Gå til innhold

Hva gjør du når du er gørrlei ungene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært alene med dem i et par uker nå og jeg er så oppbrukt og lei at jeg vil spy. Fatter ikke hvorfor jeg ble med på dette, jeg burde aldri blitt mor :(

Anonymkode: a4030...fcf

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor er far? Har du noen som kan avlaste deg litt? Føler med deg ❤️

Anonymkode: 7c24f...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke, for jeg har aldri vært lei ungen min. Faktisk, er helt seriøs. Selv ikke da han var ganske ustyrlig som liten.

Anonymkode: 87493...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad du gjerne alenemor 100%

Anonymkode: e1f84...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvor er far? Har du noen som kan avlaste deg litt? Føler med deg ❤️

Anonymkode: 7c24f...216

Far er borte på jobb. Har litt familie rundt men de står ikke akkurat i kø for å passe unger, det skjønner jeg jo godt. 

Jeg bare føler meg så tom for... ett eller annet som gjør at jeg klarer å møte ungene på en god måte. 

mommyaka skrev (19 minutter siden):

Hvor gamle er de? Hvor er far

De er 3 år og 9mnd.

Anonymkode: a4030...fcf

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Far er borte på jobb. Har litt familie rundt men de står ikke akkurat i kø for å passe unger, det skjønner jeg jo godt. 

Jeg bare føler meg så tom for... ett eller annet som gjør at jeg klarer å møte ungene på en god måte. 

De er 3 år og 9mnd.

Anonymkode: a4030...fcf

Den ene er vel i barnehagen? Er du på jobb? Eller i permisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vær glad du gjerne alenemor 100%

Anonymkode: e1f84...1c0

Hadde dødd om jeg var alene med dem 100%, tror jeg. Ingen pauser hadde tatt helt knekken på meg. Så all ære til dere som er alene 100% med unger og ikke blir sprø av det.

Anonymkode: a4030...fcf

  • Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det vet jeg ikke, for jeg har aldri vært lei ungen min. Faktisk, er helt seriøs. Selv ikke da han var ganske ustyrlig som liten.

Anonymkode: 87493...ef7

Nei men da handler ikke tråden om deg da 

Anonymkode: 5e6b7...7f5

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (Akkurat nå):

Den ene er vel i barnehagen? Er du på jobb? Eller i permisjon?

Vanligvis i barnehagen, men mai er jo håpløst mange fridager. Uansett går dagene til å levere, ta vare på babyen, hente i barnehagen, overleve til sengetid, bruke noen timer på legging, legge meg selv, repeat. Er i permisjon ja.

Anonymkode: a4030...fcf

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo midt i en veldig travel tid når de er så små. Jeg har også to barn (3,5 år mellom) og den tida der var jo som en tåke. Alltid utslitt. Det blir bedre når de blir eldre synes jeg, og plutselig leker fint selv, eller er på besøk hos en venn. Men jeg kan fortsatt tidvis bli veldig sliten, for mine går av og til inn i et herjemodus (da må vi ut av huset) eller så krangler de. Det er all lyden for min del som gjør meg smågal. 

Finn ut hva som kan fenge dem slik at du får litt pause, og kanskje kan familie passe en litt mens du har det andre barnet? 

Anonymkode: eac22...701

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det vet jeg ikke, for jeg har aldri vært lei ungen min. Faktisk, er helt seriøs. Selv ikke da han var ganske ustyrlig som liten.

Anonymkode: 87493...ef7

Hvordan klarer du å ikke bli sliten og lei da? Etter en lang dag med grining og gnål?

Anonymkode: a4030...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg en joggetur for å klarne hodet. Man trenger en pause av og til. Har du noen du kan spør om å sitte en time eller to på kveldstid?

Anonymkode: c7388...f08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg er alene med ungene og skikkelig lei er eneste løsningen her å ta de med til en lekeplass eller «kaste» de opp i badekaret. Selv om jeg må holde meg i nærheten så underholder de i det minste hverandre såpass at jeg får et lite pusterom. Kanskje ikke til så stor hjelp for deg akkurat nå, men skjønner godt hvordan du har det. Tror alle blir drittlei innimellom .

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klem til deg TS. Ønsker deg kraft og styrke. Har dessverre ingen råd

Anonymkode: 974ca...97b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når 3 åringen er i barnehagen så pass på at du og den på 9 mnd tar de med ro...gå på cafe ...hekt barnet seint i barnehagen..finn middag som er lette å lage. Se på tv og ikke legg for mye press på deg. Etter barna har lagt seg...sett på tv og kose deg med det du liker 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Far er borte på jobb. Har litt familie rundt men de står ikke akkurat i kø for å passe unger, det skjønner jeg jo godt. 

Jeg bare føler meg så tom for... ett eller annet som gjør at jeg klarer å møte ungene på en god måte. 

De er 3 år og 9mnd.

Anonymkode: a4030...fcf

Her synes jeg faktisk du burde BE noen i familien om en tjeneste. "Har du mulighet et par timer, jeg trenger virkelig å lufte hodet litt".

Hadde med glede gjort det om noen i familien hadde spurt meg!

Anonymkode: 4488c...752

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har vært alene med dem i et par uker nå og jeg er så oppbrukt og lei at jeg vil spy. Fatter ikke hvorfor jeg ble med på dette, jeg burde aldri blitt mor :(

Anonymkode: a4030...fcf

Da får du i alle fall ikke flere. 

Anonymkode: 88b45...38e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde dødd om jeg var alene med dem 100%, tror jeg. Ingen pauser hadde tatt helt knekken på meg. Så all ære til dere som er alene 100% med unger og ikke blir sprø av det.

Anonymkode: a4030...fcf

Jeg ble sprø. Men så ble jeg litt mindre sprø når de ble eldre. Nå flytter de snart ut, men jeg tror jeg alltid vil være sprø. Mulig jeg var sprø før også. Heltidssprø. Ungene er fine, da. Men mora deres er sprø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tyr jeg til mannen (han får ta dem med ut noen timer) eller besteforeldre (gjerne overnatting), har to barn på 1 og 3 så vi har ikke barnefri så ofte enda😅 til gjengjeld legger de seg 18:30 så vi får jo hentet oss inn litt noen timer på kvelden, så det er ikke så ofte jeg er gørrlei😅

Anonymkode: dd1cf...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...