Gå til innhold

Klage på klipp hos frisør


ylve

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg var hos frisøren på lørdag, men er ikke fornøyd med klippen. Det ble altfor kort. Kortere enn jeg ville ha det.  Jeg hadde hår lengde til rett over brystet, nå er det oppklippet og rekker til litt over skuldrene. Frisør brukte rettetang til slutt.

Jeg ble så lei meg, at jeg ville bare ut av salongen

Er så lei meg nå, får nesten ikke håret opp i strikk eller.  Jeg har tykt hår med mye fall, så det ender vel opp som en ball etter vask og må sikkert bruke rettetang jevnlig. Dette sa jeg fra om at jeg har sluttet med rettetang og håret blir stort når det er kort.. 

Har jeg noe jeg skulle sagt her? Vurder å ringe dit på tirsdag å klage.. Har jeg rett på tilbakebetaling?

 

Endret av ylve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tydeligvis vært dårlig kommunikasjon mellom deg og frisør. Du har vel ikke automatisk rett på tilbakebetaling, men du kan jo ringe og klage og høre hva de sier. 

Anonymkode: e4b71...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylve skrev (35 minutter siden):

Hei.

Jeg var hos frisøren på lørdag, men er ikke fornøyd med klippen. Det ble altfor kort. Kortere enn jeg ville ha det.  Jeg hadde hår lengde til rett over brystet, nå er det oppklippet og rekker til litt over skuldrene. Frisør brukte rettetang til slutt.

Jeg ble så lei meg, at jeg ville bare ut av salongen

Er så lei meg nå, får nesten ikke håret opp i strikk eller.  Jeg har tykt hår med mye fall, så det ender vel opp som en ball etter vask og må sikkert bruke rettetang jevnlig. Dette sa jeg fra om at jeg har sluttet med rettetang og håret blir stort når det er kort.. 

Har jeg noe jeg skulle sagt her? Vurder å ringe dit på tirsdag å klage.. Har jeg rett på tilbakebetaling?

 

 

Frisøren kan ikke reversere klippen. 

Kommunikasjonen har vært dårlig her, men å få pengene tilbake? Hvorfor stoppet du ikke frisøren da hun klippet formue av? Du må jo ha sett hvor mye hun klippet av? 
 

Anonymkode: d4178...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datter klippa seg i fjor. Viste bilde av hva hun ønsket, men frisøren gjorde noe helt annet. 
Jeg klagde, fikk pengene tilbake og et gavekort på en klipp. 

Anonymkode: 03199...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret vokser heldigvis ut igjen.

Du ble sikkert kjempefin på håret 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klagde på forrige frisør, som lovet å rette det - og gjorde det mye verre. Eller andre ganger når hun hadde klippet helt skjevt, så var det fortsatt skjevt (gjerne på en annen måte) etter at hun hadde "rettet det".

Jeg sluttet der og fant en virkelig god frisør istedenfor. Og de som lurer på hvorfor jeg nå reiser litt for å klippe meg, de forteller jeg hvorfor. Den frisøren synes å miste kunder. Hun klipper veldig bra innimellom, men det er så ustabilt for neste gang kan hun nesten skamklippe deg. Helt merkelig.

Hun skryter selv veldig av at hun er ordentlig god på - og legger sin ære i (! hennes ord) - i å lytte til kunden, journalføre hva som gjøres og huske fra gang til gang hva som gjøres. Selvinnsikten er ikke tilstede i det hele tatt når hun ikke en gang husker hva hun selv sier fra gang til gang. "På ditt hår kan man aldri gjøre slik og sånn, for da vil håret ditt bli helt umulig og det vil virkelig ikke se bra ut" - og neste gang kunne vi avtale hva hun skulle gjøre, og så gjorde hun noe helt annet, og akkurat det hun flere ganger tidligere hadde sagt ville være helt forferdelig å gjøre på hår som har den strukturen som mitt hår har.

Det ble så ille at jeg innimellom nesten lurte på om hun har veldig tidlige tegn til demens, selv om jeg egentlig ikke tror det heller.

Jeg har et krevende hår, men min erfaring er at frisører som ikke forstår håret mitt, de vil heller aldri greie å rette opp det de feilklipper, og heller aldri gi penger tilbake, selv ved grove feil.

Jeg forsøker å minne meg selv på at det bare er hår, og at det heldigvis vokser ut. Og så har jeg valgt å se det som en trening på å ikke ta meg selv for høytidelig, ikke legge mer vekt på hårets og utseendets betydning enn det fortjener. Jeg er fremdeles meg selv selv om håret er et takras en periode ;)

Anonymkode: e8555...cb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...