Gå til innhold

Noen som «feilet» hørseltesten på fireårskontroll?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen opplevd at fireåringen ikke fikk «godkjent» på hørseltesten på fireårskontrakt? Viste det seg at det var noe galt, eller gikk det bra på neste test? 

Anonymkode: 3a5ee...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tatt høreprøve på mange barn som blir henvist til oss etter de strøyk på hørselstest på helsestasjonen. De aller fleste får bestått. De er veldig små og ukonsentrerte. Av og til må vi vente et halvt år og prøve på nytt. 

Anonymkode: 748b6...8f8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Har noen opplevd at fireåringen ikke fikk «godkjent» på hørseltesten på fireårskontrakt? Viste det seg at det var noe galt, eller gikk det bra på neste test? 

Anonymkode: 3a5ee...b96

Hun ble henvist videre til spesialist, fordi hun var litt dårlig til å høre de aller dypeste basslyder på det ene øret. Spesialisten konstaterte det samme. Men det gikk seg til med årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, begge mine fikk ikke godkjent første gang, og måtte komme tilbake. Da handlet det tilsynelatende først og fremst om at de ikke ville, syntes det var skummelt og/eller var litt leie og mistet konsentrasjonen siden hørselstesten var det siste som ble gjort på kontrollen.

Den eldste fikk godkjent uten problemer da vi kom tilbake for kun hørselstest. Og med den yngste var det relativt sikkert at hun hørte noen, men ikke alle lydene, på andre forsøk. Så hun er henvist videre til øre-nese-hals lege, og resultatet og hva de finner ut av der, vet vi ikke enda. Vi var fra før litt usikre på hørselen hennes pga. gjentatte ørebetennelser og tydelig, midlertidig nedsatt hørsel ifbm. det. 

Anonymkode: af47b...299

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det ikke bra på kontrollen, men ble ikke fulgt ytterligere opp. Begynte med høreapparat da jeg var godt oppi 20-årene, noe jeg burde hatt lenge før!

Anonymkode: 19a8f...415

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yngste besto testen på det ene øret og hørte ingenting på det andre. Det var tydelig at dette ikke handlet om konsentrasjon eller vilje. Ble sendt videre og måtte ha dren på det ene øret.  Ble litt overrasket da han aldri hadde hatt ørebetennelse. (Eldste min hadde også dren og var et typisk "ørebarn"). Ble helt fin etter dren.

Anonymkode: 84db2...30f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...