Gå til innhold

Igjen - sorte prikker og problemer...


Celiclya

Anbefalte innlegg

Vet dette temaet har vært oppe uttallige ganger før, men jeg orker ikke lete etter andre tråder og ber heller pent om svar i denne tråden (dette er pga sykdom, ikke latskap så dere vet det...)

Jeg sliter mer og mer med huden min - den er både tørr og fet, og jeg har masse sorte prikker på hake, nese og panne. Og kvisene avløser hverandre...(heldigvis ikke mer enn et par stykker om gangen...)

Jeg aner ikke hva slags hudprodukter jeg skal begi meg ut på - har lenge brukt Nivea sine da jeg ikke har hatt spesielt mye urenheter før, men skjønner at jeg må bytte nå

Som sagt, huden min virker både tørr og fet. Tørr fordi jeg MÅ bruke fuktighetskrem, og fet fordi den kan bli glinsende og har urenheter.

Noen tips til hva som kan hjelpe meg? Og hva som kan fjerne disse f**** sorte prikkene?? Jeg klemte før og har fått noen arr (sluttet med dette) - kan disse arrene fjernes eller gjøres penere på noen måte??

På forhånd tusen takk for all respons

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dra til en hudpleier og få råd om hvilke hudpleieprodukter som passer best til akkurat din hud. Det koster litt, men i det lange løp blir det billigere enn å kjøpe masse kremer og ting som ikke gjør huden bedre og dermed blir stående i skapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Noen som vet sånn omtrent hva det koster å dra til en hudpleier? Jeg har absolutt ingen peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris kommer litt an på. Det er flere videregående skoler rundt i landet som har hudpleielinjer, og disse vil være veldig rimelige:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=101165

Hvis du er student, så kan det hende du får rimeligere priser i enkelte salonger.

Hvis du bor i Oslo, så vil prisene ligge fra 400 kr og oppover, tenker jeg, avhengig av hvor du går. Jeg har vært hos bl.a.

Din Hud og Hårpleie og Vestkantbadet og vært fornøyd med begge disse.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på det med hudpleier. Jeg hadde akkurat samme type problem som deg med tørr og fet hud samtidig. Nå ble det jo avdekket hos lege at dette skyldes eksem som jeg pent er nødt til å leve med, men etter jeg begynte med hudpleieserie kjøpt hos hupleier er huden mye finere, og eksemet blusser sjelden opp. Da slipper jeg også å bruke medikamenter på huden så ofte, og det er jeg glad for.

Ta deg en tur til hudpleie. Få deg en dyprens for å fjerne det som måtte være av urenheter i huden. Hudpleieren vil garantert gi gode tips til hvilke produkter som er gode for nettopp din hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...