt utseende i hovedrollen.

Anonymkode: 160cf...978

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...