AnonymBruker Skrevet 19. mai #1 Del Skrevet 19. mai Min mann døde i november og det har vært mye stress og styr for meg, siden jeg endte opp med å ordne alle papirer i forbindelse med hans bortgang, rydde, tømme og flytte fra boligen vår, ordne med utbetaling av arv til særkullsbarn, og flytting til ny bolig. Det har gått altfor fort for meg, og jeg hadde gjort alt annerledes hvis jeg hadde vært ved mine fulle fem og ikke vært utslitt etter å ha pleiet syk mann i lang tid. Den siste måneden har jeg begynt å sørge for fullt, og har stort behov for å være alene med tanker og orker ikke stress og mas. Min kompis mener det godt, men han maser veldig på at jeg må kjøpe ny bolig og ikke leie slik jeg gjør nå, og utnytte boligmarkedet før det er for seint. Jeg vet det er smart å kjøpe men orker ikke å lese annonser og gå på visning, da jeg ikke har kommet i orden i den nye leiligheten enda, og orker ikke å flytte igjen. Gravsteinen har heller ikke kommet på plass. Har prøvd å forklare hvordan jeg har det og hva jeg har gått igjennom det siste halvåret, men han forstår ikke, og det sier jeg ikke noe på siden han ikke har pleiet syk kone i tre år, sittet på dødsleiet i over en måned, vært den som har gjort alt alene med rydding av dødsboet og ordnet arveprosessen alene. Jeg er ikke klar for enda en forandring i livet mitt, og tror at jeg trenger å bo her jeg bor nå en stund til, før jeg beveger meg videre i boligmarkedet, hvis jeg i det hele tatt kjøper da. Kompisen min bor ikke her hvor jeg bor, så hadde han gjort det hadde jeg bedt han lese boligannonser for meg og bli med på visning for å gjøre det lettere. Han stresser meg og jeg vet det er fordi han har gått videre etter min manns død, mens jeg har såvidt begynt😐 Anonymkode: dfe7c...dd4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #2 Del Skrevet 19. mai "Slutt å mas på meg om sånt, jeg trenger ro"? Anonymkode: 2d067...5d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #3 Del Skrevet 19. mai Kan du vise ham det du har skrevet her? Kanskje han forstår det bedre når han leser det? Han mener det nok bare godt, og tanken er nok at du ikke skal tape enda mer når du allerede har tapt så mye (både mann og hjemmet dere hadde sammen). Jeg vil tippe at det å forsøke å minske ditt ev. økonomiske tap nå er hans praktiske måte å vise at han bryr seg om deg og vil støtte deg, og at han ikke helt vet hvordan ellers han kan greie å støtte deg. Kanskje du også kan si det med at hvis han bodde nærmere og ble med på visning så ville det vært lettere. Kanskje finner dere en løsning på det, f.eks. at han følger med på boligannonser, og er svært "kresen" med tanke på hva han så viser deg, at det han viser deg virkelig må stemme med alt du ev. ønsker deg av en ny egen bolig, ikke bare alt som ligner noe du har sagt du kan tenke deg. Og kanskje han til og med er villig til å bli med på visning, selv om han bor langt unna. Det du opplever, at du føler du bare såvidt er begynt å gå videre, det er helt normalt, men jeg tror det er mange som ikke forstår det. En venn av meg står i samme sorgen og føler mye av det samme nå, de fleste har gått videre med sine liv samtidig som min venns liv til nå har vært fylt med praktiske oppgaver og det først er nå det blir tydelig hvor stort tapet virkelig er. Så jeg håper du har noen nære som forstår din prosess i dette, Ts, at du har noen som er med deg også i denne fasen av sorgen som du nå går over i, samtidig som den/de kan støtte deg i skrittene mot å også tørre å føle mer på både mestring og glede igjen, selv med sorgen som en tung følgesvenn. Ta vare på deg selv videre, kjære deg ❤️ Anonymkode: b2dc2...fda 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #4 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): "Slutt å mas på meg om sånt, jeg trenger ro"? Anonymkode: 2d067...5d3 Sier det ofte, men så er han stille en dag eller to før han begynner å sende meg avisartikler om renten som går opp eller ned eller forslag til annonser jeg må se på. Ts Anonymkode: dfe7c...dd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #5 Del Skrevet 19. mai Slutt å svar han da. Om han ikke aksepterer at du sier "gi meg ro". Slutt å les meldingene hans, I det minste slutt å svar. Anonymkode: cf3bc...c18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #6 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du vise ham det du har skrevet her? Kanskje han forstår det bedre når han leser det? Han mener det nok bare godt, og tanken er nok at du ikke skal tape enda mer når du allerede har tapt så mye (både mann og hjemmet dere hadde sammen). Jeg vil tippe at det å forsøke å minske ditt ev. økonomiske tap nå er hans praktiske måte å vise at han bryr seg om deg og vil støtte deg, og at han ikke helt vet hvordan ellers han kan greie å støtte deg. Kanskje du også kan si det med at hvis han bodde nærmere og ble med på visning så ville det vært lettere. Kanskje finner dere en løsning på det, f.eks. at han følger med på boligannonser, og er svært "kresen" med tanke på hva han så viser deg, at det han viser deg virkelig må stemme med alt du ev. ønsker deg av en ny egen bolig, ikke bare alt som ligner noe du har sagt du kan tenke deg. Og kanskje han til og med er villig til å bli med på visning, selv om han bor langt unna. Det du opplever, at du føler du bare såvidt er begynt å gå videre, det er helt normalt, men jeg tror det er mange som ikke forstår det. En venn av meg står i samme sorgen og føler mye av det samme nå, de fleste har gått videre med sine liv samtidig som min venns liv til nå har vært fylt med praktiske oppgaver og det først er nå det blir tydelig hvor stort tapet virkelig er. Så jeg håper du har noen nære som forstår din prosess i dette, Ts, at du har noen som er med deg også i denne fasen av sorgen som du nå går over i, samtidig som den/de kan støtte deg i skrittene mot å også tørre å føle mer på både mestring og glede igjen, selv med sorgen som en tung følgesvenn. Ta vare på deg selv videre, kjære deg ❤️ Anonymkode: b2dc2...fda Har ingen som er der hvor jeg er nå i sorgen, siden jeg var sammen med avdøde dag og natt og var den som har gjort det praktiske etter dødsfallet, og bare det er en vond belastning som utsetter sorgen. Hans familie og voksne barn har det annerledes enn meg, selv om de kjenner på savn sier de. Ts Anonymkode: dfe7c...dd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #7 Del Skrevet 19. mai Ville skrevet en melding om å ta avstand en stund for å sørge, også skrudd av varsler fra chatten. Da kan du heller gå inn når du selv føler for det, enn at det dukker opp på skjermen at du har fått melding. Anonymkode: 59d6d...bf1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #8 Del Skrevet 19. mai Kondolerer tapet av mannen din. Her er det kommet mange gode råd allerede. Støtter opp om å si fra på en tydelig, men hyggelig måte at du trenger litt mer tid og ro etter den krevende tiden. Si tusen takk for at han bryr seg, men du trenger ro nå og vil heller ta kontakt med ham etterhvert hvis du trenger hans bistand rundt kjøp av ny bolig. Om han ikke gir seg, la være å svare rett og slett. Eller bare sende en smiley. Anonymkode: e065f...94c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #9 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kondolerer tapet av mannen din. Her er det kommet mange gode råd allerede. Støtter opp om å si fra på en tydelig, men hyggelig måte at du trenger litt mer tid og ro etter den krevende tiden. Si tusen takk for at han bryr seg, men du trenger ro nå og vil heller ta kontakt med ham etterhvert hvis du trenger hans bistand rundt kjøp av ny bolig. Om han ikke gir seg, la være å svare rett og slett. Eller bare sende en smiley. Anonymkode: e065f...94c Ja jeg har skrevet noe lignende til han de siste dagene, og nå i dag da jeg fikk skjermbilder av avisartikler, sendte jeg han kun en smiley. Ts Anonymkode: dfe7c...dd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #10 Del Skrevet 21. mai Kompis? Anonymkode: a9ff9...8a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #11 Del Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (På 19.5.2024 den 15.34): Ja jeg har skrevet noe lignende til han de siste dagene, og nå i dag da jeg fikk skjermbilder av avisartikler, sendte jeg han kun en smiley. Ts Anonymkode: dfe7c...dd4 Du burde ikke gi positive svar på uønskede henvendelser. Anonymkode: b2de6...725 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #12 Del Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Du burde ikke gi positive svar på uønskede henvendelser. Anonymkode: b2de6...725 De 4 siste dagene har jeg ikke åpnet snapper, messenger/ sms fra han og til slutt ringte han meg, men jeg tok ikke tlf da heller. I går sendte jeg han en melding der jeg skrev at jeg måtte ha litt pause fra omverdenen, og at jeg ikke klarte noe mas selv om det var ment godt. Da forstod han det. ts Anonymkode: dfe7c...dd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå